15 Reacties

6 maanden geleden

Zolang je geen eisprong hebt en je cyclus dus niet op gang is gekomen kan je niet opnieuw zwanger worden... Sommige mensen moeten stoppen met bv, maar is niet bij iedereen zo. Wat wel zeker is, is dat je cyclus teruggekeerd moet zijn. Je kan bij la lèche league info vinden hierover en anders zou ik sowieso ten rade gaan bij je gynaecoloog.

6 maanden geleden

Hoihoi, mijn baby wordt volgende week 1 en momenteel ben ik 22 weken zwanger. Ik heb de hele tijd volledig borstvoeding gegeven en mijn menstruatie was onregelmatig. De eerste keer klussen was het toch wel raak (ik dacht dat dat niet zou zijn ivm de borstvoeding) Wel moet ik zeggen rond de 14 weken zwangerschap is helaas mijn melk opgeraakt

6 maanden geleden

Reactie op Ymamxx

Hoihoi, mijn baby wordt volgende week 1 en momenteel ben ik 22 weken zwange ...
Hey hier hetzelfde ben zwanger van m’n tweede. de eerste is bijna 1 jaar en ben zelf 25 weken zwanger. Wil stoppen met bv geven maar hij is zo gehecht aan mij dat hij helemaal krijst voor bv. Flesjes neemt die niet enkel met water😭 hoe moet ik hem afleren bv geven? Enkel ideeen iemand?

6 maanden geleden

Reactie op Mzahhhhh

Hey hier hetzelfde ben zwanger van m’n tweede. de eerste is bijna 1 jaar e ...
Aaah ik ken het !! Fles weigeren is zoooo frustrerend, mijn baby drinkt nog steeds niet uit een fles. Ik ben vaker bij het cb hiervoor geweest en LK (ook omdat ik geen melk meer had) Wat ze wil pakt is rietjes beker. Ik bied kunstvoeding daar in maar ze drinkt het nog steeds heel slecht. Ik probeer daarom meer zuivel producten aan te bieden en dat gaat super

6 maanden geleden

Je krijgt je eerste eisprong voor je menstruatie dan komt de boel weer op gang. Als je toevallig bij die eisprong zwanger wordt wordt je niet ongesteld. Dus het zou kunnen dat je zwanger wordt zonder menstruatie maar die kans is heel klein. Ik zat te twijfelen om te stoppen met bv omdat ik ook weer wilde menstrueren, maar toen ik ging afbouwen naar ochtend en avond voeding, liep mijn melkproductie terug en kwam mijn menstruatie snel terug!! Ben nu voor de eerste x weer ongesteld

6 maanden geleden

Reactie op Ada3

Zolang je geen eisprong hebt en je cyclus dus niet op gang is gekomen kan j ...
Uit ervaring blijkt dat er wel een eisprong is, maar geen menstruatie. Er zijn genoeg mensen in mijn kennissenkring die zwanger zijn geworden, met geven van bv en zonder bekende cyclus/,menstruatie

6 maanden geleden

Reactie op Mariavan

Uit ervaring blijkt dat er wel een eisprong is, maar geen menstruatie. Er z ...
Ja dat is omdat zij dan zwanger zijn geworden meteen bij hun eerste eisprong. Dan is er geen menstruatie, maar enkel een eisprong en die kan je makkelijk missen. Het is biologisch niet mogelijk zwanger te worden zonder eisprong 😅

6 maanden geleden

Hi! Wij willen ook voor onze derde gaan en ik geef ook nog borstvoeding. Heb wel al menstruatie gehad vanaf 4 maand. Ik had begrepen dat zonder menstruatie de prolactine de eisprong kan onderdrukken en het moeilijker gaat. Hoe vaak geef jij nog voeding? Ook nog nachtvoeding?

6 maanden geleden

Reactie op Ymamxx

Aaah ik ken het !! Fles weigeren is zoooo frustrerend, mijn baby drinkt nog ...
Ah zo vervelend. Ja bij mij drinkt die ook uit rietjes beker gelukkig maar ook alleen water. Misschien even kunstvoeding ook proberen. Ik hoop dat hij het afleert bv, want het is echt zwaar..😭

6 maanden geleden

Ik zit in precies dezelfde situatie. Onze dochter is 9 juli geboren en ik ben ook nog steeds niet ongesteld geworden. Ik geef ook nog steeds borstvoeding en wil hier eigenlijk nog niet mee stoppen. Ik heb het laatst aan de verloskundige gevraagd en die zeiden dat het vaak tussen 10-12 maanden wel weer terugkomt, maar dat het ook net iets langer kan duren. Het is mogelijk om bloed te laten prikken, waarna de huisarts aan de hormoonwaarden kan zien of je cyclus zich al aan het herstellen is of niet.

6 maanden geleden

Hi! Wij willen ook voor onze derde gaan en ik geef ook nog borstvoeding. H ...
Ja overdag 3x en in de nacht is het echt open bar voor hem ik kan zelfs niet bijhouden hoe vaak hij dan nog komt drinken..

6 maanden geleden

Ik ben momenteel 29 tot en weken zwanger en mijn eerste wordt 15 juli één. Na vijf maanden volledig bv werd ik dus zwanger, zonder dat ik ongesteld ben geweest sinds mijn zwangerschap. Het kan dus wel. Houd er wel rekening mee dat je borstvoeding veel minder kan worden of bijna stoppen. Dat was bij mij het geval. Heb helaas tot 8 maanden bv kunnen geven. Nu je kindje wat ouder is dan de mijne toen, maakt dat wellicht wel de situatie anders. Ook ken ik vrouwen die wél snel zwanger zijn geworden tijdens bv (alleen wel eerst ongesteld) en alsnog bv hebben kunnen blijven geven.

6 maanden geleden

Reactie op SelB

Ja overdag 3x en in de nacht is het echt open bar voor hem ik kan zelfs nie ...
Overdag zitten wij ook op 3 a 4 voedingen. De nachtvoedingen zijn nog veel. Dan spelen er andere hormonen mee, dan maak je ook melatonine en meer prolactine aan, dacht ik. Voel jij je wel uitgerust en goed? Als je (over)vermoeid en gespannen bent, kan de menstruatie ook langer uitblijven. Dat hebben wij afgebouwd en zijn we meegestopt. Sindsdien slaapt ze door. Ook ik kan weer bijtanken. Sindsdien lijkt mijn menstruatie weer regelmatig te zijn. Misschien dat slaap er ook invloed op heeft? Heb je contact gehad met het consultatiebureau of de lactatiekundige?

5 maanden geleden

Mijn zoontje wilde geen borstvoeding meer toen ik zwanger werd, hij was toen 15 maanden. Maar ik vond het eerlijk gezegd ook wel prima☺️ even mijn lichaam voor "mezelf". Hij dronk toen ook al een poos alleen maar sochtend en savonds. Ondertussen geef ik ook alweer een jaar borstvoeding aan mijn dochtertje, en begint het weer te kriebelen voor een 3de kindje🙈

5 maanden geleden

https://www.sciencedaily.com/releases/2006/05/060521103211.htm Helemaal onderaan de pagina. Dat betekent dat borstvoeding geen beperking heeft op opnieuw zwanger worden, maar juist een verhoogde kans geeft op meerlingen. 😂 Alsnog is dat een kleine kans, maar het betekent dat het in ieder geval het zaanger worden niet in de weg staat. 🤗