10 Reacties

5 maanden geleden

Wat vervelend Als ik het zo lees, zou mijn advies zijn dat je partner hem water gaat geven snachts. Ws even een aantal nachten pittig en doorzetten. Ik denk dat je zoontje met jou de link naar bv heeft. Dus daarom mijn advies om je partner het te laten doen, en dat je zoontje jou dan niet ziet.

5 maanden geleden

Misschien een flesje warme (of koude) normale melk laten geven door je partner?

5 maanden geleden

Wat lastig, zowel voor jou als je kindje... ik heb zelf de hele zwangerschap doorgevoed en ook echt moeten doorbijten af en toe. Na de bevalling was dit gevoel direct weer weg. Maar ik kan me voorstellen dat je 10 weken doorbijten niet ziet zitten... dan zou ik toch proberen om je man je kindje over te laten nemen zodra je kindje gaat slapen. Misschien een flesje met moedermelk? Vind je kolven ook vervelend?

5 maanden geleden

Stoppen met nachtvoeding is bij ons gelukt toen onze dochter met 11 maanden naar haar eigen bed in haar eigen kamer ging. Dit bestond puur uit geduld en doorzettingsvermogen. Om de kans van slagen te verhogen moet je echt je partner aan het werk zetten... Mijn man heeft de nachten met onze dochter gespendeerd door bij haar te blijven. Zodra ze huilde pakte hij haar op om te troosten, sussen, wiegen en met witte ruis. Hij heeft dit nachten tot 2 weken gedaan tot ze doorsliep. Ze werd steeds later huilend wakker en ook steeds minder frequent. Op een gegeven sliep ze helemaal door. Ik heb ook geprobeerd om 's nachts te troosten, maar hetzelfde wat jij omschreef: ze bleef trappen en zoeken naar de borst. Het was een lange strijd... Overdag is het puur afleiden en wij moeders zijn de melkdragers, dus ze ruiken en weten het. Dat maakt het zo verdomd lastig. 🥲 Heel veel succes!

5 maanden geleden

Reactie op natuurlijkemama

Wat lastig, zowel voor jou als je kindje... ik heb zelf de hele zwangerscha ...
Ik wou dat er genoeg melk uitkwam. Maar hij drinkt dus uit 1 borst. De ander is gestopt nu. Flesjes is geen optie want hij drinkt alleen nu koemelk uit rietjesbeker al met moeite. Water drinkt die wel uit elke fles zo grappig😂

5 maanden geleden

Stoppen met nachtvoeding is bij ons gelukt toen onze dochter met 11 maanden ...
Inderdaad. Wat knap van jouw partner dat die je hierbij heeft gesteund. Ja mijn zoontje die slaapt nog naast mij. Dat is wat wij gaan afleren nu. Inderdaad je hebt gelijk hij moet ook in zijn bedje en de vader moet hem troosten. Want ik merk dan wanneer ik in de buurt ben is die huilerig bij hem. Zodra hij alleen met hem in kamer is dan is die meteen in slaap. Heel goed idee. Ik ga hieraan werken en dit met hem bespreken. Dankjewel

5 maanden geleden

Reactie op Tante Ess

Misschien een flesje warme (of koude) normale melk laten geven door je part ...
Heb ik beide geprobeerd. Dit drinkt ie al met moeite uit rietjes beker. Ik denk dat ik niet om hem heen moet zijn wanneer die met z’n vader is. Want hij wilt gelijk mijn melk of mij hebben

5 maanden geleden

Reactie op Mariavan

Wat vervelend Als ik het zo lees, zou mijn advies zijn dat je partner hem w ...
Ja inderdaad. Ik lees nu dat vele moeders dat hebben gedaan. Want met een grote buik hem troosten ‘s nachts lukt bij mij niet. We maken elkaar alleen maar bozer haha. De vader die kan het wel als ik niet om hem heen ben. Ik hoop dat dit tegen de tijd wanneer ik ga bevallen al voorbij is🥹😭

5 maanden geleden

Reactie op Mzahhhhh

Inderdaad. Wat knap van jouw partner dat die je hierbij heeft gesteund. Ja ...
Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring spreken, maar het lukte mij niet om te stoppen met borstvoeding en samen te slapen. Ze rook de borst en werd boos als ze niet bij de borst kon/mocht komen. Het zou mij niet gelukt zijn te stoppen met borstvoeding èn samen te slapen. Inmiddels kan ik nu wel weer samen slapen met mijn dochter nu ze langer alleen heeft geslapen (nu bijna 2 maanden dus) kan ze soms weer tussen ons in slapen zonder weer behoefte te hebben. Het gaat wel even om een periode die gewenning te doorbreken en dat is echt even doorbijten, leuk is het niet... Hier is m'n dochter soms overdag ook nog huilerig en trekt mijn shirt omhoog. In de nachten zijn wij er gelukkig van af. 😅 Heel veel succes! En sterkte deze periode!

5 maanden geleden

Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring spreken, maar het lukte mij niet o ...
Ahhh als ze maar in de nacht ervan af is. Want die rust heb je nodig. Ik heb het zwaar nodig laatste 2 maanden omdat ik in oktober ga bevallen 😭