1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Wil even m’n verhaal kwijt merk ik…
Ik haalde mijn zoontje op bij de opvang ...
Ooh en mijn dochter is ook 6,5 maand en heeft ook nog geen boterhammen gegeten. Daar wachten we liever nog even mee. Dus totaal niet gek en laat je ook zeker niet gek maken door wat ze op de opvang zeggen.
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Ik kan mij heel erg herkennen in die onzekerheid door de opmerkingen. Verve ...
Wat een fijn berichtje ❤️.
Ik vond vooral de toon waarop het gezegd werd erg lastig. Ik wil gewoon niet aangekeken worden als ‘dat is die vervelende moeder’, maar nog belangrijker, dat ze mijn zoontje er anders door behandelen. Ik heb niet per se moeite met aanbieden van vaste voeding, maar wil gewoon niet dat mijn productie ervan achteruit gaat…
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Ik vond vooral de toon waarop het gezegd werd er ...
Hier ging het vooral op de toon dat ik iets verkeerd aan het doen was😅 tegenwoordig grappen mijn vriend en ik er altijd om als we haar ophalen en ze benoemen weer iets. Dan grappen we daar altijd dat ik een geval apart ben😂
Van je productie begrijp ik die onzekerheid ook wel. Toen ik net weer aan het werk was en zij naar de opvang ging had ik wel even een dip en was ik vaak onzeker, maar nu gaat het eigenlijk altijd wel goed. Ik kolf een steady 70 tot 100 ml uit beide borsten samen. Niet overdreven veel dus. Mijn dochter drinkt 2 flesjes en ik kolf 4x. Zolang ik dat doe gaat het niet achteruit. Ik ga nu wel proberen naar 3x te gaan aangezien ik nu altijd voeding overhoud. Het is vraag en aanbod. Dus als jij structureel meer kolft dan zijn voedingsmomenten op de opvang, dan zal het niet snel achteruitgaan. Ook al zou hij meer vaste voeding krijgen en daardoor minder drinken. Zo lang jij niet minder kolft op die dag, denken jouw borsten dat je die melk nodig hebt.
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Ik vond vooral de toon waarop het gezegd werd er ...
Hier ook een moeder die standaard een vragende blikt krijgt van de opvang.
Wij doen ook Rapley en ze drinkt 3 X 110. Slaapt op verzoek houden wakker tijden aan.
Krijgt op de opvang wel hapjes maar ik wil dat ze eerst bv geven en niet na 2 en half uur eerst een hapje.
Ik moet standaard aan t einde van de dag er iets over zeggen omdat ze haar of ruim 3 uur hebben wakker gehouden of weer een hapje net voor de bv hebben gegeven die ze dan niet wil. Gek hè ze zit vol.
Ik zou zeggen niks van aan trekken en blijven aan geven waarom je dingen doet. Zij zullen zich aanpassen.
Het is vooral het onbekende voor hun ik denk dat we niet moeten vergeten dat ze al jaren vaak doen wat ze doen en gewoon geen idee hebben over hoe wij het nu doen. Gek genoeg weten ze het echt niet.
Vriendelijk blijven aangeven en in gesprek blijven is het enige wat helpt denk ik😊
één jaar geleden
Reactie op Cmgraz
7 uur
11u
15u
19u
23u
Ik voed op verzoek. Soms (best wel vaak) komt hij e ...
Hier vaak rond 4.30, 7.00, 10.30, 14.00, 17.00 en laatste dagen komt ze soms in de avond ook rond 21.00.
Over het algemeen om de 2,5 a 4 uur.
Ik hou de tijd een beetje in de gaten, maar doe alles op verzoek. Ze drinkt nog best wel vaak dus.
Standaard nadat ze wakker wordt, maar ik merk als ik haar eerst in de box leg dat ze dan gaat jengelen... Heeft ze dorst? Is het gewenning? No clue...
één jaar geleden
Ik wil van 4x naar 3x per dag gaan kolven. Op welke tijden kolven jullie? Nu kolf ik 9.30-11.30-13
30-15.30. Zat zelf te denken aan 10-13-16, maar om 13.00 is mijn pauze. Daarnaast kolf ik in de pauze ruimte en die is van 12.15 tot 13.30 uur bezet. Ik kom er dus even niet uit qua tijden
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Ik wil van 4x naar 3x per dag gaan kolven. Op welke tijden kolven jullie? N ...
Ik kolf (nu nog) 4x. Om 8:30/9:00u-11:00u-13:30u-15:30/16:00u. Ik wil naar 3 x per dag, heb over twee weken een weekje vrij en wil dan eens gaan kijken hoe dat gaat en of ik wel voldoende kolf. Mijn dochter drinkt namelijk wel nog steeds 4x als ik op mijn werk ben.
Ik zou denk ik als ik jou was dan 10:00/10:15-13:30-16 doen
één jaar geleden
Reactie op Jaimy_xje
Voor de moeders die voeden op verzoek:
Om de hoe veel uur komt jullie klei ...
Hij is net 6 maanden en komt eigenlijk nog steeds om de 3/3,5 uur overdag en in de avond/nacht 4 uur
één jaar geleden
Doen jullie weleens pap of rijstebloem in de avondfles? Ik kolf nu eigenlijk standaard omdat we probiotica geven, maar zit eraan te denken om er nu wat stevigers doorheen te doen. Hopelijk slaapt hij dannlanger? Of is dit een utopie?
één jaar geleden
Reactie op Jaimy_xje
Voor de moeders die voeden op verzoek:
Om de hoe veel uur komt jullie klei ...
Hier komt de kleine ook vaak tussen de 2 of 4 uur. Ligt er ook aan wanneer ze slaapt en of ik haar voed op mijn verzoek ;) (Voed haar altijd even voor het slapen gaan bijvoorbeeld, als ze niet wilt ook prima, maar dan heb ik het wel aangeboden)
één jaar geleden
Reactie op Carmdevries
Doen jullie weleens pap of rijstebloem in de avondfles? Ik kolf nu eigenlij ...
Wij doen dit niet, dus ook geen ervaring mee. Weet niet of je op Facebook ook in de groep Borstvoedingsforum zit, daar wordt de vraag regelmatig gesteld. Op basis van die vragen en bijbehorende reacties doen wij het niet. Reacties zijn onder andere: Het is vaak loze vulling, paar extra slokken borstvoeding bevatten net zoveel calorieën. Of je kindje langer slaapt is ook de vraag. Het overgrote deel van de kindjes slaapt er niet langer op. Kan bij kindjes krampjes veroorzaken etc. Sowieso bindt het niet met borstvoeding heb ik begrepen. Mocht je jn de groep zitten, dan zou ik even zoeken op rijstebloem.
één jaar geleden
Zijn hier nog kindjes die echt geen verzadigingsgevoel hebben? Was altijd al wel een ding, maar nu geeft ze echt sloten terug (is sinds de vaste voeding vlot gaat). Ze is echt nijdig als je haar vroeger afkoppelt, maar op die manier komt er ook nog vaste voeding mee terug.
Op zich niet bezorgd dat ze niet genoeg binnenkrijgt want voldoende plasluiers en een chubby baby, maar zit wel met enorm veel was zo 😅