19 Reacties

2 jaar geleden

Bij ons was dit hetzelfde. Deed dit wel allemaal "pas" rond de 11 maanden. Op vakantie (13 mnd) liep hij ineens 4 stapjes los maar daarna weigerde hij. Als we oefende, ging hij gelijk over op kruipen. Steeds vaker liep hij wel een paar pasjes tussen de bank en salontafels. En ineens, liep hij de kamer rond, alsof hij nooit anders gedaan had. Dit is nu 2 weken geleden en hij is nu de 23e 15 maand

2 jaar geleden

Onze dochter loop nu ook pas 2 weken. Ongeveer met de 15 maanden. Ze heeft haar eerste echte stapjes gezet bij mijn zus. Mijn zus heeft haar niet bij de handjes vast gehouden. Maar onder de oksels. Voor zich. En sinds dien heeft onze dochter de smaak te pakken 😆 onze dochter liep trouwens ook echt lang op der teentjes.

2 jaar geleden

Hier ook ongeveer 5 weekjes pas en van te voren heel lang aan de hand en overal langs . Ineens bij opvang kregen we te horen dat ze die dag continu alleen liep en nu rent ze overal heen

2 jaar geleden

Hier hetzelfde hoor, loopt langs heel veel dingen en staat overal. Hij durft net de stap niet te nemen om los 2 stapjes te zetten. Duurt net zo lang ongeveer. Misschien heeft hij er nog geen behoefte aan. Mijn zoontje vindt het erg eng en als ie op z'n billen valt, schrikt ie heel erg. Op advies van fysio hebben we loopwagen, zo'n felgekleurde van vtech... 🤨 maar daar loopt ie mee door de kamer en hij kan nu zelf de bochten om. Als ik met mijn zoontje loop heb ik altijd zijn buikje vast ipv handjes en dan loopt ie heel anders. Heb je dat weleens geprobeerd? Toevallig hebben we zo'n lelijke tochtslang...zo'n stoffen. Mijn man doet die weleens om z'n middel om te lopen dat vindt ie geweldig.

2 jaar geleden

Hier gaat het kruipen net een paar weken goed. Hij trekt zich sids een maand of 3 overal aan op aan alles en lopen onder begeleiding van 2 handen. Onder begeleiding van 1 hand lopen lukt moeizaam en hij zoekt dan met zijn 2e handje ergens houvast aan. Kortom: ik zie het lopen hier nog niet gauw gebeuren.

2 jaar geleden

Mijn dochter kan net pas staan!. En het is heel normaal als er z'n lange tijd tussen zit. Ze hoeven volgens de fysio pas te kunnen lopen rond de leeftijd van 2 jaar. Je zou je kindje kunnen stimuleren door hem met de rug tegen de muur of bank te zetten en hem dan re stimuleren naar jou te komen met een speeltje of wat dan ook. Op een afstand van een klein stapje, zodat de drempel niet te hoog is.

2 jaar geleden

Beste tip denk ik: probeer het los te laten. Je zoontje zal echt zelf gaan lopen als hij er klaar voor is!

2 jaar geleden

Ik maakte mij eerst ook zorgen dat ze bij 14 maanden alleen nog maar kon kruipen. Nu sinds een paar weken gaat ze staan en doet ze ook stapjes achter een wagentje. Ik ben zo trots en iedereen heeft gelijk het komt wel🥰

2 jaar geleden

Opeens zal hij los gaan lopen, echt! Vaak kunnen ze niet 2 dingen tegelijk ontwikkelen, mogelijk heeft je zoontje iets anders de voorkeur gegeven en komt dit binnenkort ook... Ons dochtertje trok zich met 7 maanden op aan de tafel en liep met 8 maanden om de tafel, bizar vlot en zag er niet uit... (Ik liep zelf met 8,5 maand los 😬) Met een maand of 10/11 stapte ze over van bank naar tafel etc, maar los niet. Opeens op vakantie, met 13 maanden precies, had ze een speeltje in dr handen en liep zo weg 5-6 stappen...dat we dachten huh 😲 Daarna wilde ze niet anders meer, begint nu ook te 'rennen' 🙈 Ze is nu precies 15 maanden.

2 jaar geleden

Ik sluit me aan bij de andere reacties: het komt echt vanzelf. En zo te lezen kan je kindje al heel veel! En mocht t je helpen: hier een zoontje van 15,5 maand die ook nog niet los loopt. Enkel wankel achter z’n loopwagen of aan twee handen. Hij is ondertussen al ingehaald door z’n nichtje van drie maanden jonger 😄

2 jaar geleden

Onze dochter is 16 maanden en heeft vorige week net haar eerste wiebelde stapjes gezet. Als we het uitlokken zet ze nu een paar stapjes, maar verder kruipt ze nog. Ze vindt het veel te spannend. Ook is het evenwicht houden nog heel erg lastig.

2 jaar geleden

Hier kan ik over meepraten! Zoon bijna 16 maanden (bijna 15 maanden gecorrigeerd, hij is 5 weken te vroeg geboren) en loopt veel langs de bank, meubels, de muur. Optrekken en voorzichtige stapjes doet ie vanaf 12 maanden. We zijn dus al bijna 4 maanden verder maar los zit er nog niet in. We hebben een babywalker maar daar heeft ie weinig interesse in. Als ik m bij zn handjes pak, zijn het hooguit drie stapjes en dan gaat ie weer naar zn knieen. Ik probeer het ook los te laten maar vond (en vind met vlagen) dat heel lastig. Frustrerend dat we hem niet mogen helpen en ondersteunen maar ik zie wel kleine vooruitgangen (steviger staan, betere pasjes, paar tellen los staan). Hij zal ongetwijfeld vanzelf wel gaan lopen en hij verdient ook alle tijd die hij daarvoor nodig denkt te hebben. Ondertussen kletst ie wel de oren van onze kop, kan hij heel veel dingen aanwijzen en draait ie overal dopjes en deksels van af. Hij is dus druk met andere ontwikkelingen. Geduld geduld geduld 🥰

2 jaar geleden

Hier loopt zoonlief ook nog niet los hoor, hij is ook 15 mnd. Ach komt vanzelf ik maak mij er niet druk om.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb hem vandaag een aantal keer staand los gelaten en ipv gelijk door de knieën zakken ging hij toch een aantal stappen zetten, soms wel bijna 10 dus het gaat toch wel de goede kant op zo haha. Ik ga proberen mij niet zo'n zorgen te maken. Vandaag ook voor het eerst naar de peuterochtend geweest hier in de buurt en dan kom je zat kindjes tegen die ouder zijn en ook nog niet echt lopen. Dus ik probeer het los te laten ahhaha. Ieder kindje op zijn of haar tempo

2 jaar geleden

Hier ging ze een paar dagen voor ze 16 maanden was de ene dag staan en de volgende dag liep ze los. Ging ineens heel snel.

2 jaar geleden

🥳

2 jaar geleden

🥳
Jaa!! 🥳 Dat was snel. 🤣

2 jaar geleden

Mijn zoontje was 18 maanden toen hij zelf los kon lopen en m’n dochtertje 13 maanden, ieder kind op z’n eigen tempo

2 jaar geleden

Reactie op Love3

Jaa!! 🥳 Dat was snel. 🤣
Ja ergens toch zo'n gevoel hebben he hahah 😂 ja lekker hoor!