9 Reacties

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Volg graag mee voor tips

2 maanden geleden

Hier was het geen fruiteter totdat ik deed alsof het fruit voor mij was en ik er al 1 hap van had gepakt. Ineens wil hij het dan wel eten. Voornamelijk appel eigenlijk.

2 maanden geleden

Geen tips uit eigen hand (onze dochter eet álles, moeten haar zelfs afremmen, ze lijkt geen ‘bodem’ te hebben, ongeacht wat ze eet) maar een vriendin zat met hetzelfde en wat bleek: haar dochter vond het te koud. Komkommer, worteltjes, aardbeien, mandarijn, frambozen, álles stond (natuurlijk) in de koelkast. Vooraf op kamertemperatuur laten komen bleek de oplossing. Geen idee of dat bij jullie dochter ook een issue is, maar ik dacht: ik drop het toch even.

2 maanden geleden

Hier geen groente en fruit. Eet ook alleen banaan. De rest wordt aangekenen alsof het van een andere planeet komt. Drama! Wij blijven het maar aanbieden in de hoop dat hij het een keer gaat eten 😅

2 maanden geleden

Reactie op Leto

Hier was het geen fruiteter totdat ik deed alsof het fruit voor mij was en ...
Haha zoiets doen wij ook altijd. Daarnaast maak ik altijd een ‘plankje’ met allemaal lekkers: fruit, groente, cracker soms wat rozijntjes. Dat is een plankje voor het eten, waar iedereen van mag pakken. Onze dochter eet dan altijd haar groente en soms een paar happen tijdens de maaltijd.

2 maanden geleden

Haha zoiets doen wij ook altijd. Daarnaast maak ik altijd een ‘plankje’ met ...
Wat bij ons een voordeel is is dat ik en nieuwe dingetjes op kan leggen of iets waarvan ik weet dat ze het niet lust. Er is dan geen druk dat ze het op moet eten, maar dat ze het juist de ruimte heeft om het te proeven als ze dat wil.

2 maanden geleden

Heb je het al eens proberen aanbieden als er andere kinderen zijn? Mijn zoontje eet thuis met periodes ook bijna geen fruit, maar in de crèche is er geen enkel issue en eet hij altijd flink mee 😆

2 maanden geleden

Hier wordt dus aan de lopende band om fruit gevraagd, soms vraag ik me af of het niet teveel is. Eet met gemak een banaan, appel en 3 mandarijnen op een dag weg. En nog meer als ik hem niet tegen zou houden. Ik denk ergens dat het komt omdat ik als snack eigenlijk altijd fruit of groente heb gegeven, haal ook niet echt andere “snacks” in huis. Voor hem is fruit snoep ofzo😅

2 maanden geleden

Die rauwe groenten herken ik, salade is altijd echt ingewikkeld hier. Nu de zomer voorbij is niet heel erg haha Soms een paar hapjes komkommer of wortel, maar verder niet. Warme groenten of fruit over het algemeen geen probleem. Ik accepteer het maar, geven haar ip niet iets anders. Maar prima als ze dan toch fruit/groente binnenkrijgen met de knijpzakjes? Leuke manier aanbieden op een bordje met figuurtjes oid? Smoothie?