Hey mama’s,
Even een vraagje. Ons zoontje is nu net 16 maanden en sinds dat hij 12 maanden is zegt hij heel af en toe wel eens mamamamam of papapapap. Daar houdt hij het ook bij op. Hij gebruikt het niet om ons te roepen. Hij zegt ook geen die. Wijst niet naar iets. Alles is ehh eh eh eh of eeeeh eeeh eeeh. Soms wel gebrabbel met andere klanken hoor: bah bah ja ja en nog meer waar je weinig van maakt. Ik oefen me suf met allerlei makkelijke woorden, lees 2x per dag een boekje en benoem alles wat ik zie en herhaal dat elke dag. Zelfs de oma’s ingeschakeld om dat ook te doen. We doen dit nu al even maar hij vertikt het gewoon 😂 Als je zegt waar is de bal, dan weet ie het prima, maar hij kijkt een keer en gaat wat anders doen. Nee begrijpt hij heeeel goed. Hij heeft in augustus buisjes gehad ivm meerdere oorontstekingen, dus hij zou goed moeten kunnen horen zou je verwachten. Ik zou niet meer weten hoe ik zijn taalontwikkeling wat kan ondersteunen. Fysiek gezien is het een rappe: voetbalt, rent, klimt de trap op en af. Fijne motoriek ook erg goed: eet zelf met vork, kleurt, knutselt wat. Maar praten: helemaal niks.
Iemand die dit herkent? Is dit nog “normaal” Iemand tips voor me? 😃