1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Carmdevries
Tussen 120-140 ongeveer. Deze formule volgen:
100ml x gewicht baby : aanta ...
Ah super handig, dankje! Bij ons is het dan 100x8,5:6= 141 ml. Dan is die 175 ml misschien toch een beetje veel…..?
één jaar geleden
Reactie op Lololololo
Ah super handig, dankje! Bij ons is het dan 100x8,5:6= 141 ml. Dan is die 1 ...
Ja misschien wel, maar ze drinken ook echt iedere voeding iets anders hè! Onze zoon stopt überhaupt nooit met drinken, al vanaf z’n geboorte. Dus ik haal hem er zelf altijd af en blijft tevreden. Als zouden we hem 400 geven; alsnog drinkt hij het. Maar heeft het verder niet nodig ;)
Ik denk altijd: hij haalt het wel weer in als hij thuis is als hij toch te weinig op de opvang heeft gehad!
één jaar geleden
Reactie op MBRB
Komt goed! Ik zit na een dip nu weer op overproductie 😅 dus blijven kolven ...
Hoe lang duurde het voor je productie weer op peil was? Normaal als mijn productie wat achterliep had ik dit met een dag of 2 toch wel weer op peil. Maar ik krijg het deze keer niet geregeld. Vandaag 4x gepowerkolfd op m’n werk en met veel moeite 2,5 voeding bij elkaar. Zit live ook op 8-10 voedingen….
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Hoe lang duurde het voor je productie weer op peil was? Normaal als mijn pr ...
Ik denk dat het echt wel 4-5 dagen was ofzo. En ik werd op een gegeven moment relaxter met de kunstvoeding en toen leek mn productie ook weer toe te nemen.. beetje ontspanning ofzo
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Beterschap! Shit is dat he. En dan die nasleep… ☹️
Bedankt! Gisteren maar even naar de dokter geweest en heb een flinke infectie dus ga nu aan de antibiotica. Ben er nog niet vanaf dus. Gisteren maar 60cc gekolfd… ik probeer nu live wat meer aan te leggen en heb gisteravond een klein flesje afgekolfde melk extra gegeven na de voeding. Ik denk dat ik dat vanavond weer doe. Hopelijk trekt het met een paar dagen weer wat bij
één jaar geleden
Hoe gaan de hapjes en vaste voeding bij jullie in combinatie met de borstvoeding? Ik vind het heel lastig wanneer ik minder ga “voeden”. Ik weet dat melk de hoofdvoeding is het eerste jaar. Mijn werkgever geeft de ruimte langer te kolven, maa even bang dat als ik van 3 naar 2 ga men productie keldert.
één jaar geleden
Reactie op n2022
Hoe gaan de hapjes en vaste voeding bij jullie in combinatie met de borstvo ...
Hier is borstvoeding echt de hoofdvoeding. Geef ook pas vaste voeding ongeveer een half uurtje nadat ze bij mij gedronken heeft. De 23e is ze 7 maanden. Ik ga een beetje uit van het natuurlijke proces waarbij ze steeds meer vaste voeding zal gaan eten en vanzelf minder zal drinken. Dus ben niet bewust met dit proces bezig, ik laat het gewoon gebeuren en haar hierin leiden. Qua kolven doe ik nu 3x per dag. Wil dit nog wel even blijven doen. Eerst was het 4x per dag, maar na een paar keer proberen merkte ik dat 3x ook goed gaat. Vanaf 9 maanden ben ik van plan naar 2x te gaan. Drinkt je kleintje ook 2x op de dagen dat jij kolft? Dan zou je het misschien kunnen proberen en als je een dip begint te merken dan weer terug naar 3x. Weet alleen niet of je die flexibiliteit hebt.
één jaar geleden
Reactie op Jalad
Hier hetzelfde qua bv en vast voedsel! Ik bouw niet zelf melkvoedingen af, ...
Ja dat wil ik dus ook graag, maar weet dus niet zo goed hoe dat gaat/ wat ik dan merk.
Bij ons eet hij nu ook op opvang steeds meer vast voedsel. Fruithap, broodje en groenten einde dag.
één jaar geleden
Hoe vaak komen jullie baby's voor melk? Hier zijn groentepap en fruitpap al volwaardige maaltijden geworden, en daarnaast komt ze nog ongeveer 4 à 5 keer voor de borst (of flesje op opvang), nachtvoeding inbegrepen. Vind het moeilijk om niet te gaan vergelijken met kv-schema's waar ze toch heel wat binnenkrijgen soms!
één jaar geleden
Hoe vaak komen jullie baby's voor melk? Hier zijn groentepap en fruitpap al ...
Nog steeds 6/7x per dag, waarvan 1x in de nacht. Hij is 6,5 maand. Maar we zijn pas net begonnen met vast voedsel (Rapley/Kleintjes), dus er gaat nog niet zoveel in
10 maanden geleden
Hoe vaak komen jullie baby's voor melk? Hier zijn groentepap en fruitpap al ...
Hier nog wel zo'n 8x per etmaal (minimaal), maar ook hier Rapley dus krijgt nog niet zoveel vast voedsel binnen. Ze moeten tot een jaar minstens 500 ml melk binnenkrijgen. Lijkt me dat ze daar met 4-5 voedingen wel aan komt, en waarschijnlijk zelfs meer dan dat. Als ze daarnaast ook nog goed eet zit je denk ik al helemaal goed hoor. Het ene kindje bouwt wat sneller de melkvoedingen af dan het andere. Melk blijft in principe wel de hoofdvoeding tot 1 jaar.
10 maanden geleden
Reactie op Carmdevries
Nog steeds 6/7x per dag, waarvan 1x in de nacht. Hij is 6,5 maand. Maar we ...
Hier hetzelfde!
10 maanden geleden
Reactie op Jalad
Hier nog wel zo'n 8x per etmaal (minimaal), maar ook hier Rapley dus krijgt ...
Hier op dagen dat ze bij mij is ook nog minimaal 8x. Rapley doen wij ook, maar nog niet structureel elke avond en middag. Als ze moe is, dan bieden we bijvoorbeeld niks aan en op de opvang krijgt ze ook nog alleen moedermelk.