75 Reacties

één jaar geleden

Hier weigert hij opnieuw, en ik dacht dat het probleem opgelost was! Vrijdag gaan wij ook naar een prelogopediste

één jaar geleden

Reactie op HananAmh

Exact dezelfde tips gekregen en ook een succes
Hoe oud is jullie kindje?

één jaar geleden

Hebben jullie een doorverwijzing gekregen naar een prelogopodist vanuit het cb of zelf eentje gezocht?

één jaar geleden

Reactie op DaniëlleL

Hebben jullie een doorverwijzing gekregen naar een prelogopodist vanuit het ...
Via het CB een verwijsbrief gekregen, maar zelf even een goede in de omgeving gezocht. Wij hebben toevallig een die ook aan t ziekenhuis verbonden is.

één jaar geleden

Reactie op DaniëlleL

Hoe oud is jullie kindje?
Nu is ze 15 weken, is beginnen drinken uit de fles vorige week

één jaar geleden

Reactie op HananAmh

Nu is ze 15 weken, is beginnen drinken uit de fles vorige week
Ah oké, dan is er gelukkig nog hoop voor onze dochter 🙏🏻 ik hoop oprecht dat zij ook ineens de fles wel gaat vinden. We zijn nog erg zoekende hoe en wat merk ik!

één jaar geleden

Reactie op MJGP82

Via het CB een verwijsbrief gekregen, maar zelf even een goede in de omgevi ...
Fijn, dank voor je reactie! Uit welke omgeving komen jullie?

één jaar geleden

Reactie op DaniëlleL

Fijn, dank voor je reactie! Uit welke omgeving komen jullie?
Omgeving Roermond. Onze kleine drinkt nu met 11/12 weken uit de fles.

één jaar geleden

Reactie op DaniëlleL

Hebben jullie een doorverwijzing gekregen naar een prelogopodist vanuit het ...
Ik heb er zelf eentje gezocht

één jaar geleden

Hoe was jullie ervaring met de pre logopediste? Wij zijn afgelopen vrijdag geweest en omdat we zelf al veel geprobeerd hebben is haar voorstel om hem vanaf 7 u s’ochtends niet meer aan te leggen en ook als hij dan niet gegeten heeft, niet aan te leggen en te blijven om de 2 à 3 uur fles te geven. Dat mag maximum tot middernacht maar ze zei dat er nog nooit een kindje zo lang gewacht had. Ik zie hier echt enorm tegenop, om niet te zeggen dat ik het bijna niet zie zitten. Hoe moesten jullie het aanpakken? Wat zijn de tips die het uiteindelijk deden werken?

één jaar geleden

Reactie op SophieGA

Hoe was jullie ervaring met de pre logopediste? Wij zijn afgelopen vrijdag ...
Wow dat is wel heel heftig.. Wij zitten op het punt om ook een prelogopedist in te schakelen. Maar als dat het enige is wat ze doen dan kan ik net zo goed wel zelf blijven proberen.. Het lijkt er hier ook niet op dat ze niet wil maar dat ze niet weet hoe het moet.. dus dan lijkt me zo forceren ook niet goed. Succes! ❤

één jaar geleden

Reactie op -Alicia-

Wow dat is wel heel heftig.. Wij zitten op het punt om ook een prelogopedis ...
Ik vind dat ook echt too much. Ga m’n kind toch niet laten verhongeren ..

één jaar geleden

Reactie op SophieGA

Hoe was jullie ervaring met de pre logopediste? Wij zijn afgelopen vrijdag ...
Klinkt heftig, maar dit werkt echt! Bij ons pakte ie gelijk de eerste fles, wel pas na een uurtje met veel afleiden, maar elke fles erna ging het veel beter

één jaar geleden

Reactie op SophieGA

Hoe was jullie ervaring met de pre logopediste? Wij zijn afgelopen vrijdag ...
Klinkt heel heftig inderdaad. Had ze verder helemaal geen andere tips? Op dit moment zijn wij ook een beetje de wanhoop nabij. Donderdag hebben we een afspraak bij het cb en gaan dan vragen om een verwijzing naar een pre logopediste. Vrienden van m’n ouders hebben jaren geleden ook gedaan wat jou is aangeraden. De man heeft toen zijn vrouw het huis uitgestuurd en zijn dochter de hele dag de fles aangeboden. Zijn vrouw mocht pas terug komen, nadat de fles was gepakt. Uiteindelijk werkte dit aan het begin van de avond. Alleen ik weet niet of wij/mijn vriend dat gaat volhouden met de hele dag een krijsende baby, maar ben er wel over aan het nadenken. Al vind ik het lastig, want ook hier lijkt het er meer op dat zij gewoon niet weet wat ze er mee moet in plaats van dat ze het echt niet wil.

één jaar geleden

Een vriendinnetje van mij had dit en uiteindelijk door een “foutje” van haar moeder pakte ze de fles. De moeder had een speen m van difrax op de fles gedaan van de oudste dochter ipv de s speen en toen dronk ze de fles leeg. Misschien niet het meest goede advies maar je weet het maar nooit🙈

één jaar geleden

Reactie op DaniëlleL

Klinkt heel heftig inderdaad. Had ze verder helemaal geen andere tips? Op ...
Bij ons was 't ook niet dat ie niet wilde, hij was vooral aan het kauwen, leek of hij de techniek niet snapte. Maar juist door vanaf sochtends de fles aan te bieden krijgen ze die techniek onder de knie, omdat de reflex die ze er voor gebruiken voornamelijk na het slapen nog 'hard' aanstaat

één jaar geleden

Ook ik heb hem gewoon de fles mogen geven, terwijl die eerder gelijk naar m'n borst draaide met z'n hoofd

één jaar geleden

Wat bij ons heeft geholpen is door haar te voeden met een tepelhoedje. Daardoor kreeg ze het gevoel van een ‘speen’ in de mond en de techniek weer terug. Was eerst ook een paar keer krijsen, maar omdat ze dan toch bij mij aan de borst lag accepteerde ze het. Daarna volgende voeding flesje aan bieden en dit een paar dagen volhouden. Onze dochter pakte het zo snel weer op gelukkig, net op tijd voor ik weer moest werken 👏🏻 hopelijk heb je er wat aan, succes!

één jaar geleden

Reactie op -Alicia-

Wow dat is wel heel heftig.. Wij zitten op het punt om ook een prelogopedis ...
Ja klopt, is bij ons ook zo. Hij blijft vrij rustig bij de fles maar zuigt gewoon niet.. hij weet dus echt niet hoe het moet. Haar uitleg was dan dat hij op den duur zo veel honger zal hebben dat hij reflexmatig begint te zuigen en we vanaf dan vertrokken zijn. Maar het is echt heel erg hard

één jaar geleden

Klinkt heftig, maar dit werkt echt! Bij ons pakte ie gelijk de eerste fles, ...
Na een uurtje lukte het bij jullie al? En was het jij zelf die de fles gaf of iemand anders?