6 Reacties

4 maanden geleden

Hier hetzelfde probleem, dus ik lees even mee.

4 maanden geleden

Hier hetzelfde. Met 4 maanden begonnen en tot 8 maanden at ze fantastisch! Ze vond het heerlijk en leuk. Ineens sloeg het om. Nu wil ze alleen de borst. Ze weigert verder alles. Eerst nog af en toe snack of geprakte fruit of avondeten. Ook dat wil ze niet meer. Ik las ergens dat het ook een fase kan zijn. Hoe is het gewicht van jouw dochtertje en lengte? Hoe doet ze het in de ontwikkeling en hoe zijn de plasluiers? Zouden het tandjes kunnen zijn? Heb je het idee dat er iets niet goed gaat? Deze vragen hoef je niet te beantwoorden, maar zijn voor jezelf. Je kunt met vragen altijd bij het CB terrecht en dan kijken ze mee. Zolang je kindje goed ontwikkelt, vrolijk is en op goed gewicht is, zou ik mij er geen zorgen om maken. 😊 Vragen kan natuurlijk wel altijd! Geen tips of tricks.

4 maanden geleden

Hier hetzelfde. Met 4 maanden begonnen en tot 8 maanden at ze fantastisch! ...
En hoe ga je om met de situatie? Alleen borst aanbieden of blijf je het eten telkens opnieuw aanbieden?

4 maanden geleden

Hier ook. Eerder lustte ze alles. Brood gaat er goed in, bepaalde soorten fruit ook. Blijven andere soorten ook proberen. Maar wordt ze niet blij van, blijven proberen maar.. Avondeten blijft de mond stijf dicht, enkele keer eet ze wat.

4 maanden geleden

Bizar is dat hè.. vandaag heeft ze dan wel olijf brood gegeten maar ander brood of met beleg lust ze dan niet. Wellicht toch echt de tandjes of gewoon de fase

4 maanden geleden

Reactie op issaa

En hoe ga je om met de situatie? Alleen borst aanbieden of blijf je het ete ...
Iedere keer heb ik opnieuw eten aangeboden. Verschillende hapjes ook. Pas na een aantal uren weigeren of wanneer ze heel hangerig werd gaf ik toe. Het kan best zijn dat ik dit patroon heb aangeleerd. Daar ben ik nog niet uit. Het frustreerde mij dat ze al het eten op de grond gooit, ermee gaat smeren, ze het in het tapijt plakt en ik laat haar echt ontdekken met lepels, vorken, met haar handen, maar eten, ho maar. Vaak stopt ze het wel in haar mond en spuugt het later uit. 🥲