27 Reacties
4 maanden geleden
Wat lastig! Mijn zoontje heeft dit de laatste weken 2x gehad. Eerlijk gezegd krijg ik veel stress als hij niet eet s avonds, waardoor ik hem tocj voor tv heb gezet en gevoed. Heeeeel slecht maar mijn ervaring met mijn zoontje is dat je wel zo eens iets kan doen, zonder dat het een gewoonte moet worden. Gelukkig bleek dat ook het geval, hij eet weer normaal nu.
Wat bij ons wel meespeelde, mss bij jullie ook: ziek geweest, oververmoeid, veel prikkels/veranderingen door verlof, kiezen die doorkomen, ... Ik snap wel dat het soms even moeilijk is voor onze kleintjes 🫠
3 maanden geleden
Pff ja echt vermoeiend. Mijn zoontje eet wel gewoon fruit (al wil hij met vlagen ook ineens soms bepaald fruit niet) en brood gaat ook goed.
Als we pannenkoeken of frietjes eten dan schuift hij alles zo naar binnen, maar als we ‘normale’ maaltijden eten dan weigert hij het zelfs te proberen.
We blijven het maar aanbieden en dan hoop ik dat hij uiteindelijk wel gaat eten. We geven ook niks anders.
3 maanden geleden
Wij hebben dit ook een tijdje gehad. Bij ons mag ze in de avond, wanneer wij koken, eventjes tv kijken. We zetten er dan een bakje met rauwe groente bij (paprika, komkommer, tomaat). Dat gaat er vaak wel in. Dan is de strijd tijdens het avondeten ook opgelost.
Wat hier tijdens de maaltijd ook werkt is 3 soorten groenten op haar bord. Bijv: 2 worteltjes, 2 plakjes avocado, en een roosje broccoli.
3 maanden geleden
Hier ook... 9 van de 10 keer bij ' normaal' eten weigert ze... eens in de zoveel tijd vind ik toch echt dat ze groente moet eten en zet ik haat voor haar lievelings tv serie.. dan lepel ik het er zo in... liever niet natuurlijk maar soms denk ik die groenten moeten toch echt wel eens opgegeten.. dan maar zo..
3 maanden geleden
Ik schotel onze dochter ook terwijl ik kook wat snackgroenten voor. Ze vraagt nu zelfs om tomaatjes. Die eet ze zo voor het schermpje op, heeft ze in ieder geval haar groenten binnen. Ik heb geen zin in strijd aan tafel
3 maanden geleden
Hier al een aantal maanden moeilijk... ik laat het maar.
Rond 16:30 beginnen we met koken, dan zet ik een filmpje op en krijgt ze wat tomaatjes, komkommer en eventueel avocado.
Bij het avondeten zet ik eerst neer wat wij eten. Eet ze niks dan maak ik een volkoren broodje met zuivelspread oid. Soms eet ze ineens bepaalde gerechten wel. Komt vast vanzelf een keer goed 😆
3 maanden geleden
Reactie op -Alicia-
Hier al een aantal maanden moeilijk... ik laat het maar.
Rond 16:30 beginne ...
Btw broodje met zuivelspread is de laatste vooruitgang 🤣😅
Daarvoor was haar dieet vooral broodje met hagelslag of vlokken. "Worstje" (smeerworst) ging er ook nog in maar verder niet echt 😆
21 dagen geleden
Hier ineens ook… ze at altijd super veel in de avond, maar nu amper nog wat. Ze slaapt wel nog gewoon door, dus ik denk dat ze toch genoeg binnenkrijgt