171 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Ik heb een nieuwe baan en vorige week einde proeftijd gesprek. Was allemaal ...
Dit was een antwoord op @suexann haha

één jaar geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Ik heb een nieuwe baan en vorige week einde proeftijd gesprek. Was allemaal ...
Wat fijn dat ze zo reageerde! Mijn manager belt morgen weer om te vragen of ik volgende week kan komen en de medicatie al werkt. Ik ga dan heel duidelijk zijn in wat dit met mij doet en dat ik het absurd vind hoe ze zich alleen maar druk maken om hun eigen hachje. Het levert mij nu veel stress op, omdat het mij dan een idee geeft dat ik mij aanstel als je begrijpt wat ik bedoel.

één jaar geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Ik heb een nieuwe baan en vorige week einde proeftijd gesprek. Was allemaal ...
Wat een fijn antwoord 😘

één jaar geleden

Reactie op suexann

Wat fijn dat ze zo reageerde! Mijn manager belt morgen weer om te vragen of ...
Ja ik snap wat je bedoelt en zou zeker het gesprek aangaan en aangeven wat het met je doet. De reactie van jouw manager is precies is waar ik bang voor was wat er ook bij mij zou gebeuren en zou mij ook het gevoel zou geven dat anderen mij niet begrijpen en ik een aansteller ben. Dus begrijp hoeveel stress dit geeft, en dat kan je er al helemaal niet bij hebben als je je verder ook al slecht voelt…

één jaar geleden

Reactie op suexann

Wat fijn dat ze zo reageerde! Mijn manager belt morgen weer om te vragen of ...
Ja echt absurd hoor! En ook totaal niet wat wij leren bij ons bedrijf hoe je met zieke medewerkers om moet gaan. Ze probeert jou een schuldgevoel te geven! Ik heb bij mijn vorige baan ook vervelende relatie met mijn manager gehad, wij vertelde op hetzelfde moment zwanger te zijn. Zij voelde zich topfit en ik had HG. Ze had totaal geen begrip en meerdere gesprekken zijn boos en in tranen geëindigd van mijn kant. Op een gegeven moment heeft de verloskundige ook gezegd dat ik even afstand moest nemen, want ik had er veel stress van. Met bedrijfsarts toen besloten eerder te stoppen. Na mijn verlof heb ik meteen een andere plek gezocht binnen het bedrijf want ik wilde echt niet bij deze manager weer terecht komen.

één jaar geleden

Reactie op SAN696

Ja echt absurd hoor! En ook totaal niet wat wij leren bij ons bedrijf hoe j ...
Wow wat bizar! Dat mensen zo kunnen zijn😢

één jaar geleden

Ik herken me precies in jouw verhaal! Bij mij begon het vanaf 6 weken (ben nu bijna 9). Vervelend dat het bij jou nog eerder kwam! Aangezien ik plat op de bank moest blijven liggen om met moeite zo mijn eten en drinken binnen te houden (wat ook niet lukte) heb ik medicatie gekregen, emesefene. Dit hielp bij mij niet. Nu primperan (zetpil) 4keer per dag, werkt een beetje, ik blijf misselijk en overgeven maar het is gelukkig wel minder alleen blijf ik me wel de hele dag onwijs misselijk voelen. Als het niet beter wordt, wordt het misschien vocht toe dienen. Koken/gezond eten is ook een hele uitdaging. Hoe proberen jullie toch aan jullie vitamine te komen (muv tabletten)?. Sterkte allemaal meiden 🌸

één jaar geleden

Ik herken me precies in jouw verhaal! Bij mij begon het vanaf 6 weken (ben ...
Oehh heftig. Bij mijn eerste zwangerschap kon ik ook niks binnen houden en 2x ziekenhuisopname met infuus om aan te sterken gehad. Ik kon letterlijk niks eten, soms wat bouillon. Maar vitamines lukken dan echt niet. Nu lukt het mij wel in de middag om vitamine B te slikte. De foliumzuur tablet staat mij wel tegen, want ik ga er van kokhalzen. Je zou misschien vitamine d druppels kunnen proberen. En verder als je weinig binnen houdt is het gewoon heel lastig. Ik drink wel wat meer verse sappen, maar je moet er net zin in hebben en lukken. Sterkte!! Ik hoop dat het gauw weer beter met je gaat en dat je ook weer goed kan eten

één jaar geleden

Ik herken me precies in jouw verhaal! Bij mij begon het vanaf 6 weken (ben ...
Ik zit ook aan de emesefene nu maar twijfel ook of het werkt. Krijg vooral last van m’n darmen en gevoel dat prikkelbare darm getriggerd wordt. Misselijkheid wel iets minder maar nog steeds alleen maar in bed en wel extreem moe etc. Ik heb echt heel erg afkeer voor bijna alle geuren en eten dus vitamines binnenkrijgen maak ik me echt zorgen om. Heb al een week geen groenten gehad het lukt gewoon niet, warm eten sowieso niet 😫😫. Probeer maar fruit te eten maar krijg hier wel stress van

één jaar geleden

Ah ja heel herkenbaar en heel heftig. Ik heb zelf een HG zwangerschap, al 2 maal opgenomen geweest in het ziekenhuis. Veel medicatie wat ik gebruik, het haalt de scherpe randjes er iets af maar helemaal lekker voel ik me zeer zeker niet. Mn partner heeft alles overgenomen in het huishouden, hou moeilijk ik dit ook vind. Hij heeft het graag voor me over en ziet ook in dat het mij gewoon echt niet lukt. Ik lig hele dagen op de bank of op bed. Super slecht, ik weet het… ik trek t alleen echt niet om iets te doen. Zo super misselijk en de hele dag door braken 😖

één jaar geleden

Vervelend dat jullie ervaringen zo heftig zijn.. Wel heel veel respect voor jou @san696 dat je twee zware zwangerschappen hebt gehad en gelukkig dat het nu beter gaat! Hoe lang heb je er bij je vorige zwangerschappen last van gehad? En die druppels zijn wel een idee, ga het proberen! En @miss-ongeduld als het bij jou niet werkt is het misschien een idee om maandag weer contact op te nemen met je huisarts. Wellicht werkt een ander medicijn wel goed voor jou! Maar die geuren zijn idd heel heftig, dat heb ik ook. Met name als ik iemand ruik die heeft gerookt gaat het helemaal mis.. Fruit helpt bij mij ook goed heb ik gemerkt, en zit ook vocht in dus dat is ook fijn. En een smoothie misschien met groente erin? Bijvoorbeeld spinazie, mango, banaan + yoghurt is een smoothie die ik wel lekker vind en krijg je toch een klein beetje groente binnen.

één jaar geleden

Vervelend dat jullie ervaringen zo heftig zijn.. Wel heel veel respect voor ...
Ja ik ga weer contact opnemen. Ik heb 2 x emesefene per dag maar nog steeds misselijk en overgeven en darmen helemaal van slag. Dus kijken wat dan past. Zo’n smoothie ga ik eens proberen, Thanks voor de tip 🤗🤗

één jaar geleden

Vervelend dat jullie ervaringen zo heftig zijn.. Wel heel veel respect voor ...
Nou bij de eerste duurde het spugen en misselijkheid tot 26 weken 😭 Maar dat was echt uitzonderlijk. Bij de tweede tot week 16. Dus daar stel ik me een beetje op in. Iedereen zegt oh je bent bijna 12 weken, dan stopt het. Maar dat zou echt een cadeautje zijn en houd ik nu nog geen rekening mee!

één jaar geleden

Hoi dames. Hoe verloopt het bij jullie de misselijkheid? Helpt m3dicstie? Ik ben van emesafene tabletten naar zetpillen gegaan vrijdag. Helaas alleen maar erger geworden ik hou nu echt niks meer binnen geen slok water. Voel me heel slap en zelfs praten kost teveel energie. Voel me ook wat gespannen en somber erdoor, omdat ik nergens kom en niks kan ondernemen. Ook voel ik me schuldig dat ik mijn zoontje geen aandacht kan geven😢

één jaar geleden

Reactie op suexann

Hoi dames. Hoe verloopt het bij jullie de misselijkheid? Helpt m3dicstie? I ...
Ik vind die zetpillen echt naar haha. En nog steeds misselijk etc dus ik ga kijken voor andere medicatie. Haalt wel het scherpe randje eraf maar nogsteeds erg beroerd. Snap de spanning en somberheid wel. Ik merk ook wat negatiever te worden. Wat naar dat je je ook nog schuldig voelt. Je hebt al zo weinig energie. Hopelijk gaat het snel wat beter ❤️.

één jaar geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Ik vind die zetpillen echt naar haha. En nog steeds misselijk etc dus ik ga ...
Ik ben benieuwd wat voor medicatie je krijgt! Ik heb morgen de eerste echo. Ik ga daar even overleggen en zo nodig de huisarts nog eens bellen om ook te wisselen. Lijkt me niet goed als ik nu 1.5 week niks binnen hou. Heb jij al een echo gehad? Liefs

één jaar geleden

Reactie op suexann

Ik ben benieuwd wat voor medicatie je krijgt! Ik heb morgen de eerste echo. ...
Ik heb ook morgen eerste echo🫣! Dus ik ga ook nog even met verloskundige kijken. Maak me ook zorgen omdat ik geen groenten binnen krijg. Ik kan het gewoon niet 😩. Hoelaat heb jij de echo? Ik pas 18.00 dus dat wordt een lange dag haha

één jaar geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Ik vind die zetpillen echt naar haha. En nog steeds misselijk etc dus ik ga ...
Ja die zetpillen zijn niet fijn. Maar ik ben er ook alweer zo aan gewend. Ik ben sowieso niet goed met pillen slikken en nu moet ik overal van kokhalzen, dus ik ben blij met re zetpillen! Het is even doorzetten inderdaad en ik voel me soms ook wel rot naar de Kids. Zeker dagen gehad dat de tv constant aan stond of dat ik met bedtijd echt een kort lontje had, omdat ik zelf gewoon zoo moe was en dacht ga nou slapen!! Komt hopelijk snel weer goed ❤❤

één jaar geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Ik heb ook morgen eerste echo🫣! Dus ik ga ook nog even met verloskundige k ...
Inderdaad krijg niks binnen. Vandaag voor het eerst nu een sinaasappel al een paar uur binnen kunnen houden. Heb ook pijn in me maag van de honger. Ik slik ook multivitamine met foliumzuur maar dat komt er dus ook uit, dus wil morgen even navragen hoe dat zit. Lijkt mij toch wel belangrijk. Ik heb morgen ook de echo pas laat 16.50. Ben benieuwd. Hoop dat alles goed is🙏. Spannend jij ook de echo morgen🍀

één jaar geleden

Hoe gaat het dames? Ik begon oké, wel overgeven vanochtend meerdere keren. Maar daarna voelde ik me wel oké. Ging ik wat dingen in huis doen en toen boodschappen. En daarna was ik gewoon op. Rest van de middag lig ik in bed, super moe en misselijk. Maar echt in slaap komen lukt dan weer niet. Echt geen fijne dag helaas 😔