7 Reacties

5 maanden geleden

Wat bij ons heeft geholpen is advies van het CB tav het in slaap vallen.

5 maanden geleden

Wij zaten met 9 maanden (nadat ze kon lopen) al voor 60% op 1 dutje per dag. Ze sliep anders niet. Eerst was het altijd van 10 tot 13u en nu sinds een paar weken schuift het dutje op naar 11-12u en slaapt ze nog steeds 2 a 3 uren achtereen. In de avond gaat ze tussen 19-20u naar bed en slaapt de hele nacht door. (Behalve de nacht na haar verjaardag, denk overprikkeld te zijn). Het lijkt mij geen slaapregressie, maar de ontwikkeling en het aanpassen. Volg je dochter en zie of ze af en toe nog 2 dutjes nodig heeft of helemaal over kan naar 1 dutje. Ik heb me erbij neergelegd dat ouderschap continu aanpassen is en kijken wat de nieuwe fase is. Absoluut niet vasthouden aan hoe het was, want het wordt niet meer hetzelfde en blijft fluctueren. Het lijkt er op dat jouw dochter goed ontwikkeld en klaar is voor de nieuwe fase om een grote meid te worden. Je doet het heel goed! 😊

5 maanden geleden

Reactie op Mariavan

Wat bij ons heeft geholpen is advies van het CB tav het in slaap vallen.
Hebben zij goed kunnen adviseren of zijn dit de standaard tips?

5 maanden geleden

Reactie op Lippie91

Hebben zij goed kunnen adviseren of zijn dit de standaard tips?
Ben ik ook benieuwd naar, want als het aan CB ligt, stop ik met borstvoeding of bouw ik het af/vervang ik het voor koemelk. Daar ben ik het niet mee eens, WHO adviseert ook tot 2 jaar borstvoeding, als je het kan geven. Ik geef btw ook niet meer veel, op 24h, komt ze 3-4x, dus denk niet dat dit in de weg staat.

5 maanden geleden

Wij zaten met 9 maanden (nadat ze kon lopen) al voor 60% op 1 dutje per dag ...
Jouw bericht doet mij zo goed, dank voor je reactie❤️❤️❤️! Mijn dochter loopt ook sinds 1.5 week, dus zoals je zegt wellicht aanpassing in dutjes. Ik ga je advies opvolgen, even aankijken hoe dit gaat. Klopt, moet mij er ook bij neerleggen, anders vermoei ik alleen mijzelf ermee. En het hoort er allemaal bij inderdaad ❤️

5 maanden geleden

Reactie op issaa

Ben ik ook benieuwd naar, want als het aan CB ligt, stop ik met borstvoedin ...
Ha issaa en lippie91. Onze dochter ging op een gegeven moment pas om 23u30 slapen em sliep overdag ook maar max 1 uur meee en ze kon niet zelfstandig in slaap vallen. Met als gevolg erg kort reageren, oververmoeid. Toen heb ik advies van Jeugdverpleegkundige gevraagd . En ze heeft bruikbare adviezen gegeven. Wel het advies om even te laten huilen. De eerste keer duurde het drie kwartier voor ze uitgehuild wasdus dat was pijnlijk. Maar de dag later en steeds na max 10 min. Ook slaapt ze sindsdien van 20u tot 7/ 8u ong en ochtend en middag slaapje. Dus ons heeft het goed geholpen en ik geef ook nog 2x bv

5 maanden geleden

Mij heeft het boek van Susanne Willekes gehilpen. Het heet slaap. Binnen 2 weken sliep hij door. Overdag leg ik hem in bed en hij slaapt binnen 5 min, doet een ochtenddutje van anderhalf uur en een middagdutje van 75 min. 'S avonds duurt het 20 min, maar hij doet het helemaal zelf. Ik heb het idee dat hij nu in een slaapregressie zit dus dan is hij af en toe s nachts toch weer eens 2 of 3 keer wakker, maar het is 100 keer beter dan eerst. Ik deed gewoon uit liefde maar ook uit vermoeidheid te veel waardoor ik hem afhankelijk hield van mijn hulp. Het boek is een slaaptrainingmethode zonder lang te laten huilen.