1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Riess
Super goed!! Stress is vaak ook funest voor de BV natuurlijk. Lekker zo doo ...
Dat kan ik nu ook wel stellen ja🙈 iedereen zegt en ook dat je moet ontspannen, is alleen makkelijker gezegd dan gedaan😅 maar ik heb nu wel weer vertrouwen in mijn lichaam. Dus ik weet ook dat wanneer er weer in dip komt, ik moet ontspannen en vertrouwen mag hebben.
Ze groeit echt veel te snel🥺 geboorte was ze 51cm (wel gebogen benen met meten) en 4005 gram. Maatje 50 pastte wel gewoon.
één jaar geleden
Hee meiden,
Hebben jullie ook wel eens dat je net je klaar maakt voor de avond rust en na de laatste voeding een glaasje wijn of bier drinkt - om vervolgens een ontroostbaar kind te hebben dat aangelegd wil worden?
Ik probeer deze situatie eigenlijk te voorkomen maar vanavond ben ik gedachteloos gaan voeden omdat ik dacht dat er genoeg tijd tussen zat, maar was toch minder dan ik dacht.. nu baal ik van mezelf
Iemand die dit herkent? Ik heb niet gelijk het idee dat ik mn kind verpest heb maar voel me ook een beetje slecht ofzo omdat ik toch bang ben voor de impact.
Naja note to self: flesje melk bij de hand op zo’n avond
één jaar geleden
Reactie op MBRB
Hee meiden,
Hebben jullie ook wel eens dat je net je klaar maakt voor de a ...
Jup... Nu was onze dochter redelijk voorspelbaar in haar slaapje 's avonds, maar tijdens een sprongetje bijvoorbeeld kan het zomaar anders gaan. Ik ben gewoon iets sneller gaan drinken zodat er meer tijd is om het te verwerken. En mocht het een keertje echt anders lopen dan is dat helaas maar zo. Ik geloof niet dat ze van één keer gelijk wat overhoud, maar je voorkom het liever natuurlijk.
één jaar geleden
Reactie op MBRB
Hee meiden,
In borstvoedingsboeken en heb van lactatiekundigen begrepen dat 1 wijntje echt niet zo’n ramp is. Als je het echt niet wil moet je die regels natuurlijk aanhouden van 2 a 3 uur. Maar maak je zeker niet druk als het een keertje voorkomt.
één jaar geleden
ik geef mn dochter nu de ochtendvoeding aan de borst, maar ze draait continu weg na een paar slokjes en trappelt heel erg met haar beentjes. ik ben al best ver met afbouwen en ze krijgt dus geregeld kv. Wat is dit nu? wil ze liever de fles? er komt zeker weten melk uit mn borst (ik zie het druppen/stromen) herkent iemand dit? ze is 6 mnd. ik vermoed dat er tandjes aan zitten te komen.
één jaar geleden
Reactie op MBRB
Hee meiden,
Ik had eergisteren toevallig precies hetzelfde, maar heb bewust gedacht: voor een keertje is het niet zo erg. Ik heb inderdaad ook altijd melk achter de hand, maar soms wil ze echt alleen de borst.
één jaar geleden
Reactie op Josie88
ik geef mn dochter nu de ochtendvoeding aan de borst, maar ze draait contin ...
Kan het zijn! Ik had toen dat mijn zoontje vaker maar onrustiger dronk (wat meer ‘trok’ aan mijn tepel, zn kaken klemde en wegdraaide) en op een zeker moment voelde ik de twee scheermesjes 👍😬
één jaar geleden
Reactie op MBRB
Hee meiden,
Denk dat veel mensen dat wel eens hebben gehad, maar ik begreep dat het met één wijntje niet zo veel kwaad kan (evengoed beter voorkomen natuurlijk).
Met de kerstdagen heb ik trouwens voor het eerst kunstvoeding in huis gehaald, zodat ik zonder nadenken een wijntje kon drinken en er niet eerst een zakje kolfmelk ontdooid hoefde te worden of ik van te voren moest kolven. Wat een gemak zeg! Bij m'n eerste nooit kv gebruikt, dus dit was echt een openbaring. Dat is misschien ook nog een tip.
één jaar geleden
Mijn dochter is momenteel ziek (hoesten, koorts). Ze drinkt wel zo’n 7x per dag alleen het lijkt dat ze door de benauwdheid de melkstroom niet goed aan kan. Ze laat vaker los om even ‘bij te komen’. Ze is volgens mij niet perse heel erg hongerig daarna (ze klaagt niet) maar ze drinkt hierdoor wel korter en minder (voor mijn gevoel). Herkennen jullie dit?
één jaar geleden
Hebben jullie ook dat jullie kindjes zo kort drinken overdag en in de avond? Hier een meisje van 5,5 maand en drinkt echt maar 3 min per borst. Ik voel mijn tsr ook slecht omdat ze zo kort drinkt en onrustig is. Ze heeft ook 2 tandjes die doorkomen dus bijt ook regelmatig dus soms zit ik daardoor wat minder ontspannen. Alleen rond 23.00 en 3.30 drinkt ze langer half slapend (en sabbelt ze wat daarna).
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Mijn dochter is momenteel ziek (hoesten, koorts). Ze drinkt wel zo’n 7x per ...
Wat sneu, beterschap! Hier wel herkenbaar. Mijn dochter is heel lang op en af ziek geweest, door de verstopte neus kon ze slecht ademenen tijdens het drinken en moest ze elke keer even op adem komen. Ze dronk ook korter, omdat ze volgens mij sneller moe werd van het drinken. Heb haar toen gewoon wat vaker aangelegd. Ik zou wel even in de gaten houden of het echt benauwdheid is of slecht kunnen ademenen. Met benauwdheid zou ik toch wel even de HAP raadplegen.
één jaar geleden
Reactie op Mandje000
Hebben jullie ook dat jullie kindjes zo kort drinken overdag en in de avond ...
Hier ook. Voeden duurt max. 10 minuten beide borsten. In de avond en nacht kan ik er altijd van genieten dat ze zo vredig bij me ligt te drinken, overdag is dat totaal niet.
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Wat sneu, beterschap! Hier wel herkenbaar. Mijn dochter is heel lang op en ...
Dankje! Heb idd ook het idee dat ze sneller moe wordt van het drinken.
Ik twijfel een beetje wat het is. Het lijkt vooral veel slijm te zijn (‘s nachts dan hoest ze zich continu wakker van het slijm lijkt wel alsof ze stikt dan, overdag iets minder). Mijn vader is toevallig huisarts dus had wel al even met hem overlegd. Goed in de gaten houden!
één jaar geleden
Reactie op Mandje000
Hebben jullie ook dat jullie kindjes zo kort drinken overdag en in de avond ...
Mijn kindje heeft altijd erg kort gedronken 4-6 min een borst per keer. Pas sinds een aantal weken drinkt ze langer, wel nog steeds max 10 met een uitschieter van 15 min en in totaal meestal 2 borsten. Ik ben een tijdje geleden ziek geweest en sindsdien drinkt ze langer (weet niet of dit toeval is of gewoon ligt aan dat de bv nu wordt aangemaakt tijdens het voeden ipv dat de borst alles opslaat).
Meestal voel ik mijn tsr wel, maar als het wat onduidelijker is kan je ook letten op dat je kindje sneller gaat slikken na je tsr