45 Reacties

6 maanden geleden

Wat betreft de flesvoeding heeft je kindje dit inderdaad niet meer nodig vanaf dat ze een jaar is en dit bespreken ze en is een advies. Als je kindje het hier goed op doet, zou ik het lekker zo laten en haar volgen :). Voedingschema ziet er prima uit, naar mijn inzicht. Die van ons ziet er ong. hetzelfde uit. Hij krijgt in de ochtend geen fles meer en in de avond wel een flinke fles van 180 cc + 6. Hoe is de verhouding lengte/gewicht van je kindje? Hebben ze verder nog adviezen gegeven? Of zorgen geuit?

6 maanden geleden

Lekker die flessen blijven geven als je wil, als je zelf vind dat ze indd iets te licht is. Kan je ze zelfs ophogen naar 180. Zou enkel bij het fruit ook iets van een broodje toevoegen. Dat geld meer als tussendoortje of extra bij de maaltijd, niet als maaltijd zelf. Hier nu 12 maanden, smorgens fles van 150 ml, uurtje later ontbijtpap aangemaakt met water en fruit. Lunch 1 a 2 broodjes(verschilt hoeveel trek hij heeft). Tussendoor maisstengel of koekje. Nog een keer fles 150 ml. Rond 5 uur krijgt hij gezond avondeten portie. En rond 7 uur half 8 eet hij ook een beetje met ons mee van het avondeten(man werkt tot laat). En de ene keer nog wel een fles voor het naar bed gaan en andere keer niet. (Meestal rond 8 uur) Dus als basis, 2 flessen, ontbijtpap met fruit, 1 a 2 broodjes met beleg, en een bordje avondeten.

6 maanden geleden

Onze zoon woog 13.3KG met bijna 1 jaar. 7.00 melk + boterham 9.00 fruit 12.00 melk + boterham 15.00 tussendoortje 17.00 avondeten 18.30 melk Wat zijn bij jou de tussendoortjes? Misschien een extra broodmaaltijd doen ipv een tussendoortje?

6 maanden geleden

Wat een onzin! Kleine eet super goed. Die van mij was 8 kilo daar deden ze niet moeilijk om omdat ze ook super druk is! Ik zou me persoonlijk niks van het CB aantrekken. Zoals je zelf aangeeft, kleine staat vanaf moment 1 aan, dan is het logisch dat de groei even stopt/stilstaat. Dat komt wel weer!

6 maanden geleden

Mijn dochter word volgende week 1 en weegt net 8,1 kg. Moet maandag naar het CB, maar ze is gewoon een klein/fijn meisje. Groet je dochter wel gewoon goed in haar eigen lijn? Zo ziet onze dag eruit: 7.00 papfles 200 9.00 fruit 12.00 1,5 á 2 boterhammen 14.00 tussendoortje 16.30 avondeten + toetje 19.00 fles 200

6 maanden geleden

Lees dat echt veel, waarom mogen ze geen fles meer onze kindjes?

6 maanden geleden

Reactie op issaa

Lees dat echt veel, waarom mogen ze geen fles meer onze kindjes?
https://www.24baby.nl/baby/voeding/voedingsschema-baby-12-maanden/ Toelichting melk: vanaf 1 jaar heeft je kindje geen opvolgmelk meer nodig. Je kleine dreumes is er dan aan toe om halfvolle of magere melk te drinken. Geef dit het liefst in een gewone beker in plaats van een zuigfles of tuitbeker. Dit is beter voor de mondmotoriek. Het mag wel, dat bepaal je als ouder gewoon zelf toch.. maar onder de 1 mochten ze in iedergeval geen koe melk, dat mag nu wel, waardoor de dure opvolgmelk niet meer nodig is... maar je bepaalt zelf was je je kindje geeft toch :) hier krijgt hier ook nog lekker een avondfles in bed, daar doet hij het goed op en daardoor kunnen wij de hele nacht slapen hahahahah

6 maanden geleden

Mijn dochter met 11 maanden ook 7,8 kg en dat was volgens het cb perfect. En je dochter eet heel erg goed als ik het vergelijk met de mijne hoor. Niet te veel zorgen maken denk ik

6 maanden geleden

7:30 120+4 10:00 fruit 12:00 1-2 boterhammen 15:00 tussendoortje 17:00 avondeten 19:00 180+6 Tussendoor wel steeds water drinken. Misschien kun je om 12 of 14 uur nog een broodje toevoegen? Aan de andere kant: als ze hiermee blij is en lekker actief is lijkt ze ook niet iets tekort te komen. 🩷

6 maanden geleden

Och meid je doet echt niks fout, de een heeft n wat grover bouw de ander fijner. De een is beweeglijker dan de ander. Ik zie hier in de reacties goede richtlijnen staan qua eten, maar zolang je kindje energiek is en vrolijk is t echt goed met haar of hem. Het cb moet je soms lekker laten kletsen ;-)

6 maanden geleden

Volgt ze netjes der lijntje? Dan zou ik me niets van het cb aantrekken! Buigt het lijntje af dan zou ik kijken of ze behoefte heeft aan wat meer eten nog. Ik vraag me af wat de tussendoortjes zijn, heeft ze geen behoefte aan lunch? Hier eet de kleine met de pot mee dus brood bij ontbijt en lunch en warm avondeten en 2x per dag tussendoor fruit, groente of soepstengel oid en verder bv op verzoek (4-6x per dag incl nachtvoedingen)

6 maanden geleden

Volgens mij is inderdaad vooral de curve van de belang (of ze haar eigen lijn volgt). Heb je daar een foto van?

6 maanden geleden

Ligt het aan mij maar ik mis de lunch hier in het verhaal? Vanaf 09:00 tot 18:00 zijn het alleen maar tussendoortjes of fruit.. Hier bijvoorbeeld mijn schema : 07:00 krijgt ze 200 pap met granen gelepeld dat is haar ontbijt 10;00 fruit 12:30 2 boterhammen met sinds kort halfvolle melk erbij te drinken. 15:15 yoghurt met enkele frambozen/ aardbeien om de yoghurt wat op smaak te brengen 17:15/17:30 warme maaltijd 19:15 fles 200 opvolg melk

6 maanden geleden

Ze weegt 7,8kg en is 69cm. Ze ligt onder dr curve. Haar lunch is met ons mee eten dat verschilt gewoon per dag. Ze eet niet zoveel yoghurt en melk sws nog niet. Bordje pap wilt ze niks van weten. Dus dat maakt t ook wel lastig denk ik.. vandaar dat ik nog flessen geef. Als advies hebben wij gekregen dt ze meer gezonde vetten moet eten. En wij over 2,5 week weer langs gaan om te wegen en meten. Ik denk persoonlijk dat mn dochter het super goed doet, lekker mee eet en goed eet ook. Alleen als de cb zo iets zegt maakt het je wel een tikkeltje onzeker

5 maanden geleden

Mijn dochter beweegt ook veel, maar heeft ook een snelle verbranding. Merk het bijv aan hoevaak ze op een dag poept. Hier krijgt ze dan ook ong elke 2 uur iets. Misschien dat de tijd er tussen inkorten helpt? Mijn dochter weegt nu 9.2 kg en is 11 maand. Precies volgens de groei lijnen. Haar schema is om 8u 2 boterhammen, 10u mini broodje, 12u 2 boterhammen, 14u fruit, 16u mini broodje, 17u avondeten, 19u fles 180ml en 23 fles 120ml.

5 maanden geleden

Mijn zoontje is ook heel klein en licht. Veel baby’s van 6 maanden zijn net zo groot als hij. Dat vind ik soms wel confronterend. Geboren als een grote zware baby, maar met beginnen van vast voedsel eczeem gekregen en een pinda allergie en vanaf dat moment een afbuigende curve. Wij zitten bij de diëtist hiervoor en het eetschema dat wij hanteren is: 07:00: 1 brood flink belegd met roomboter en beleg 09:30: pap Slaapje 11:30: Griekse yoghurt met fruit 13:00: 1 brood met roomboter en beleg, avocado doet het hier goed. 15:00 - 15:30 slaapje 16:30: tussendoortje 18:00: calorierijk warm eten, pasta, aardappels en groente met een flinke scheut olijfolie. Diëtist raadde ons aan vaak eten aan te bieden. Mijn zoontje niet altijd alles op maar van alles altijd wel wat. Hij is denk ik nu zo’n 72 cm en bijna 9 kg wat ook te licht schijnt te zijn voor een jongen. Verder idd het belangrijkste hoe ze zich ontwikkelt. Als ze lekker vrolijk is en actief en nieuwe dingen oppikt is het goed denk ik.

5 maanden geleden

Reactie op nskonst

Mijn zoontje is ook heel klein en licht. Veel baby’s van 6 maanden zijn net ...
Oh ja en tussendoor water en ‘s avonds melk

5 maanden geleden

Onze dochter krijgt: Ontbijt: melk en boterham Tussendoor: fruit Tussen de middag: melk en boterham Tussendoor: cracot Avondeten: warm eten Voor het op bed gaan: melk Tussendoor krijgt ze nog water. En als ontbijt en tussen de middag krijgt ze 1 of 2 boterhammen. Zij is 74 cm en 8,08 kg. Maar ze is ook heel actief. Haar ene zus was op deze leeftijd nog wat kleiner en smaller. Maar ze liep ook al los met 12 maanden. En daar hadden ze ook opmerkingen over. Ik zei ze is heel actief. Oh ja en de dames hebben ook wel 3 poepluiers op een dag van al dat bewegen. Ze verbranden door het bewegen ook veel calorieën.

5 maanden geleden

Reactie op Djax23

Ze weegt 7,8kg en is 69cm. Ze ligt onder dr curve. Haar lunch is met ons me ...
Wat een onzin, mijn dochter was ook 7,8 maar is veel langer (75 cm) dus is in verhouding nog veel dunner. En dat was helemaal prima. En geen fles meer mogen is ook onzin. Je kúnt vanaf 1 overstappen naar gewone melk, maar juist tengere kinderen kunnen de extra calorieën van kunstvoeding goed gebruiken.

5 maanden geleden

Is dit in vergelijking met andere gewichtsmetingen een groot verschil? Of is ze altijd 'licht' voor haar leeftijd geweest? Onze dochter wordt over 2 dagen 1 en weegt ook maat net 8kg. Was helemaal prima zeiden ze op het CB, omdat dat een prima vervolg is van de lijn waarin ze altijd heeft gezeten. En wij geven ook nog gewoon melk (in een fles). Ze doet het er goed op en vindt het lekker. Het merk dat wij hebben, is (per fles) goedkoper dan een pak koemelk en aangezien mijn partner en ik geen of nauwelijks melk drinken, blijven we lekker in de opvolgmelk hangen. Ze eet: 7.00 - 180 cc pap (uit de fles) 9.30 - fruit 12.30 - 2 boterhammen + stukje fruit 15.00 - tussendoortje (als ze wakker is, anders slaan we over) 18.00 - avondeten 19.00 - 120 cc melk