14 Reacties
5 maanden geleden
Wat bij ons hielp (ook pas vanaf 8 maanden hoor, daarvoor ook elke nacht drama) is de 5 minuten methode. We hadden al echt de hele week een lege agenda omdat we dachten dat het pittige nachten zouden gaan worden. Uiteindelijk, eerste avond was pittig, anderhalf uur voordat hij sliep en flink wat gehuil, de tweede avond slechts 5 minuten en sindsdien leg ik hem wakker weg zonder dat ie gaat huilen en gaat ie lekker slapen tot de volgende ochtend. Al met al viel het dus reuze mee, alleen de eerste nacht dus wel heel pittig. Meer tips heb ik niet, daarvoor ook van alles geprobeerd, werkte dus niet en dit wel. 🤷♀️
5 maanden geleden
Onze 1 jarige (18 juli) slaapt ook nog niet zelfstandig… van alles geprobeerd, dus ik lees graag even mee!!
Ik wieg hem vaak nog tot het punt dat hij bijna slaapt dan leg ik hem weg, vanaf dan valt hij verder zelf in slaapt! Maar als ik hem gewoon zou neer leggen dan valt hij niet zelf inslaap…
5 maanden geleden
Hier sinds haar eerste verjaardag ook niet meer. 😭 Echt draaama!
Kiezen komen ook door, dus de nachten zijn ook weer feest. Speelt er bij jullie kindje nu iets, tandjes, nieuwe ontwikkeling oid? Wel eens zelfstandig geslapen?
5 maanden geleden
Gaat dit vanzelf? 😅 stomme vraag maar we hebben zoveel methodes geprobeerd maar tevergeefs. We hebben een vaste bed routine, vaste bedtijd. Overdag vaste tijden met dutjes. De 5 min methode. En elke keer een paar min langer wachten. Ze staat gewoon op en kan hele nacht door huilen. We hebben er bij geprobeerd te blijven ivm dr verlatingsangst maar dan gaat ze staan zingen🤣 En id nacht wordt ze ook een aantal keer wakker..
5 maanden geleden
Reactie op Tante Ess
Wat bij ons hielp (ook pas vanaf 8 maanden hoor, daarvoor ook elke nacht dr ...
Geprobeerd! Exht! Ze krijgt haar longen uit zonder succes. Ze valt voor geen meter in slaap. Al zet ik haar bed in mijn kamer, geen succes. Bij haar blijven, geen succes. Muziekje, geen succes. Ik weet het echt niet meer.
5 maanden geleden
Wij , (ik), voor avond fles...
Pyjama aan, fles en dan nog even zitten bij papa max 5min en ik nam haar naar boven. Eigen kamer. Loop daar in half donker paar rondjes zij tegen me aan. En dan leg ik haar weg , ze slaapt niet gelijk maar babbel even, draait in bed. Leg haar weer op rug en loop ik ff weg deur dicht na max 5min slaapt ze.
5 maanden geleden
Hoi. Ons dochtertje kon eerst ook niet zelfstandig in slaap komen (aan de borst of wiegen). Sinds 11 maanden lukt dit wel, en wij hebben niets veranderd en geen enkele methode gebruikt. Hebben haar nooit laten huilen, ik denk dat het een kwestie van "er klaar voor zijn" is...
5 maanden geleden
Reactie op Maya12xx
Hoi. Ons dochtertje kon eerst ook niet zelfstandig in slaap komen (aan de b ...
Dit is volgens mij echt zo, zie het nu namelijk ook al beetje bij mijn dochter gebeuren. Nog niet zelfstandig, maar kan haar wel steeds gemakkelijker op bed leggen. Zij kijkt mij dan aan en gaat gewoon verder slapen. Ook na de borst, rolt ze wat heen en weer en dan is ze plotseling weg. Hoe is het proces bij jou gegaan?
5 maanden geleden
Hoi, hier ook geen zelfstandige slaper. Ik ga met haar voor het slapen in de stoel zitten, ze dommelt in op m’n arm, en dan leg ik haar op het randje van haar slaap in bed. Ze is er van zelf een keer klaar voor om het alleen te doen. Hier merk ik dat ze het heerlijk vind om op die manier in slaap te vallen. Ik verwacht vanzelf wat tegen strubbelingen dat ze het zelf wil doen en dan zie ik wel wat ze wil. Ik doe ook altijd nog aan bed sharing, maar merk dat ze nu ook langer in de wieg volhoud dus vanavond ga ik bijvoorbeeld eens kijken of ze daar de hele nacht het kan volhouden. Sinds een week ook geen melk meer nodig snachts, ineens, van het ene op het andere moment. Dus ik luister gewoon naar haar 🤷🏻♀️🤗