1386 Reacties
茅茅n jaar geleden
Reactie op Mandje000
Ik gebruik de minipil. Vandaag heeft ze wel weer gewoon uit de borst gedron ...
Hmm vreemd. Borst weigeren kan van alles zijn en veel verschillende redenen hebben. De minipil geeft soms een afname van de productie, maar over het algemeen niet.
Mijn dochter heeft heel vaak de borst geweigerd. Sinds een maand of 2,5 gelukkig niet meer gehad. Bij mij was het vanwege een te grote hoeveelheid melk die ze niet kon verwerken en zich steeds verslikte. Nu ze groter is kan ze de melkstroom beter aan. Zou dit nog een rol kunnen spelen, dat je dochter bijv verkouden is en het neusje verstopt zit waardoor ze lastiger kan drinken? Merkte bij mijn dochter toen ze tandjes door kreeg (4 maanden) dat ze een ook wat minder graag leek te drinken. Dit was toen al tijdje voor ik echt wat voelde in haar mond.
茅茅n jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Hmm vreemd. Borst weigeren kan van alles zijn en veel verschillende redenen ...
Ja vond het heel vreemd. Ze heeft wel eens vaker geweigerd maar toen probeerde ze wel te happen maar kwam het idd te snel. Toen was ze verkouden en benauwd. Vannacht hapte ze niet eens aan.
Ze is wel verkouden en heeft ook ontstoken oogjes (zo zielig) maar normaal dronk ze altijd wel gezien ze al maanden af en aan verkouden is. Vond het vooral apart dat ze het flesje meteen pakte en niet moeilijk deed. Je zou ook juist zeggen dat ze eerder overdag zou weigeren ipv in de nacht. Ik hoop dat ze zo gewoon wil drinken. Misschien idd toch een tandje ofzo waardoor ze liever uit de fles drinkt ipv de borst, ik hou het even in de gaten maar bedankt voor je reactie.
茅茅n jaar geleden
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240122_95606174?fbclid=IwAR0Pip7Wl0pnfEcpS8y9jRP9CvkALcML5HRTLNeHFyeLJGwkkDEp6JFIna8
"Na twintig jaar worden Vlaamse groeicurves aangepast: borstvoeding is voortaan ijkpunt voor optimale ontwikkeling"
Mooi nieuws!
茅茅n jaar geleden
Hoe vaak poepen jullie baby's? Hier is het de afgelopen zes maanden geleidelijk afgenomen van elke luier, naar 4x per dag, naar 1x per dag, naar eens in de 4 dagen en nu na 7 dagen eindelijk weer eens een poepluier. Hij lijkt er verder geen last van te hebben, dus prima. Wel heeft hij vreselijke stinkscheten sindsdien 馃あ
茅茅n jaar geleden
Reactie op Jalad
Hoe vaak poepen jullie baby's? Hier is het de afgelopen zes maanden geleide ...
Hier idem dito... voorheen was bijna elke luier een poepluier, maar sinds de hapjes nog maar 1 a 2 keer per week. Ze heeft er wel beetje last van denk ik. Veel persen en soms beetje jammeren erbij.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Jalad
Hier ongeveer wel hetzelfde. Eerst heel veel op een dag, is geleidelijk steeds minder geworden. Nu ongeveer 1x per week. Hier heeft ze er wel last van helaas. Als ze een dag heel chagrijnig is en meer huilt dan normaal, dan is het vaak de volgende dag een poepluier.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Jalad
3-5 poepluiers per dag ongeveer. Ze krijgt standaard een flinke lepel olie tussen haar groentepap, anders krijgt ze meteen last van harde ontlasting en dan ging ze zelfs niet meer persen.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Riess
Hier sinds de hapjes juist dagelijks en eerder was het wekelijks
Oeh, hier hoop ik eigenlijk ook op. We beginnen bij 6 maanden met hapjes, dus ik ben benieuwd volgende week! Bij ons ook heel weinig poep altijd, maar ik vermoed een ei-allergie en kma. Daar zijn we nu met een di毛tiste mee aan het uitsluiten. Het is nu iedere week weer anders, maar ik hoop op verbetering bij hapjes!
茅茅n jaar geleden
onze kinderopvang vindt dat je moedermelk maar 2 dagen in de koelkast mag bewaren, wij houden altijd 3 dagen aan, zodat melk van vrijdag, maandag nog gegeven kan worden op de opvang. Wat vinden jullie, aan de richtlijn van de opvang houden of maandag gewoon melk van vrijdag meegeven? ( volgens mij is verse melk namelijk voedzamer dan ontdooide melk)
茅茅n jaar geleden
Reactie op Rose1990
onze kinderopvang vindt dat je moedermelk maar 2 dagen in de koelkast mag b ...
Hier houd ik zelf max. 8 dagen aan, mits onderin en achterin de koelkast. Wat ik donderdags kolf gaat maandag mee. De datum noteer ik op de gekolfd melk, zo kunnen ze de oudste melk pakken. Opvang doet hier nooit moeilijk over. Weet niet of je zelf ook de datum noteert, maar dan zou je kunnen 'valsspelen' door een jongere datum erop te zetten, zodat het lijkt of de melk max. 2 dagen oud is.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Rose1990
onze kinderopvang vindt dat je moedermelk maar 2 dagen in de koelkast mag b ...
Onze opvang houdt 3 dagen aan voor verse melk, maar soms komt het uit dat ik oudere melk mee geef. Ik moet de datum van de dag dat ze er is op het flesje aangeven dus ze weten niet wanneer het afgekolft is. 馃槈 op het flesje / de flesjes die het oudste zijn zet ik erop eerst opmaken. (We doen datum en naam er erop zetten met schilderstape, werkt als een tierelier).
茅茅n jaar geleden
Zijn er nog meer van jullie die van plan zijn om na 9 maanden nog borstvoeding te geven en dan geen kolfrecht meer hebben? Hoe willen jullie dit gaan aanpakken met werken?
茅茅n jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Zijn er nog meer van jullie die van plan zijn om na 9 maanden nog borstvoed ...
Ben ik wel van plan, maar heb nog geen idee. Ik hoop dat het tegen die tijd voldoende is om 2x te kolven. Heb zelf maar 茅茅n keer pauze van een half uur voor de lunch. Wil die dan overslaan en dan in de ochtend en middag een kwartier pakken om te kolven. Lunchen dan achter m'n bureau. Kolf recht heb je sowieso nog, maar dan is het eigen tijd. Zou het alleen jammer vinden als ik elke dag verlof moet opnemen, dus probeer dat te voorkomen. Wellicht dat ik anders een kwartier eerder begin en kwartier langer doorwerk om het zo op te vangen.