13 Reacties

één jaar geleden

Ik heb het ook wel een beetje! Moeite met inslapen, sindskort ga ik naast haar bedje zitten.. aai over haar hoofdje en zet relax sleeping muziekje op en ze slaapt binnen 6 minuten!!

één jaar geleden

Een muziekje hebben we nog niet geprobeerd! Kun je iets delen over haar slaaptijden? Soms ook het idee dat mijn zoon misschien iets te vroeg er in ligt..

één jaar geleden

Mijn dochter doet sinds 3 weken geen middag slaapje meer. Want ze werd steeds wakker en altijd het ritme gedaan : tussen 19.00 en 19.30 naar bed. Nu nogsteeds en ze slaapt zoveel beter nu! Gewoon rond 19.00 naar bed (of douchen en daarna gelijk bedje in) en dan altijd rond 9.00 a 9.30 wakker! Maar dat is nu rond de 3 weken pas! Daarvoor ging het slapen mega slecht!! Veel wakker worden savonds en snachts..

één jaar geleden

Mijn dochter heeft dit ook heel erg alleen s’avonds. Pff zo vervelend. Leg haar vaak rond half 8 maar sliep pas om half 10. Gisteren om 21:00 naar bed en sliep snel. 21:00 doe ik nooit vind ik ook geen normale tijd. Maar we waren laat thuis. Maar dan slaapt ze wel snel. Ook wel eens 19:00 geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ze laat nooit zien of ze moe is. Ze wordt alleen iets drukker maar betekend niet altijd dat ze moe is. Soms weet ik het even niet meer. Ik denk dat het wel over gaat er over door heen

één jaar geleden

Hier ook sinds een paar weken strijd met naar bed gaan. Ik dacht dat het kwam door de geboorte van haar zusje. Maar zou ook weleens verlatingsangst kunnen zijn.. Het middagdutje slaat ze regelmatig over. Als ik haar vraag of ze wil slapen is het antwoord altijd nee, ook savonds. Tot nog toe sliep ze nog altijd in meegroeibedje, daarom heen hoge spijlen. Daar kan ze zelf overheen klimmen als ze zou willen, maar dat deed ze niet. Ik wilde het slapen leuk en interessant voor haar maken door het bedje open te maken. Een "grote meiden" bed. Daar is ze ook nog niet klaar voor.. ze is nu op de bank in slaap gevallen ipv in haat bedje 😅

één jaar geleden

Maar sorry, niet echt tips helaas.. wel herkenning. Je bent niet de enige.

één jaar geleden

Poeh ja het is hier ook weer moeilijk de laatste tijd. Een enorm drama als ze moet gaan slapen. Het was heel lang 1 a 2 minuutjes jammeren en dan een poosje vrolijk kletsen en slapen. Maar het jammeren wordt nu steeds vaker echt lang huilen. We gaan dan steeds opnieuw naar haar om haar even gerust te stellen, maar soms lijkt dat het alleen maar erger te maken. Ze is ook sinds kort bang in het donker, dat heeft er zeker mee te maken. Even leek het te helpen haar deur op een kiertje te laten staan, maar dat is nu ook niet genoeg. Helaas ook alleen maar herkenning, geen oplossingen.

één jaar geleden

Hier ook ineens strijd met naar bed gaan in de avond. Hij probeert ik alle manieren te rekken met boekjes lezen, spelen, stoeien. Na een uur word ik het echt wel zat, maar hij weigert zelf te slapen en anders wordt het een grote jank partij. Wat bij mij helpt is de lamp uit doen en dan al tillend en wandelend in slaap laten vallen. Dan ga ik op bed liggen en knuffel hem dan helemaal in slaap. Daarna rustig samen liggen en dan kan ik weg lopen. 1,5 uur later…. 😵‍💫

één jaar geleden

Reactie op mamavanemvb

Poeh ja het is hier ook weer moeilijk de laatste tijd. Een enorm drama als ...
Ja super herkenbaar. Dat kiertje moet er per se zijn bij mijn zoon. Maar een minuut later roept hij alweer mamaaaa kom je nog. Lijkt echt dan even die geruststelling nodig te hebben. Het was eerst een stuk of 6 keer maar neemt nu weer af... Wie weet is het weer een fase geweest ;)

één jaar geleden

Hier ook ineens strijd met naar bed gaan in de avond. Hij probeert ik alle ...
Oef ja, dat zijn lange sessies! Hopelijk gaat het voor jullie ook binnenkort beter worden, een nachtje tussendoor bij opa en oma (als dat kan natuurlijk) heeft ons mogelijkheid gegeven om het patroon wat te doorbreken. "Dat kon je bij oma en opa ook heel goed"

één jaar geleden

Hier ook ineens strijd met naar bed gaan in de avond. Hij probeert ik alle ...
Zo begon het hier ook. Toen moest ik gaan kijken hoe hij in slaap viel. Ondertussen slaapt hij bij mama in het grote bed. Anyway, zoon heeft extreme verlatingsangst al dik 2 maanden hier. Echt heel erg deze keer. Geen tips hierzo. Ik hoop op een tijdelijke faaaaaseeeee.....

één jaar geleden

Hier ook deze fase gehad die alleen maar erger werd, lees 1,5 uur naast bedje zitten. Consequent en duidelijke verwachtingen scheppen helpt hier. Er gaat een timer af als het bedtijd is. Max 2 boekjes, daarna bedje in, muziekdoosje aan zo lang die speelt handje vasthouden en dan afbouwen a la chairmethode aka steeds verder weg zitten. Soms moeten we eerst heel even laten huilen als weg na 1-3-5 minuten steeds terug en zeggen dat we van haar houden en we in de buurt zijn en het nu bedtijd is. Voordat ze echt overstuur raakt nog 10 seconden handje vasthouden dan is het goed, en dan op plek zitten waar we nu met chairmethode zijn. Ook slaapje inkorten naar Max 1.15 minuten helpt goed.

één jaar geleden

Hier ook weer sinds een week.. echt drama.. mijn vriend wilt haar dan uit bed halen en samen met hem in slaap vallen, maar wil graag dat ze in haar eigen bed slaapt.. nu langs het bed van haar blijven zitten en steeds verder naar deur geschoven en tot nou toe slaapt ze alleen