532 Reacties

VRIEND

één jaar geleden

Hier nog geen tandjes. Wel een tante die echt al heel vroeg het eten doorheeft en echt gromt om meer (en mijn eten). Ze vind ook echt bijna alles op first try lekker nu 🙈 Gister naast haar eigen pasta met een rode bietensausje wilde ze ook nog mijn naan brood en curry, dus maar wat kikkererwten afgespoeld en plat gedrukt en mevrouw was content. Nu vandaag een stuk ananas bij het avondeten met bietenpannenkoekjes maar ze had alles al op/afgekluifd dus had nog wat gekookte pasta staan voor morgen dus maar koud 4 penne gegeven en dat ging mevrouw ook nog wel even opknabbelen. Al krijgt ze van de pasta als ik niet help nog niet zo veel binnen want dat afbijten zonder tanden is lastig.

één jaar geleden

Net zoete aardappel, paprika (op verzoek van mijn zoontje van 3 🤣) en courgette ingeslagen. Ben heel benieuwd wat ze er van gaat vinden!

één jaar geleden

controleren jullie eigenlijk de mond na elk eten?

één jaar geleden

Hier vandaag ook begonnen! Wortel was meteen een succes, stuk afgebeten en gekauwd, ik denk ook een deel doorgeslikt. Broccoli was een minder groot succes maar haar broer vindt dat ook echt om te gruwen dus dat was te verwachten 😆. En een lol dat ze had!

één jaar geleden

Nee heb ik nooit gedaan (bij de oudste)

één jaar geleden

Alleen soms bij 'plak' eten zoals brood. Hoewel we een paar dagen terug na het eten op de bank zaten en hij toen ineens nog een stuk ananas uitspuugde, na tien minuten ofzo 😅 oeps

één jaar geleden

nee nog nooit gedaan

één jaar geleden

Nog meer kindjes die nog steeds vrij veel spugen/teruggeven? Ik was hier net trots dat hij behoorlijk wat van de kiwi gegeten had, maar even later lag hij op de grond en kwam het weer omhoog 😅 Heb al kiwi-, sinaasappel- en pindakaasspuug gezien 😂

één jaar geleden

Wij gaan vanavond starten en wil met broccoli beginnen. Nu lees is op solid starts dat je deze moet stomen. Is het ook mogelijk om deze te koken? Zo ja, hoe lang?

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Wij gaan vanavond starten en wil met broccoli beginnen. Nu lees is op solid ...
ja je kan ook gewoon koken. Gewoon zodat het zacht genoeg is voor de kleine. Best es aan voelen/in prikken

één jaar geleden

Reactie op Ada3

ja je kan ook gewoon koken. Gewoon zodat het zacht genoeg is voor de kleine ...
Hoe weet ik of het zacht genoeg is🙈 gewoon dat je er fatsoenlijk in kan prikken?

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Hoe weet ik of het zacht genoeg is🙈 gewoon dat je er fatsoenlijk in kan pr ...
Ja ik weet niet of het zo nauw steekt. Wij hebben het hier net iets verder laten koken dan we voor onszelf zouden doen. Ik had es gelezen dat als je er met je vinger op duwt het relatief zacht moet zijn. Maar ik wil ook geen broccoli moes dusja, is beetje iets ertussen...

één jaar geleden

Reactie op Ada3

Ja ik weet niet of het zo nauw steekt. Wij hebben het hier net iets verder ...
Dank! We gaan ermee aan de slag. Dan koken we dat van haar iets langer door 😁

één jaar geleden

We zijn vandaag begonnen (overmorgen 6 maanden) Hoe geven jullie zoete aardappel? We hebben het net geprobeerd, maar alles werd van vuistgrote repen kleine blokjes doordat het gekookt was haha. Dus uiteindelijk weinig naar binnen 😅

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Dank! We gaan ermee aan de slag. Dan koken we dat van haar iets langer door ...
Je moet het tussen duim en wijsvinger makkelijk fijn kunnen knijpen, dan is het zacht genoeg.

één jaar geleden

Reactie op MBB85

Je moet het tussen duim en wijsvinger makkelijk fijn kunnen knijpen, dan is ...
Het is gelukt en was echt een succes! Ze heeft ook zeker gegeten en leek er zelfs dol op. Ze was niet te houden. Wat een bende, maar wat heerlijk om haar zo te zien 😍🥰

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

We zijn vandaag begonnen (overmorgen 6 maanden) Hoe geven jullie zoete aa ...
Dat geldt in het begin voor bijna alles, dat het wordt fijngeknepen. Is niet erg, hoort erbij! De eerste dagen/weken zal er ook weinig worden gegeten, ook dat is niet erg!

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

We zijn vandaag begonnen (overmorgen 6 maanden) Hoe geven jullie zoete aa ...
Wij toevallig ook net vandaag begonnen met zoete aardappel en courgette. Ook hier werd de zoete aardappel flink stuk geknepen. Ik heb het geschild, gekookt en daarna in stukken gesneden. Ik twijfel een beetje of het de goede structuur had, of dat het misschien té zacht was geworden. Misschien is dat juist de bedoeling 😅. De courgette kneep ze helemaal fijn, ze kneep het vocht eruit zeg maar. Die had ik gestoomd (niet geschild) en in reepjes gesneden. Ze stopte de zoete aardappel wel in haar mond. Daarna kokhalsde ze en spuugde ze wat melk uit (30u min eerder bv gehad. Ik schrok een beetje, vond het toch wel spannend. Daarna probeerde ze ook nog de courgette. Denk dat ze echt vrijwel niets binnen heeft gehad maar ze leek het wel leuk te vinden.

één jaar geleden

Reactie op Ada3

nee nog nooit gedaan
oke, bedankt voor jullie reacties.. vandaag kwam er bij het spelen nog een stukje biet uit.. ik schrok een beetje, ik dacht wat als hij op zn ruggetje in bed had gelegen bvb 😱

één jaar geleden

Aan haar luier te zien heeft ze echt best wel veel broccoli gegeten, ik schrok ervan😂 vanavond gaan we voor zoete aardappel😁