6 Reacties

11 dagen geleden

Haha ja welkom in de peuterpubertijd 😂 kan nog wel even (lees: jaren) duren. Een tip is om ze keuzeste geven en een soort gepaste zelfstandigheid.

11 dagen geleden

Ja ik bedoel hij kan soms wel eens lastig doen. Iedere peuter wel lijkt me.. Maar dit is nu al 5 hele dagen non stop de hele dag zo zo... Dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.... 🥲

11 dagen geleden

Reactie op Kuijpea

Ja ik bedoel hij kan soms wel eens lastig doen. Iedere peuter wel lijkt me. ...
Oh wauw jullie zullen vast moe zijn 😭 enige wat ik kan bedenken is honger, moe, doorkomende tanden, of veel commotie thuis rond de feestdagen? Daar kunnen ze ook wel erg van "prikkelen" en dat komt er dan zo in een keer allemaal uit.

11 dagen geleden

Meestal word onze dochter zo en is ze daarna ineens ziek, misschien voelt hij zich niet fit

11 dagen geleden

Fases. Zoals je opsomt zijn het echt dikke onzin dingen, maar voor hem blijkbaar belangrijk op dat moment 😂 beetje proberen te relativeren. Zorg voor wat voorspelbaarheid, niet teveel keuzes geven (natuurlijk nog wel wat). Vooral de voorspelbaarheid of vaste dingen zorgt er hier voor dat het gewoon duidelijk is voor mijn oudste en daarmee minder driftbuien. Mja verder gewoon uitzitten. Als mijn dochter weer om van alles en nog wat gaat huilen, dan laten we haar even. Ze stopt vanzelf en zoekt wel weer contact. Zelfde met driftbui. Ik laat haar uitrazen en dan zoekt ze vanzelf wel weer contact of ik wanneer ze weer wat afkoelt.

11 dagen geleden

Heel herkenbaar! Meestal als het erger wordt is er bij onze dochter wel wat aan de hand; niet lekker/ erg vermoeid. Wat wel erg goed helpt is online eens was tips op zoeken. Ga bijvoorbeeld niet de strijd aan, het is jouw taak als ouder om kalm te blijven en vooral de gevoelens te benoemen en te herkennen. Hele nuttige Instagramaccounts zijn: - big little feelings (heel groot account met veel voorbeelden van hoe omgaan met een peuter) - how to talk (Nederlands) - pedsdoctalk (Dr. Mona). Ik leer er vaak veel van.