23 Reacties

5 maanden geleden

Je kunt hard fruit even verwarmen in de magnetron of stomen/koken. Dan wordt het wat zachter.

5 maanden geleden

Aardbeien, bananen, mandarijnen, meloen

5 maanden geleden

Druiven 🍇

5 maanden geleden

Alles eigenlijk, wat ik zelf makkelijk te geven vind zijn bessen (frambozen, braambessen, aardbeien, blauwe bessen). Maar ook mango, meloen, perzik, nectarine, ...

5 maanden geleden

Appel en peer kan je ook raspen evt als je het te hard vindt. Ken je de app Solid Starts? Daarin kun je vinden hoe je veilig veel soorten eten kunt geven aan je kindje afhankelijk van de leeftjjd

5 maanden geleden

Aardbei, banaan, meloen, nectarines, druiven, perziken, mango, peer, blauwe bessen, kersen, kiwi 😋

5 maanden geleden

Pas ergens een filmpje gezien dat je appel in frietjes/patat kan snijden. Zo kunnen ze het heel makkelijk afhappen en hebben ze geen hele grote stukken in hun mond

5 maanden geleden

Ik geef het fruit ook volgens de solid starts app. Heel erg handig! Hard fruit vind ik ook nog eng, maar ga binnenkort druiven proberen.. (in de lengte in vieren gesneden) Watermeloen in stukjes gaat er hier ook goed in!

5 maanden geleden

Bijna elk fruit! - blauwe bessen - frambozen - druiven - peer - perzik - meloen

5 maanden geleden

Hier standaard ook banaan dagelijks, maar combineer dat altijd met diepvriesfruit. Ideaal en daardoor ook veel verschillende fruitsoorten.

5 maanden geleden

Wij geven hier alles. Banaan is ook favoriet en vind ik makkelijk om te geven. Stukjes peer, mandarijntjes in halve partjes, stukjes appel (die doe ik nog net wat kleiner dan peer vind dat ook wat fijner), aardbei, framboos, blauwe bessen, mango, meloen), kiwi

5 maanden geleden

Nog nooit fruitpotjes gegeven! Nu alle soorten fruit in goede stukjes

5 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Wij geven hier alles. Banaan is ook favoriet en vind ik makkelijk om te gev ...
En dan de mandarijn uit het vliesje?

5 maanden geleden

Hier eet ze bijna alles wel, maar appel vind ze inderdaad te hard. Meloen, druiven, aardbeien en kersen zijn hier favoriet 😻

5 maanden geleden

Eet hier zelf altijd 2 bananen dan eet hij lekker mee. Verder zijn aarbeien ook favorieten. En hij krijgt gewoon nog een potje fruit.

5 maanden geleden

Meloen, perzik, abrikoos.. Zo uit het vuistje. Zijn lekker zacht.

5 maanden geleden

Hier eet ze eigenlijk al het fruit wel. Gewoon uit het vuistje vanaf een maand of 5 / 6 behave frambozen en bramen..als ik ze alleen al pak word ze al gek😂

VRIEND

5 maanden geleden

Hier eet ze alles al, maar ook nooit fruithapjes gekregen. Geef alles volgens Solid starts. Ook appel, al blijf ik dat ook spannend vinden maar ze vind het echt heeeeel lekker en het is wel echt goed voor hun mondmotoriek. Dun gesneden in plakjes. Blokjes watermeloen, druiven, echt zoete aardbeien, peer en nectarine is hier favoriet. Eet alles ook gewoon met schil trouwens.

5 maanden geleden

Reactie op celineeeee12345

En dan de mandarijn uit het vliesje?
Nee doe ik niet. Als er grote ‘draadjes’ aan zitten haal ik die er wel af. Ze eet wel al vanaf 6 maanden via solid starts dus je kan evt beginnen met uit het vliesje maar ik vind dat te veel gedoe 😉

4 maanden geleden

Vanaf welke leeftijd mogen ze velletjes van bijvoorbeeld druiven en blauwe bessen?