7 Reacties
5 maanden geleden
Hier prikt hij het ook nog niet zelf aan, maar als ik de vork gevuld aangeeft, dan eet hij er inderdaaf wel van. Ik heb het idee dat helemaal zelf met lepel/vork eten nog best wat extra vaardigheden behoeft die ze nu nog niet volledig ontwikkeld hebben. Maar geen idee? Misschien zijn er wonderkinderen die dit al kunnen? 😊
5 maanden geleden
Hier schept ie driftig met de lepel in z'n eten, brengt 'm met eten erop naar z'n mond en kiept 'm dan precies voor binnenkomst om. Het is een rommelig proces, maar ze leren het vanzelf wel.
Tip wat bij ons goed werkt: gebruik twee lepels. Eentje voor haarzelf en eentje waarmee je d'r zelf eten geeft.
VRIEND
5 maanden geleden
Mijn dochter maakt hier wel de beweging om te scheppen maar echt wat op de lepel krijgen behalve alles wat er toevallig aan blijft plakken is er niet bij.
Wij gebruiken inderdaad 1 lepel waar we haar zelf mee voeren en 1 lepel waar zij zelf mee kan eten. Gevuld een lepel neerleggen kan ze wel gewoon naar haar mond brengen en eten. Ik denk dat welke lepel je gebruikt ook wel uitmaakt.
https://www.amazon.nl/Vicloon-Feeding-Silicone-Cutlery-Toddlers/dp/B0BFGXG3VF/ref=mp_s_a_1_7?crid=2V98HI8VCKYKR&dib=eyJ2IjoiMSJ9.lB_PNctwaoqcA86H2TznDVrQNPjSA-EAeHtLBwIayESBf64XL7_0ER6_5xR8vyEXBanx22Xk2jKxs25M-xAetAmj8irgPcEr-2FB2kc2L561-Dni0_RVeG90J3nj6Whr8QsPQBjw1XL-hKD-dqC7WKVCNiWv-mxQcLyNka9v67cfRcmpJ9v0Kby1ugCUOrHKWwsOrgNCslLmgXKa72sd7Q._3pTTw0Fv7iyewHw_WUpLgJplsG-2LFB4UpKxac6ECo&dib_tag=se&keywords=Blw+lepel&qid=1721800850&sprefix=blw+lepel%2Caps%2C109&sr=8-7
Deze gaat bijvoorbeeld veel beter als een lange lepel/vork.