1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Riess
Ik deed 10:00 - 12:30 - 15:00 en sinds deze week 11:00 - 14:00
Ben je aan het afbouwen of gaat het met je productie gewoon prima op 2x kolven? Ik heb vandaag 10.30/13.30/16.00 gedaan. Reden voor mij om minder te kolven is dat ik met 4x iets meer dan 4 voedingen kolfte en zijn er op de opvang 2 a 3 drinkt. Heb nu dus 3x gekolft, was te doen, maar heb nu 5 voedingen 😅
één jaar geleden
Reactie op Cmgraz
Ik ben zo blij om te lezen dat ik niet de enige ben met een zoontje die met ...
Als je er niet meer in krijgt is die waarschijnlijk gewoon verzadigd. Zou vooral kijken of ie verder vrolijk is na een voeding en of die voldoende plasluiers heeft!
Sinds 1,5 week ongeveer drinkt mijn dochter opeens flesjes van 130 cc (3 à 4 op een dag). Dit is echt dus pas sinds ze zes maanden is! Merk ook dat ze bij mij nu meestal 6x drinkt ipv 7x, dus denk dat ze bij mij ook een wat grotere hoeveelheid drinkt nu.
Mijn dochter komt ook niet mega veel aan, maar ik maak me er geen zorgen om. Kijk puur naar de luiers en ze is vrijwel altijd vrolijk. Als je twijfelt kan je natuurlijk altijd een keertje wegen!
Ik heb nog even gekeken hoe de groei van mijn zoontje (nu 3) was na 6 maanden. Die ging rond die periode over naar kunstvoeding. Is toen in twee maanden (6-8 maanden) gewoon vrijwel niets aangekomen. 😅
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Ben ik wel van plan, maar heb nog geen idee. Ik hoop dat het tegen die tijd ...
Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag.
Ik wist niet dat je sowieso nog mocht kolven na de 9 maanden! Maakte me daar dus een beetje druk om. Maar dit is een hele geruststelling.
Ik kan ook doorwerken (alleen niet al mijn taken) op de iPad als ik kolf, dat doe ik nu ook bijna altijd (anders krijg ik mijn werk niet af). Alleen ik kan niet al mijn taken dan doen omdat ik ook een team moet aansturen. Maar die zijn op zich wel zelfredzaam en kunnen de meeste dingen ook zelf oplossen of dingen kunnen even wachten.
Ik kolf nu nog 4 x per dag omdat mijn dochter ook 4 x drinkt overdag tussen pakweg 9-17:30. Ik weet niet of het al lukt om dit echt af te bouwen in 2,5 maand. Iig maar op tijd met mijn werkgever in gesprek (dat is een heel rare vent helaas😲)
één jaar geleden
Zijn hier nog kindjes die echt geen verzadigingsgevoel hebben? Was altijd a ...
Zou het kunnen dat ze zuigbehoefte heeft ? Dan zou je een speentje kunnen proberen ipv aan de borst houden
één jaar geleden
Reactie op n2022
Hoe gaat een keer minder kolven? Heb je daarmee hetzelfde als de 2 keer?
Ben ik ook benieuwd naar !
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Zou het kunnen dat ze zuigbehoefte heeft ? Dan zou je een speentje kunnen p ...
Is het niet, dan is ze dus ook echt kwaad. Soms is het even half minuutje zeuren en pakt ze hem wel, maar anders dus ook krijsen
één jaar geleden
Ha dames,
Mag ik jullie om advies vragen?!
Ik geef nu zo'n 6,5 maand borstvoeding en mijn dochter doet het er goed op.
Helaas een slechte start met haar gehad vanwege KMEA, maar nu met mijn dieet gaat het gelukkig stuk beter!
We waren goed op elkaar afgestemd. Ik geef al vanaf de geboorte 1 borst per keer omdat ik gewoon voldoende had en voor ons allebei natuurlijk veel fijner zo. Echter lijkt mijn productie terug te lopen terwijl ik gewoon fulltime thuis ben met haar en dus live voed...
Ze is vaker ontevreden tijdens het voeden, drinkt onrustig en gaat uiteindelijk huilen omdat er niks uit komt.
Ik kijk altijd of ze wel een melk mondje heeft en luister of ik ze hoor slikken.
Dan heb ik gelukkig altijd de toetjes borst achter de hand, maar dat mijn productie terug loopt vind ik echt niet fijn!
Ik heb al extra gekolfd in de avond en dat helpt iets, maar met kolven gaat bij mij alles in de war. Word ik 04.00 wakker bijvoorbeeld met een pijnlijke opgezette, lekkende borst en moet ik uit bed om te kolven. Super irritant!
Ze drinkt overdag elke 2 a 4 uur op verzoek. Ze komt nog elke nacht 1 a 2 keer.
Overigens voelen mijn borsten ook echt super slap. Zelfs na een aantal uur.
Ik 'kan' eigenlijk niet stoppen met borstvoeding vanwege haar KMEA en de KA neemt het niet serieus, dus we zullen de hypo allergene voeding niet vergoed gaan krijgen.
Ik drink al extra overdag ivm mijn productie. Wat kan ik nog meer doen?
Is mijn borstvoedingsavontuur dan echt tegen het einde aan het lopen?
één jaar geleden
Hier heb ik ook altijd genoeg gehad aan 1 borst per keer, totdat ik merkte dat haar groei wat stagneerde en ze ook steeds vaker ontevreden was na 1 borst. Sindsdien bied ik altijd twee borsten aan en als dat niet genoeg is, ga ik wisselvoeden. Dus soms is 1 genoeg, soms pakt ze 4 borsten. Zo kan het dus zijn dat ik elke minuut van borst wissel, omdat er weer even niks uitkomt. Uiteindelijk heeft ze dan wel genoeg. Vaak is mijn productie dan ook weer opgekrikt, dit loopt dan weer langzaam terug en bouwt zich weer op zodra we weer veel moeten wisselvoeden. Lijkt hier een constante cyclus te zijn 😅, maar inmiddels is haar groei weer super goed, dus dit lijkt goed te werken. Ook heb ik tegenwoordig altijd slappe borsten, dat wil weinig zeggen ben ik achter. Ik moet helaas wel kolven op m'n werkdagen en dan kolf ik ruim voldoende ondanks de altijd slappe borsten. Weet niet of je het al geprobeerd heb, maar ik zou dus vooral veel aanleggen en wisselvoeden wanneer ze niet voldaan is. Vaak regelt je kindje het zelf.
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Hier heb ik ook altijd genoeg gehad aan 1 borst per keer, totdat ik merkte ...
zo doe ik het ook. Mijn dochter had de eerste 3,5/4 maanden genoeg aan 1 kant per keer. Inmiddels geef ik bijna altijd 2 borsten (behalve soms in de ochtend). Wisselvoeden werkt bij mij ook goed en ook een andere houding. Zo haalt ze er aan de rechterkant altijd nog best veel uit in rugby (start meestal met Madonna en dan draai ik haar daarna om). Ik heb bijna altijd slappere borsten, behalve als ze een paar nachten achter elkaar snachts komt en dan weer een keer overslaat, dan heb ik ‘s ochtends wel volle borsten en dan lekken ze ook. Maar dat lekken en echt vol is sporadisch hoor
één jaar geleden
Ik heb even advies nodig.
Ik ben vandaag en gisteren thuis gebleven van mijn werk ivm een maagslijmvlies ontsteking. Veel pijn gehad gisteren en niks binnen kunnen krijgen/houden. Gisteren wel blijven voeden. Resultaat vandaag: mega achteruitgelopen productie.
Nu gaat het vandaag wel wat beter met mijn klachten, en ga ik vandaag gewoon proberen te drinken en wat lichts te eten, maar…
Morgen heb ik late dienst, en zou mijn zoontje vanaf 10 naar de opvang gaan, ik vanaf 14u gaan werken en ‘savonds na 00.00 pas thuis zijn. Ik heb een beetje de neiging om zelf nog thuis te blijven en hem ook thuis te houden. En dan samen proberen om m’n productie weer wat op peil te brengen.
Wat denken jullie? Ik zou het mezelf namelijk nooit vergeven als ik ‘gewoon’ ga werken en dit het einde van mijn borstvoedingsavontuur betekent…
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
zo doe ik het ook. Mijn dochter had de eerste 3,5/4 maanden genoeg aan 1 ka ...
Dat wisselen van houding doe ik ook ja en werkt ook goed. Soms is ze gefrustreerd bij het drinken aan een borst in de madonna houding, dan 'fop' ik haar door haar in de rugby aan te leggen en dan pakt ze wel nog een paar slokken. Hier hetzelfde qua volle borsten wanneer ze een zeldzame nacht heeft dat ze wat langer slaapt, dan voelen ze voller aan. Maar gisteren voelden ze ook niet heel vol in de ochtend en heb ik er toch 310 ml uit kunnen kolven. Dus hoe ze voelen zegt volgens mij nog weinig met dit termijn.
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Ik heb even advies nodig.
Ik ben vandaag en gisteren thuis gebleven van mij ...
Jeetje wat vervelend, beterschap! Als het mogelijk is zou ik er zelf voor kiezen om lekker thuis te blijven, veel aan te leggen. Mijn productie was gestopt na het ziek zijn en zelf niet kunnen voeden of aanleggen. Toen lekker veel tijd in bed doorgebracht, huid op huid contact, lekker veel aanleggen en alles is weer hersteld. Je kindje is de beste kolf en regelt het heel goed zelf weet ik nu ☺️
één jaar geleden
Sinds maandagavond heb ik koorts. Mijn dochter ook sinds afgelopen nacht. Ze komt nu vaker dan normaal om te drinken. Zou dit instinctief zijn om afweerstoffen binnen te krijgen? Ik heb niet het idee dat mijn productie al is gedipt namelijk
één jaar geleden
Reactie op n2022
Wil je je ervaring nog delen naar 2 keer ipv 3? 😊
Is hier vanzelf gegaan eigenlijk.. Ik voed haar voordat ik wegga nog rond 07:30/08:00. Na haar eerste slaapje kreeg ze of de fles of haar fruit hapje niet op, dus nu fruit aangeboden en dan hoeft ze geen melk meer, meestal rond 10:30. Dan doen we een fles voor haar slaapje rond 11:30 en dan na haar slaapje rond 14:30 en dan leg ik haar weer aan als ik thuis kom, na haar laatste slaapje, rond 17:00/17:30. Qua kolven lijkt het ook nog goed te gaan. Kolf eigenlijk altijd al iets meer dan dat ze drinkt, maar niet veel meer, dus lijkt goed te gaan zo!