1386 Reacties
één jaar geleden
Hier komt helaas een einde aan borstvoeding geven. Na een verkoudheid 2 weken geleden is mijn productie aardig gekelderd waardoor ik mijn zoon (die toen ook ziek was) meer flesjes moest gaan geven. Nu krijgt hij alleen als hij in de middag moe wordt nog borstvoeding en vlak voor het slapengaan na zijn papfles mag hij ook bij mij indommelen.
Ik had als doel 6 maanden en dat heb ik aardig bereikt.
één jaar geleden
Reactie op Mandje000
Beetje rare vraag haha maar wat voor soort bakjes/zakjes geven jullie gekol ...
Wat balen zeg!
Ik geef altijd vers gekolfd mee in flesjes met de hoeveelheid van een voeding. Heb medela flesjes en materni flesjes. Vind die van Medela wel een heel stuk beter, die andere slijt de opdruk. En vanuit de vriezer ook van die zakjes.
één jaar geleden
Reactie op Mandje000
Beetje rare vraag haha maar wat voor soort bakjes/zakjes geven jullie gekol ...
Ik geef het mee in de afkolfflesjes (van Medela). Als het uit de vriezer komt heb ik flesjes van beldico (dat geef ik niet aan de opvang mee maar wel bij mijn ouders en voor als mijn vriend thuis is).
één jaar geleden
Reactie op Shenzy1
Hier komt helaas een einde aan borstvoeding geven. Na een verkoudheid 2 we ...
Hé wat jammer zeg! Maar wat mooi dat je je doel (zo goed als) bereikt hebt en dat je zoontje een half jaar van jouw melk heeft mogen groeien! Wat een mooie start heb je hem kunnen geven. Voel je er nu vrede mee dat het zo ten einde komt?
één jaar geleden
Reactie op Jalad
Hé wat jammer zeg! Maar wat mooi dat je je doel (zo goed als) bereikt hebt ...
Dank je!
Ja heb er wel vrede mee. Hij is mijn tweede en laatste kindje dus het is wel een soort “afsluiting van”.
Ik geniet nog van de momentjes als hij bij me drinkt maar ik geniet er ook van als ik mijn man hem een flesje zie geven. Het geeft me wel meer “vrijheid”.
één jaar geleden
Help! Is dit tijdelijk!? Onze dochter van 6 mnd is ziek (koorts, snot, miss oortjes maar was erg moeilijk te zien bij de HA) en ze weigert de borst. Krijsen en in m’n tepel bijten (met tandjes, auw). Ik kolf nu en geef de voedingen in een flesje want met 39.7 koorts moet ze toch echt drinken. Hebben anderen zoiets gehad en gaat ze als ze weer beter is gewoon weer aan de borst drinken?
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Ik ben verpleegkundige op een kinderafdeling en mijn collega’s zijn echt su ...
Doe ik hoor! Het is vnml het sociale contact wat ontzettend druk is in de ochtend en dat kunnen andere dan niet echt overnemen... De praktische dingen zouden wel dan wel lukken! Hopelijk met de tijd dat het steeds makkelijker gaat!
één jaar geleden
Reactie op Zeefjuh
Ik geef het mee in glazen nuk flesjes.
Medela flesjes gebruiken wij. Daar kolf ik ook gelijk in en ze kunnen mooi in de vaatwasser mee. Het
één jaar geleden
Heeft iemand tips tegen bijten? De ondertandjes van zoontje komen door en hij bijt zich bijna elke voeding als een soort pitbull in m'n tepels vast. Ik schreeuw het soms letterlijk uit, omdat het net twee scheermesjes zijn die volle kracht in m'n tepel gezet worden. En dan trekken. Help, hoe zorg ik dat dit stopt?
één jaar geleden
Ik zie dat ik in dit topic mag uitrazen… heel fijn. 🥲
Zoontje is 5,5 maand oud en ik geef volledig bv. Ben deze week weer begonnen met werken en hij is gaan wennen op kdv en dagje thuis bij papa. We hebben regelmatig een flesje gegeven en dan dronk hij zo’n 50ml, maar paste mi volledig bij zijn bv-ritme want hij dronk altijd al vaak kleine beetjes (vaak en kort aan de borst).
Nu deze week blijkt dat hij een ergere flesweigeraar is dan we dachten. Op kdv in een ochtend met veel moeite 100ml gedronken (veel klagen en jammeren aan de fles). Bij papa maar 100ml gedurende mijn hele werkdag van 8 uur ☹️ hij is dan wel gewoon vrolijk en actief tussendoor, maar hij is zo koppig met de fles! Soms als hij ‘m al ziet gaat hij al in de weerstand en begint hij te gillen.
We gebruiken al Lansinoh en kousje over de speen. Het maakt een klein beetje verschil maar het houdt allemaal niet over.
Ik maak mezelf helemaal gek met dat die fles niet goed lukt.
Zijn er hier mama’s die ook kindjes hebben (gehad) die op de opvangdagen niet zo goed drinken maar het later gewoon inhalen en er dus niet zulke grote problemen ontstaan? Ik heb even bemoediging nodig want ik maak me zo veel zorgen… 😣
één jaar geleden
Reactie op Niamh26
Ik zie dat ik in dit topic mag uitrazen… heel fijn. 🥲
Zoontje is 5,5 maand ...
Helaas super herkenbaar :( Gelukkig drinkt jou baby nog wel iets op kdv! Wij mochten haar weer gaan halen (nu 2x, omdat ze echt niet wilde drinken). En thuis gaat het flesje wel goed... Maar ik heb altijd begrepen dat baby's de gemiste melk inhalen, dus bijvoorbeeld dan in de nacht. Niet heel top natuurlijk, maar dat zorgt er wel voor dat ik minder zorgen heb als ze niet zoveel drinkt. Wij gaan nu hier een antilek bekertje proberen, hopelijk lukt dat wel!
één jaar geleden
Reactie op Maya12xx
Helaas super herkenbaar :( Gelukkig drinkt jou baby nog wel iets op kdv! Wi ...
Oh wat naar dat je haar hierom al 2x hebt moeten ophalen! En je hebt zeker een tshirt/doek met jouw geur eraan al geprobeerd mee te geven? Ik hoop dat er voor jullie snel een oplossing komt ook ☹️ dankjewel voor je geruststelling over het inhalen. Ben benieuwd of het bekertje werkt, laat het weten!
En indd, wat je zegt, hij drinkt wel iets. Het kon erger… maar in tegenstelling tot bij jou drinkt hij thuis uit de fles ook maar iets dus dat geeft me niet bijster veel hoop dat het ineens kan omslaan 😅
één jaar geleden
Reactie op Niamh26
Oh wat naar dat je haar hierom al 2x hebt moeten ophalen! En je hebt zeker ...
Klopt indd wel meegegeven iets met mijn geur! Maar hielp helaas niets, onze meid is erg kieskeurig wie haar drinken mag geven 🥲
Nee snap ik! Je zou nog een prelogopedist kunnen benaderen, hebben wij toen gedaan (en daardoor drinkt ze nu wel bij papa). Maar pff was heel intensief! Haar tip was wel, als ze eenmaal het flesje pakt, de volgende voeding ook het flesje geven en zo doorgaan. En dan in de avond/nacht gewoon de borst, heeft ietsie geholpen.
Maar ik zal laten weten of de drinkbeker een succes is! Ik zat ook nog te denken aan een papje, maar heb liever gewoon dat ze melk drinkt... maarja mogelijk dat ze op die manier wel iets van melk binnen heeft en ze het nog een uurtje langer uithoudt. Het cb gaf trouwens nog dw tip voor cupfeeding
één jaar geleden
Reactie op DTlove92
Ik heb om 18:30 2 wijntjes gedronken (om 20:00u laatste slokje) hoe laat ma ...
Ik zou ook zeggen om 00:00u weer. Borstvoedingsorganidaties zeggen zelfs dat 1 wijntje zelfs bijna niet in de moedermelk komt. Maar voor mezelf voelt dat ook niet helemaal oké 😉 Ik houd gewoon 2 uur per glas aan vanaf m’n laatste slok!