30 Reacties

één jaar geleden

Een maand is een maand, dus maandag 5 november is jouw zoontje 5 maanden. Zo rekenen lijkt mij het meest logisch.

één jaar geleden

Huh 5 juli dan is die 5 december toch gewoon 5 maand🫠 hoe reken jij dit uit🤣

één jaar geleden

Haha, 5 december dus... maandje verkeerd. 😆

één jaar geleden

Je kan gewoon nummer 1 gebeuren tot 1 jaar. Nummer 2 is gewoon marketing truc 😉 Je kindje is inderdaad 5 december 5 maanden.

één jaar geleden

Ik heb tot de 3,5jaar gewoon nummer 1 gegeven. Daar zit controle op, op nummer 2 en verder niet en hebben ze gemaakt voor commercie. Vanaf nr 2 mogen ze er dus instoppen wat ze willen, en dus meestal dingen die een baby echt niet nodig heeft.

één jaar geleden

Hahaha oepss verkeerde cijfer 😅 Maar bedankt voor jullie uitleg is indd duidelijk nu!

één jaar geleden

Reactie op M_1986

Je kan gewoon nummer 1 gebeuren tot 1 jaar. Nummer 2 is gewoon marketing tr ...
Hoezo marketing truc? Heb ik nog niet eerder gehoord 😬

één jaar geleden

Reactie op _hipno-

Hoezo marketing truc? Heb ik nog niet eerder gehoord 😬
Op nummer 1 mag geen reclame en acties gemaakt worden. Om mensen toch naar een bepaald merk te lokken doen ze die met nummer 2,3 etc. Het is helemaal nergens voor nodig om naar nummer 2 te gaan. Zie ook reactie Mereltje86. Daarnaast voegen ze er ook steeds meer suiker aan toe om de kleine te laten wennen aan suikerrijke producten. Ook dit is natuurlijk helemaal niet nodig. Je kan ook nog even de aflevering van keuringsdienst van waarde terug kijken.

één jaar geleden

Ik gebruik etos flesvoeding en die is vanaf nummer 2, altijd 2e pot halve prijs, om die reden ga ik straks over. Scheelt toch weer

één jaar geleden

Reactie op Mereltje86

Ik heb tot de 3,5jaar gewoon nummer 1 gegeven. Daar zit controle op, op num ...
Vanaf 1 jaar mogen ze toch gewone melk?

één jaar geleden

Vanaf 1 jaar mogen ze toch gewone melk?
Dat zou mogen ja, maar heb ik nooit gedaan. Koemelk is voor kalfjes, niet voor mensen 😉. Dus wij drinken geen melk. Daarnaast hier ook meerdere in huis met koemelk/soja allergie, dus wil dat niet in huis hebben, want kan gevaarlijke situaties opleveren.

één jaar geleden

Reactie op Mereltje86

Dat zou mogen ja, maar heb ik nooit gedaan. Koemelk is voor kalfjes, niet ...
Ja dan kan ik me dat voorstellen! Ik was nl voornemens om tot 1 jaar nr 1 te doen en dan gewoon melk.

één jaar geleden

Reactie op M_1986

Op nummer 1 mag geen reclame en acties gemaakt worden. Om mensen toch naar ...
Inderdaad, hoe komt het toch dat kinderen zo graag suiker willen? 🤔 Ze worden suikerverlaafd gemaakt door de melk, lange vingers/nijntje koekjes/liga, toetjes etc.

één jaar geleden

Ja dan kan ik me dat voorstellen! Ik was nl voornemens om tot 1 jaar nr 1 t ...
Dat kan in principe wel ja, maar nummer 1 voeding zit alles in wat ze nodig hebben, dus mooie aanvulling op die hapjes die ze eten.

één jaar geleden

Reactie op Mereltje86

Dat zou mogen ja, maar heb ik nooit gedaan. Koemelk is voor kalfjes, niet ...
Gebruik je dan andersoortig melk zoals Haver? Of helemaal geen melk producten? Ben nieuwsgierig omdat ik ook niet van plan ben om koemelk te geven

één jaar geleden

Lieve moeders, even over flesvoeding en de nummers. Hier zit degelijk verschil in. Het heeft te maken met de verhouding caseine en wei eiwit. In borstvoeding is die verhouding in het begin 60 : 40 en na een jaar 50: 50. Bij normale koemelk is dit 20:80. Bij flesvoeding wordt de verhouding caseine en wei afgestemd op die van borstvoeding. Dus bij nr 1 60:40, nr 2 50:50 enz. Maar altijd goed om even met het consultatie bureau te overleggen als je twijfelt.

één jaar geleden

Reactie op Lucinda-liefde

Gebruik je dan andersoortig melk zoals Haver? Of helemaal geen melk product ...
Hier drinken ze ook geen plantaardige melken, alleen nu die van chocomel. Die is heeeerlijk! Maar in puree, 'melk'sausjes, satésaus gebruik ik haver- of speltmelk. En ook haverroom ed in gerechten. Boursin plantaardig etc.

één jaar geleden

Reactie op mvdsant

Lieve moeders, even over flesvoeding en de nummers. Hier zit degelijk versc ...
Maar ook veel meel suikers in de opvolgende nummers, die totaal niet nodig zijn voor een kind. Dus nr1 blijft de beste voeding 😉

één jaar geleden

Reactie op Mereltje86

Maar ook veel meel suikers in de opvolgende nummers, die totaal niet nodig ...
Welk merk gebruik je voor je kinderen? Ben gewoon benieuwd

één jaar geleden

Reactie op 🌸

Welk merk gebruik je voor je kinderen? Ben gewoon benieuwd
Babylove van DM hebben we gebruikt. Maar nu neocate lcp ivm allergieën