15 Reacties

één jaar geleden

Gewoon proberen dan weet je t!

één jaar geleden

Ik volg even, mijn zoontje is van de zelfde leeftijd en wil ook steeds op het potje maar doet dan ook nog niets erop.

één jaar geleden

Je herkent je kindjes poep momentje vaak wel, als ze in een hoekje gaan staan of ineens op hun hurken achter de bank gaan spelen, of luxe een vast moment van de dag: dan kun je proberen “snel” op het potje te gaan om de poep daar te vangen en eenmaal gelukt op het potje, “enorm” belonen met een sticker en luid applaus, dan hebben ze poep op het potje vaak snel door. De rest komt vind ik wel vanzelf, ze vinden het snel genoeg vies / vervelend / luiers voor kleine babies (roept m’n zoontje) etc. Succes hoor, het is zoeken, met elk kindje gaat het anders

één jaar geleden

Gewoon beginnen! Potje halen en er op zetten. Je kan beginnen met vaste momenten. Meestal is het hier 5 a 10 minuten na drinken en eten raak. Dan groot applaus. Veel plezier en succes

één jaar geleden

Mijn dochtertje gaat door de dag flink op haar potje al zijn er af en toe nog ongelukjes op de grond.. wat ik doe is ik laat haar met een T-shirtje zonder broekje rondlopen en zeg regelmatig kaka doen? Pipi doen? Flink op potje en nu zegt ze ook gewoon mama kaka en dan zeg ik snel potje en zo lukt het wel heel goed. Maar als ze een broekje aan heeft dan doet ze het er ook nog in ..

één jaar geleden

Gewoon proberen. Wij hebben zo'n 2 maanden geleden gewoon de luier uitgedaan en in de blote billen laten lopen, ze had meteen door dat het op het potje moest ookal deed ze daarvoor vaak niets op de pot. Gewoon benoemen bij een ongelukje. Sindsdien overdag geen luiers meer aangehad, ging de ene week beter dan de andere maar sinds deze week heeft ze zo weinig ongelukjes dat ik haar wel zo goed als zindelijk durf te noemen. Het heeft hier dus wel even geduurd voor ze echt zindelijk was

één jaar geleden

Reactie op Moosje_92

Gewoon proberen. Wij hebben zo'n 2 maanden geleden gewoon de luier uitgedaa ...
Hier ongeveer hetzelfde verhaal. 2 weken geleden de luiers uit gedaan, en ze had heel snel door wat de bedoeling was. Ze geeft het thuis zelf aan als ze moet, als we buiten de deur zijn lukt het haar om het even op te houden tot we thuis of ergens anders bij een toilet zijn. Ze draagt alleen s nachts in bed nu nog luiers, want tijdens de dutjes bleven ze meteen droog. Het verbaasde me hoe snel het allemaal is gegaan!

één jaar geleden

Reactie op mamavanemvb

Hier ongeveer hetzelfde verhaal. 2 weken geleden de luiers uit gedaan, en z ...
Wat goed! Hier tijdens de dutjes ook nog wel flink natte luiers, dus voorlopig laten we haar luier in bed gewoon aan, even afwachten of die over een paar maanden vanzelf droog zijn

één jaar geleden

Onze dochter vandaag voor het eerst dat ze op de wc wilde plassen lukte ook nog. Moet alleen nog potje of verkleiner kopen . Wij gaan ook verhuizen over 3 maanden en wilde dan mee beginnen maar ze wilt nu ineens. Wat is handiger potje of verkleiner of alle twee haha

één jaar geleden

Reactie op esmeeraaf

Onze dochter vandaag voor het eerst dat ze op de wc wilde plassen lukte ook ...
Wij deden in het begin potje en nu grotendeels verkleiner. Maar ondanks dat ze vrij groot is voor haar leeftijd komt ze nog net niet lekker op die verkleiner. Doordat er zo'n verhoging tussen de beentjes zit zit ze er een beetje raar op en moet ik haar er vaak op zetten. Ik wil nu deze bestellen, een gewone bril met een kleine bril erin, ik denk dat ze daar makkelijker zelf op kan gaan zitten

één jaar geleden

Reactie op esmeeraaf

Onze dochter vandaag voor het eerst dat ze op de wc wilde plassen lukte ook ...
Wij gebruiken allebei. Merk dat ze op het potje makkelijker kan poepen. Op de wc zit ze (ook met verkleiner en krukje onder de voeten) nog niet zo lekker, en lukt dat niet zo goed. Potje zet ik dan in de kamer naast een laag tafeltje met Duplo (of als ze tijdens t eten koken tv kijkt). Dan is het makkelijker voor haar om wat langer rustig te blijven zitten. Plassen gaat met brilverkleiner wel goed. Na een paar weken ben ik ook gaan oefenen met plassen zonder verkleiner terwijl ik haar vasthoud, voor als we bijv ergens naartoe zijn. Dat vond ze een week of 2 doodeng, en toen *ineens* had ze het te pakken. Heel chill. Zitten nu overigens wel in een tijdelijke staking, zo lijkt het. Als ze moe is, of gewoon typisch peuter, heeft ze soms aan de lopende band ongelukjes en is het gillen en schreeuwen dat ze niet naar de wc wil. (Al gaat het soms ook hele dagen perfect…) Volgens mij vind ze dat hele wc verhaal maar een onhandige onderbreking van haar drukke peuterleven 🤷🏼‍♀️ als iemand daar tips voor heeft: graag!

één jaar geleden

Reactie op AnneEZ

Wij gebruiken allebei. Merk dat ze op het potje makkelijker kan poepen. Op ...
Jaa onze dochter plast ineens goed met de bril verkleiner. Ze zegt ook dat ze wilt plassen en dan soms ook echt grote steden plas we waren er niet eens mee bezig. Wel echt trots. Op deze leeftijd zeker niet pushen. Het komt van zelf wel weer. En alleen maar complimenten geven. Over het plassen enzo. Werk als nanny en merk dat dit ook werkt. Had ook meisje die ineens in haar broek ging plassen. En dat ik moest zeggen dat ze naar de wc moest. Liefst wilde ze niet. Maar kwam naar paar weken wel weer goed ze was toen 3,5 Dat is echt de peuter puberteit haha Ze hoeven nog niet zindelijk te zijn is wel makkelijk. Vaak met 3,5 moeten ze wel zindelijk zijn.

één jaar geleden

Hier sinds dinsdag middag mee begonnen wel alleen als we wat merken aan onze dochter.. heeft dinsdag,woensdag en donderdag op potje gepoept.. vandaag naar opvang geweest en thuis op potje niet gelukt om te plassen en poepe maar het begin is gemaakt..

één jaar geleden

Hier al langer dat ze het aangeeft dat ze moet poepen (deze term gebruikt ze ook voor plassen). Tot nu toe heeft ze het elke keer aangegeven dat ze op het potje wilde plassen en poepen. Ze heeft al dagen een lege luier, maar toch merk ik als we de deur uit zijn of dat ze naar de peuterspeelzaal is geweest dit nog niet zo goed aan kan geven (of durft) en doe ik haar alsnog een luier om.. Ik durf de overstap nog niet te maken om haar luier helemaal weg te doen terwijl ze het zo goed doet thuis 😫 Tips?

één jaar geleden

Hier al langer dat ze het aangeeft dat ze moet poepen (deze term gebruikt z ...
Wat goed al! Ik heb een berg onderbroekjes gekocht bij de HEMA en de zeeman, en ben er op een dag gewoon voor gegaan. Volgens mij is er gewoon voor gaan de enige manier - hoe spannend ik dat ook vond 😅 Met in mijn tas een dweil, pak doekjes, 2 extra onderbroeken, 2 extra broeken en schone sokken. Eerst een keer op en neer naar de bouwmarkt op de fiets, plassen voor we weggingen en plassen bij thuiskomst. Ging gewoon goed. Toen een keer naar peutergym. Ging ook goed. Het is een keer misgegaan op weg naar het dorp. Toen heb ik haar midden op straat in de bakfiets - hop hop - een schone broek aangetrokken. Als ze al ongelukjes heeft is het thuis of op de opvang momenteel. Het lijkt wel alsof ze snapt dat dat op een “uitje” geen optie is.