8 Reacties
één jaar geleden
Reactie op 07-07-21
Geen blijvende schade denk je?
Je bent net pas bevallen en relatief druk geweest, wat je zegt herken ik van mijn bevallingen. Alles heeft tijd nodig om weer aan te sterken.
Ik ben natuurlijk geen arts en ik heb geen testen met je gedaan maar permanente schade lijkt mij onwaarschijnlijk
één jaar geleden
Ik zou het persoonlijk wel even bespreken met vroedvrouw,arts of kraamzorg of gynaecoloog ofzo...
Mijn mama heeft wel een verzakking gehad door te snel weer te heffen na de bevalling van de jongste vroeger. Is in de meeste gevallen met oefeningen wel op te lossen denk ik
Nu is ze 56 jaar en heeft een zware verzakking van baarmoeder, blaas en darmen en moet hiervoor wel geoppereerd worden. Niet meer pas bevallen ofzo maar wellicht door het vele heffen ofzo op haar werk
één jaar geleden
Ik raad de 5-5-5 methode aan. 5 dagen in bed, 5 dagen op het bed, 5 dagen rond het bed. Ik ga dit bij mijn 2de ook weer doen. Te snel actief bezig zijn na de bevalling is onverstandig. Ik denk dat je het beste naar een Bekkenbodem fysiotherapeut kan.
één jaar geleden
Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je kindje 🤍
Toevallig heeft Sterkher (pre/postnataal fitness) gisteren iets gedeeld op haar IG pagina. Een zwaar gevoel in je vagina betekent helaas dat je echt te hard van stapel bent gelopen.
Ik raad je aan om een afspraak te maken bij een bekkenbodemfysio en echt meer rust te nemen. Ook al word je daar nu misschien ongelukkig van, het kan later echt hele vervelende gevolgen hebben als je het niet doet.
Een bekkenbodemfysio zal je echt niet veroordelen maar verder op weg helpen, trek echt aan de bel hoor! Met jou zijn er velen die niet voldoende rust pakken na de bevalling. Sterkte!