5 Reacties

3 jaar geleden

Wij geven tussen 00.30 en 01.00 de laatste fles. Ik laat haar zelf in de nacht komen wanneer ze honger heeft. Wij zijn tegen de einde van de kraamweek al overgestapt van naar om de 3 uur, dat ze s nachts zelf aangeeft wanneer ze honger heeft

3 jaar geleden

Onze zoon is nu 2 weken. Wij maakten hem in de eerste week om de 3uur wakker, maar meestal was dat niet nodig, want hij kwam zelf al eerder. Na een week hebben we de wekker elke 4 a 5 uur gezet, maar meneer kwam nog steeds elk uur of elke 2uur. Sinds 2 dagen slaapt hij wat langer en ben ik gestopt met wekkers zetten: hij komt wel als hij honger heeft en anders laat ik hem lekker slapen

3 jaar geleden

Er is al een topic over doorslapen, wellicht vind je daar al wat meer info: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juli-2022/door-laten-slapen-6QyAwn

3 jaar geleden

Rond 21/22uur laatste (borst)voeding en dan zien wanneer hij komt. Meestal rond een uur of 2/3 en slaapt daarna dan weer verder tot de ochtend (Heerlijk en een geluk, dat beseffen wij ons goed!!). Ik doe wel vaak 45/60minuten over het voedingsritueel (voeden, 10min laten liggen, verschonen en eventueel nog een klein beetje voeden). Vanaf dag 5, in overleg met kraamzorg, al zelf in de nacht laten komen wanneer hij trek heeft. Ik moet erbij zeggen dat onze jongen twee weken te laat is geboren met 4470gram, dus hij heeft genoeg vet reserves van zichzelf. Hij was met dag 4 alweer aan het aankomen en daarom mochten we op dag 5 gaan voeden op verzoek.

3 jaar geleden

Het consultatiebureau gaf bij ons aan dat we haar niet meer wakker hoefde te maken zodra ze op geboorte gewicht zat. Ze gaf wel aan omdat ze toen 3 weken was (nu 4 inmiddels) dat er niet langer dan 7 uur tussen mag zitten. Hier is de laatste voeding rond 22:30 en dan komt ze meestal weer rond 04:30 uur.