7 Reacties

2 jaar geleden

Hij kletst veel maar echt woorden zijn het niet 😅 mama, die, nee nee nee. Hij begrijpt wel veel. Geen tweetalig huishouden

2 jaar geleden

Hier dreumes van bijna 17 maanden en zegt ook nog geen woord. Liep ook al met 11 maanden. Ik denk niet dat het te maken heeft met tweetalig opvoeden aangezien we meerendeels Nederlands spreken ipv Turks. Genoeg om ons heen die ook nog niet praten en eentalig worden opgevoed. Ieder kind ontwikkelt zich op zijn manier. Het komt vast goed.

2 jaar geleden

Veel gebrabbel en soms wa klanken Maar echt praten ook nog niet Maar begrijpt veel

2 jaar geleden

Hier ook een vroeg loper, voor haar eerste verjaardag, en nog geen echte woordjes. Nouja, ze noemt mij en haar vader 'baabaaa' en zegt hap, maar verder nog niks. Geen tweetalig huishouden. Maak me geen zorgen, ging hetzelfde bij broer en zus. Kindjes die motorisch snel zijn zijn vaak wat later met praten en andersom, die hersentjes kunnen niet alles tegelijk ☺️

2 jaar geleden

Onze zoon is qua grove en fijne motoriek ook een rappe, maar zegt nog geen woord. Heel herkenbaar dus 👍🏻

2 jaar geleden

Hier ook tweetalige opvoeding .. veel gebrabbel maar versta niks eruit .. ze zegt papa , ja ,hey & doei .. en dat is t 😅

2 jaar geleden

Hier ook nog niet echt (mama, dada, leche)... Er komt wel meer variatie in haar gebrabbel. Hier ook meertalig, 3 talen thuis en nog 2 talen erbij op de crèche... 😅 Weet je, ze neemt maar lekker haar tijd, komt wel en tot die tijd babbelen we er gewoon lekker op los.