15 Reacties

7 maanden geleden

Heel herkenbaar, iedereen heeft zn eigen leven en drukte. Waar ik veel hoorde ga ervoor en als je hulp nodig hebt dan moet je het vragen ( bewust alleenstaand moeder)bleek de hulp er in werkelijkheid niet te zijn. Heel jammer. Ik mis soms een momentje voor mezelf ( het gaan naar een verjaardag of ( vrijgezellen)feestje). Maar heb besloten me hier niet meer te druk om te maken. Ik geniet wel lekker van mijn kinderen en de toekomst moet uitwijzen of mijn vriendschappen dit overleven. Wellicht ontstaan er wel weer nieuwe, met ouders van kinderen van dezelfde leeftijd / levensfase. Sterkte.

7 maanden geleden

Moederschap is soms ook best eenzaam.. Denk dat veel dat herkennen.

7 maanden geleden

Helaas woon ik niet in de buurt van Hilversum. (Ik woon in Ermelo) Ik herken wat je zegt helemaal. Dikke knuffel en hopelijk vind je een mama in de buurt om lekker mee te kunnen kletsen.

7 maanden geleden

Hier ook 1 vriendin over gehouden, klets daar vooral de whatsapp veel mee vol (zo’n oneindig gesprek zonder hoi of doei weet je wel). Verder ga ik niet echt op pad. Het stappen enz heb ik ook wel gezien. Ik mis echter ook niet het contact zoals ik toen had, valt ook nu niet echt te onderhouden met een baby en 2e op komst. Samen met mijn kleintje boodschappen, winkelen, enz vind ik al enig genoeg. Maar nu weet ik niet of ik dit ook zou zeggen als ik 27 jaar was, ik ben nu namelijk 35 jaar. Misschien heb je een collega die je wel beter wilt leren kennen, een buurvrouw, waardoor je gemiste contact wat dichterbij kan vinden. Misschien moet je eens met je andere vriendinnen een vaste dag afspreken om wat te doen samen, dan kun je er een beetje naar uit kijken. Het krijgt vanzelf allemaal wel weer vorm, komt goed ☺️

7 maanden geleden

Reactie op ChristinaLCM

Hier ook 1 vriendin over gehouden, klets daar vooral de whatsapp veel mee v ...
Dit vind ik wel een goeie tip! Ik heb een goede vriendin die iets verder weg woont en wij doen altijd 1x per maand iets samen, lekker uit eten, naar de bios of een dagje winkelen ofzo. En tijdens onze ‘date’ (zo noemen we het altijd haha), plannen we alweer de volgende in. Zo heb je altijd iets leuks om naar uit te kijken en weet je zeker dat je elkaar in ieder geval maandelijks ziet. Ik doe ook regelmatig iets alleen. Ik ben laatst alleen naar een concert geweest of ik ga even lekker sporten ofzo, ben je ook weer even uit je dagelijkse sleur. Of misschien heb je een leuke buurvrouw of collega inderdaad waar je wat leuks mee kunt doen? Begin je gewoon met koffiedrinken! Ik woon helaas niet bij je in de buurt, anders leek het me erg gezellig.. hopelijk vind je op deze manier leuke contacten! Stoer van je!

7 maanden geleden

Heb je werk? Mijn collega’s zijn niet mijn vriendinnen, maar zorgen wel voor mijn dagelijkse sociale contact. Op mijn vrije dag, wanneer ik met mijn zoon thuis ben, voel ik me ook meteen een stuk eenzamer. Ik zie mijn vriendinnen ook niet heel vaak, want allemaal kleine kindjes en mijn meeste vriendinnen wonen ook nog eens op een uur rijden.

7 maanden geleden

Ik herken heel erg wat je zegt en ik denk zeker de eerste paar jaren is het best eenzaam. Vooral als je ook niet werkt en de hele dag thuis bent met de kinderen. Nu kies ik daar bewust voor en vind ik het vooral ook fijn dat ik thuis met ze kan zijn, maar je wereld wordt wel een stukje kleiner. Ik merk sinds de oudste naar school gaat, dat de wereld weer heel groots is. Zeker omdat we in een klein stadje wonen, kom je de hele tijd overal wel moeders tegen. Bij sportclubs, het schoolplein, de speeltuin. En je merkt dan dat je met sommige meer een klik hebt en weer vaker afspreekt. Verder herken ik het heel erg. Vriendinnen die geen kinderen hebben, ben ik al lang kwijt geraakt. Met een paar nichten heb ik wel contact, maar vooral via app en we zien elkaar 3x per jaar denk ik. En dan 1 beste vriendin, maar die is onlangs verhuisd en we zien elkaar soms ook echt 2 maanden niet, wat super jammer is, maar is nou eenmaal zo. In 't weekend zijn we vooral met het gezin en dat vind ik ook wel heel erg fijn. Geniet er ook enorm van, want weet ook dat dat niet voor altijd is.

7 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ik woon helaas niet in de buurt maar je zou je kunnen aanmelden op de site buurtmamas dan kan je moeders vinden in de buurt van waar je woont die ook op zoek zijn naar gezelschap!

6 maanden geleden

Hoi, wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt. Ik heb gelukkig wel vriendinnen die ook in dezelfde levens face zitten als ik, dat scheelt wel. Ondanks dat het natuurlijk wel veranderd, ik kom zelf uit Hilversum. Woon nu in Blaricum vlakbij, misschien kunnen we een keer kletsen? 😊

6 maanden geleden

Ik ervaar hetzelfde, maar dat heeft te maken dat ik mijn hele netwerk heb moeten achterhalen in regio zuid Holland toen ik voor de liefde verhuisde naar Oss. Ik kan helaas niet heel makkelijk even op en neer. Reisafstand is toch een forse drempel met een kleintje. Ik zou graag in contact willen komen met mama’s die in of omstreken Oss wonen

3 maanden geleden

Reactie op Lippie91

Heb je werk? Mijn collega’s zijn niet mijn vriendinnen, maar zorgen wel voo ...
Ik werk alleen dus helaas niet en de collega’s die ik heb zijn mannen

3 maanden geleden

Reactie op DavinaCharlotte1

Hoi, wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt. Ik heb gelukkig wel vrien ...
Oh dat is lekker dichtbij ik woon in Eemnes, lijkt me wel gezellig!

3 maanden geleden

Ik woon in Lelystad ! Niet helemaal in de buurt..😅

3 maanden geleden

Halfuurtje rijden maar je mag me een berichtje sturen hoor, snap je helemaal 🥰

3 maanden geleden

Ik herken het niet. Heb een paar vriendinnen en dat is voldoende voor me. Ben wel sociaal maar geen behoefte om wekelijks iedereen te zien. Ik ben ook al 33 misschien dat dat ook scheelt. Misschien is er een mamacafe in de buurt waar je andere moeders kan ontmoeten. Of babyzwemmen?