11 Reacties

één jaar geleden

Ik zou er zeker mee aan de slag gaan. Mijn vriendin haar zoontje is nu 22 bijna 23 maanden en helemaal zindelijk😊

één jaar geleden

Niets moet, maar persoonlijk zou ik wel wachten op iets meer signalen van je kindje. Er zijn natuurlijk genoeg verhalen van kindjes die al met 18 maanden zindelijk zijn, maar ook kindjes die al bijna 4 jaar zijn, waar het nog steeds niet lukt. Ieder kind is anders en er is geen goed of fout. Dat neemt niet weg dat oefenen en stimuleren altijd kan natuurlijk. Hier met de oudste (nu 3,5 jaar) gestart net na haar 2e verjaardag. Ze schaamde zich als ze dan in haar luier gepoept had, dus dat vonden we wel een teken om het te proberen. Met de zindelijkheidsbox binnen een week volledig zindelijk (overdag). De jongste wordt eind juni 2, hij geeft wel aan als hij gepoept heeft, maar verder is hij daar nog niet zo mee bezig. Ach, als ouder doe je je best en meer kun je niet doen. Als je kindje signalen afgeeft dat hij er aan toe is dan kun je natuurlijk altijd beginnen met oefenen. En de omgeving heeft altijd wel iets te zeggen.. te jong, te oud, te snel, te langzaam. Iedereen heeft een mening, maar je kent zelf je kindje het beste! 😊

één jaar geleden

Mijn zoontje is net 20m. We hebben onlangs een potje gekocht. Hij vindt het leuk om met mama naar het wc te gaan, en op het potje te zitten. Maar ooh wee als ik zijn broek wil uitdoen haha. Dat wil hij nog niet. We benoemen nu steeds alles. Ook als ik ruik dat hij kaka heeft gedaan, dan vraag ik of hij kaka heeft gedaan. Maar het antwoord is steeds Nee. Dus hij is er volgens mij nog niet klaar voor, maar geleidelijk aan proberen we het hem te leren. Hopelijk lukt het tegen de zomer, want ik ben de drama om een pamper te verversen zeer beu 😝

één jaar geleden

Reactie op Nicolleke

Niets moet, maar persoonlijk zou ik wel wachten op iets meer signalen van j ...
Zou je die box aanraden of kan het ook zonder?

één jaar geleden

Zou je die box aanraden of kan het ook zonder?
Ik denk dat het zonder ook zeker kan! Wij vonden het vooral prettig als houvast. We hebben er namelijk wel onze eigen draai aan gegeven. Sommige richtlijnen vonden we iets te strak, wij hebben het afgestemd op onze dochter. We hebben het dus vooral gebruikt als handvat, het stickersysteem is top, maar dat kun je ook makkelijk zelf maken. Wij vonden de toegang tot de Facebook groep wel heel fijn. Hier kun je vragen stellen en ervaringen delen met andere ouders die in dezelfde fase zitten. Je krijgt vanuit zindelijkheidsbox dan ook heel snel antwoord op je vragen.

één jaar geleden

Met jouw verhaal zou ik het zelf nog te vroeg vinden. Mijn meiden ben ik begonnen toen ze er zelf mee kwamen. Wel potje al in het zicht neergezet. Te vroeg of teveel druk kan averechts werken. Bij mijn zoontje nog geen enkel signaal. Helemaal verbaasd als er een plasje uit zijn piemel komt, dus ik wacht nog lekker even. Kijken wat er gebeurt als we het potje weer van zolder halen en hij van de zomer bloot is.

één jaar geleden

Gewoon lekker beginnen. Na het drinken en eten op de pot. Boekjes lezen, balletje gooien. Binnen ongeveer 15 minuten is het hier raak. En dan samen onder luid applaus de in de wc doen. Soms lukt het, soms niet. Gewoon blijven oefenen Succes!

één jaar geleden

Ik lees even mee! Ik wil binnenkort ook een begin maken met ons zoontje.

één jaar geleden

Hier al heel lang af en toe bezig met opt potje zetten en zijn deze week gestart met de luier volledig uit te laten thuis. Afgelopen dagen nog dagelijks 2 tal natte broeken. En vandaag voor het eerst heel de dag droog hij gaat intussen zelf naar het pote trekt zelf zijn broekje uit. Super fier en hoop dat hij het zo goed blijft doen

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Hier al heel lang af en toe bezig met opt potje zetten en zijn deze week ge ...
Wow wat knap en vlot zeg! Hier elke ochtend na de fles op de pot tijdens z’n ontbijt en Nijntje kijken. 9 vd 10 keer dan poep en plas in de pot. Maar rest van de dag zijn we er niet mee bezig en geeft hij zelf ook geen seintje ofzo. Denk dat we dat gaan proberen in de vakantie of in de zomer ofzo. Heb nog geen goed plan.

één jaar geleden

Reactie op happy24

Wow wat knap en vlot zeg! Hier elke ochtend na de fles op de pot tijdens z ...
Ja we zijn echt al heel vroeg begonnen met potje in het zicht zetten en op een speelse manier hem er opzetten. onder 1 jaar al Maar dan was het nog moeilijk om zijn signalen echt te volgen dus waren meer toevalligheden waarschijnlijk wanneer het lukte. Nu al verschillende keren terug gestopt omdat hij plots niet meer wou. En nu begint hij het zelf heel interessant te vinden om zich uit te kleden 🤣 En zegt ook duidelijk pipi of kaka maar soms ook wel als hij het net gedaan heeft. Nu zijn we wel echt op de goede weg