61 Reacties

één jaar geleden

Ik wil trouwens ook graag gaan tandemvoeden, maar ik krijg al error als ik eraan denk dat mijn zoontje wil drinken snachts en dat de baby n half uur later ook komt en er dan nog niet genoeg melk is 😵‍💫 hoe doen anderen dat/denken anderen daar over?

één jaar geleden

Mijn zoontje is 17 maanden en geef borstvoeding nog. Herken het heel erg!! Mijn tepels doen ook echt zeer vooral met aanleggen.. zou het mooi vinden als ik tot tandemvoeden kom

één jaar geleden

Reactie op ClaudiaLotte

Mijn zoontje is 17 maanden en geef borstvoeding nog. Herken het heel erg!! ...
Hier zelfde , alleen dan een dochtertje ☺️.. lijkt me ook geweldig als ik gewoon met de borstvoeding door kan gaan tot ze zelf aangeeft niet meer te willen .. maar toch ergens ook de angst .. zoals m00nchild zegt .. de nachten 🫢 kwa productie maar ook voor de “nachtrust “ voor zover je die nog hebt met 2 kleintjes

één jaar geleden

Hi! Leuk om te lezen dat jullie ook langvoeden. Ik zou willen stoppen met borstvoeding geven aan mijn peuter, die in ieder geval ‘s avonds, ‘s nachts en ‘s ochtends nog bv krijgt. Paar vragen aan de moeders die gestopt zijn: -zijn jullie gewoon in 1x gestopt? -was jullie peuter lang verdrietig? -wat hebben jullie als alternatief geboden om te troosten/in slaap te laten vallen en werkte?

één jaar geleden

Hier ook! Mijn zoontje is 18 maanden en ik geef ook nog borstvoeding, nu 8 weken zwanger van de tweede ❤️ Mijn tepels doen ook zeer, maar ik had ook bedacht ook door te gaan met voeden tot 2 jaar.

één jaar geleden

Hi! Leuk om te lezen dat jullie ook langvoeden. Ik zou willen stoppen met b ...
Mijn dochter van 19 maanden wil alleen nog maar BV in de ochtend🤷‍♀️. In de nacht zijn we met 13 maanden (ongeveer) gestopt want ze kwam echt heeeeel vaak terug. Mijn vriend erop af gestuurd, hij troosten tot dat ze weer wilde slapen. Na een klein weekje sliep ze door🤗. Wellicht langzaam een voedingsmoment per keer afbouwen?

één jaar geleden

Reactie op M00nchild

Ik wil trouwens ook graag gaan tandemvoeden, maar ik krijg al error als ik ...
Volgens mij regelt je lichaam dat snel genoeg! Je productie gaat dan gewoon omhoog.

één jaar geleden

leuk dit!! Mijn zoontje wordt in Januari 2, wil sowieso tot zn 2e voeden. En daarna zien we het wel, hij drinkt nu nog 3x per dag al merk ik dat hij steeds vaker niet wilt na zn middagslaapje. Vind ik niet zo erg, want begint steeds gevoeliger te worden. Bij t wakker worden en t savonds naar bed gaan wilt hij nog heel graag drinken! Hij blijft wel langer hangen nu, denk toch dat er minder komt ook vanwege de zwangerschap. nu 9 weken zwanger

één jaar geleden

Leuk dat er toch nog zoveel mensen borstvoeding geven en opnieuw zwanger zijn! In mijn omgeving ken ik helemaal niemand die überhaupt langer dan 6 maanden gevoed heeft. Fijn dat we zo ervaringen kunnen uitwisselen :).

één jaar geleden

Zo ik voel me dom nu. Mij was altijd verteld dat zolang je borstvoeding gaf je lichaam er voor zorgde dat je geen menstruatie/eisprong kreeg dus ik dacht dat je ook niet zwanger dan kon worden 😅 Wist ook niet dat het een ding was om tot 2 jaar bv te blijven geven, mag ik vragen wat hier de beweegredenen voor zijn?

één jaar geleden

En is het lastig om daarna te stoppen?

één jaar geleden

Ik heb tot 2 jaar mijn dochter borstvoeding gegeven terwijl ik zwanger was. Is wel een heel ander level inderdaad met zere tepels 😅 Mijn dochter zou 2,5 zijn als mijn zoon geboren zou worden en ik wilde eigenlijk rustig gaan afbouwen met haar. Ik had geen wens om te gaan tandemvoeden. Het was voor mij na 6 dubbele borstontstekingen een hele struggle om die “eindstreep” te halen maar ik vond het te fijn om te stoppen. Mijn zoontje is toen overleden tijdens de zwangerschap met 19 weken vlak voor mijn dochters verjaardag dus ik heb de 2 jaar toen afgemaakt en ben daarna gestopt. Nu opnieuw zwanger (7+4) en ik kijk er ontzettend naar uit om de borstvoeding weer op te starten als ukje geboren is 🥰

één jaar geleden

Reactie op DiepeZucht

Zo ik voel me dom nu. Mij was altijd verteld dat zolang je borstvoeding gaf ...
Sommige moeders waaronder ik volgen de aanbeveling van de WHO om tot 2 jaar of langer borstvoeding te geven. Onderbouwing is te vinden op internet. Voel je alleen absoluut niet verplicht. Ik geloof er echt in dat elke druppel moedermelk al een voordeel is. Of je nou een maand kan voeden of langer. Je moet doen wat er bij jullie past en wat haalbaar is.

één jaar geleden

Reactie op EstelleGustavo

Oh wat een fijne reactie! Dit is inderdaad wat je hoopt wanneer je gaat sto ...
Sorry ik heb je reactie gelezen en dacht toen ik reageer straks even rustig, maar toen ben ik het helemaal vergeten 🙈😬. Wij slapen ook samen, dus het was/is voor ons dochtertje ook heel makkelijk om naar me toe te rollen. Ons dochtertje begrijpt het woordje 'klaar'. Wat ik nu zeg als ze al even aan het drinken is, is 'bijna klaar'. En dan redelijk snel daarna 'het is klaar... 1, 2, 3' (en dan help ik haar ff loskoppelen als ze dit niet zelf doet + doe ik mn shirt naar beneden). Ze snapt dat echt en laat nu vaak zelf los. Ze had heel snel door wat ik wilde. Ik merkte na een paar nachten al verschil. Ja het is en was soms drama maar als ik dat niet trek geef ik toch maar even toe 🙈. Zeker nu ze last heeft van haar tandjes. Alleen ik heb echt het idee dat ze het heel goed begrijpt en het afbouwen ging ook vrij geleidelijk. Ik voed nu max 1 en soms 2x per nacht. En soms lukt het ook een nacht zonder. Heel veel suc6!

één jaar geleden

Reactie op DiepeZucht

Zo ik voel me dom nu. Mij was altijd verteld dat zolang je borstvoeding gaf ...
Nee hoor, ik met borstvoeding kun je zwanger worden. Ik werd zelf al na 5 maanden ongesteld. En toen voedde ik echt nog 10x per dag ofzo. En tot 2 jaar (zelf wil ik er sowieso geen einddatum op plakken, ik stop wanneer mijn kind wil stoppen) is in ieder geval de norm van WHO. Hier trouwens een kleine die (denk ik) gestopt is. Hij had het al afgebouwd naar enkel de ochtenden maar vraagt nu zelf ook niet meer actief voor de ochtendvoeding. Dus ik denk dat het voorbij is, maar ook wel weer goed zo met baby nr 2 op komst.

één jaar geleden

Dames, misschien een domme vraag. Eten jullie nu wel gewoon dingen die jullie in de zwangerschap niet konden eten? Zoals rauw vlees etc? Of een wijntje/borrel? Ik wil zelf ook bv gaan geven als het lukt en was benieuwd hoe dat dan dus met voeding/alcohol zit

één jaar geleden

Reactie op baby723

Dames, misschien een domme vraag. Eten jullie nu wel gewoon dingen die jull ...
Ja ik at gewoon alles. Ik dronk ook sporadisch een glas alcohol net na de voeding.

één jaar geleden

Reactie op DiepeZucht

Zo ik voel me dom nu. Mij was altijd verteld dat zolang je borstvoeding gaf ...
Vrouwen die borstvoeding geven worden in het algemeen wel wat later ongesteld dan vrouwen die geen borstvoeding geven, maar je wordt dus wel gewoon ongesteld. Leuk dat je geïnteresseerd bent in het geven wat borstvoeding. Voor goede informatie daarover zou ik je graag verwijzen naar de website van La Leche League. Daar heb ik veel aan gehad voor en tijdens mijn borstvoedingsavontuur.

één jaar geleden

Reactie op baby723

Dames, misschien een domme vraag. Eten jullie nu wel gewoon dingen die jull ...
Ik heb toen wel alles gegeten. Gedronken ook maar er dan wel opgelet dat er genoeg tijd tussen de volgende voeding zat of ik kolfde de melk af en gaf die melk niet en gebruikte melk die ik eerder had afgekolfd.

één jaar geleden

Reactie op Sassiefras

Ik heb toen wel alles gegeten. Gedronken ook maar er dan wel opgelet dat er ...
En hoeveel tijd zat daar dan tussen als ik vragen mag? ☺️