27 Reacties

21 dagen geleden

Als het op het bord mag liggen is het stap 1 gehaald.

21 dagen geleden

Reactie op Atroxmons

Als het op het bord mag liggen is het stap 1 gehaald.
Whahaha dat was hier ook stap 1. En voorlopig ook de enige stap. Maar...zowaar gisteren appel gegeten. Wij trots🤣 zijn assortiment is nu uitbereid met appel en vorige week frikadel. We komen ergens 🫣

15 dagen geleden

Hier is het altijd al drama met eten. We hebben nu een vakjes bord en leggen dan bijvoorbeeld 1 stukje frikandel, 1 worteltje en 1 aardappeltje neer. Ik hoorde dat van veel dingen op een bord een kind overweldigd kan worden en dat vragen om meer dan beter is

14 dagen geleden

Reactie op SuzanvanKrimpen

Hier is het altijd al drama met eten. We hebben nu een vakjes bord en legge ...
Dat is zeker zo. Dat merken wij ook. Pas wel op met een vakjesbord. Doordat het verschillende eten elkaar niet raakt op dat bord, kunnen kinderen daar uiteindelijk aan wennen en het probleem ontwikkelen dat ze op een later moment ook niet meer willen dat de aardappelen de sperziebonen aanraken 😁

13 dagen geleden

Dat is zeker zo. Dat merken wij ook. Pas wel op met een vakjesbord. Doordat ...
Dat is een goede dankjewel

11 dagen geleden

Eten is met onze oudste altijd moeilijk geweest. Wel was er een korte fase ongeveer tussen de 13 en 17 maanden dat het redelijk goed ging, voor haar doen. Toen at ze in ieder geval wel een aantal verschillende groenten (ik denk 5 of 6 verschillende). Wilde toen ook wel alles los van elkaar. Dus nooit iets prakken of mengen. Saus was uit den boze... Dus ze at (en eet) eigenlijk elke dag AVG, waarbij de aardappel is vervangen door pasta. Zij kwam al vroeg in de fase dat ze dus ineens helemaal niks meer wilde. Toen ze 17 m maanden oud was al. Dat de is nu dus bijna een jaar geleden. Een paar maanden at ze echt heel erg slecht. Zo ongeveer alleen vlees en kaal brood. Gelukkig wel fruit. Wij hebben daardoor ook wel langer flesjes gegeven op minimaal 3 momenten op de dag. Dat is in de loop van de tijd uitgebreid naar brood waar weer beleg op mag (alleen hagelslag of vleeswaren), pasta en qua groenten snijbonen en wortel. En komkommer maar die tel ik niet als groente, als in een volwaardige maaltijd. Nu is ze 2 jaar en 4 maanden en we zijn nu blijkbaar op een punt gekomen dat we haar toch iets meer kunnen forceren om iets op zn minst te proeven. Afgelopen week 2 keer een succesje. Eerst met broccoli gezegd dat ze één (heel klein) stukje moest proeven. En daarmee bedoel ik dan ook daadwerkelijk opeten. Dan kreeg ze een extra hapje vlees van mama en als ze het echt vies vond hoefde ze daarna niet meer. Nou okee, dat deed ze dan (wel onder protest). Toen vroeg ik of ze het toch wel een klein beetje lekker vond en was het antwoord ja😂 ze heeft zelfs nog een paar hapjes genomen. Dus broccoli komt de komende tijd even regelmatig op tafel zodat ze er goed aan kan wennen. Gisteravond is het voor het eerst gelukt om haar aardappel te laten proeven! Zelfde verhaal. Dus ook dat de komende weken maar even vaker eten. Ik hoop dat we op deze manier door kunnen gaan met stappen zetten. En wie weet binnenkort zelfs de meer 'spannende dingen' zoals pasta met saus.

7 dagen geleden

Heel herkenbaar hier. Overdag gaat alles er onwijs makkelijk in, maar avondeten ho maar. Het erge is dat ze het wel lust. Ik probeer haar voor het koken of ergens in de middag zo’n ‘knijpfruitje’ (maar dan met groente) aan te bieden. Dan eet ze het wel. Met avondeten bieden we wel aan, de vooruitgang hier is dat ze wel naar het eten kijkt🥲 verder weigert ze iedere hap. Uiteindelijk krijgt ze dan een boterham met smeerkaas en laten we het los (makkelijker gezegd dan gedaan).