189 Reacties

één jaar geleden

Reactie op MissMisterMelon

Ons zoontje is geboren op 18 juli. Wel een pittige tijd tot nu toe. Afgelop ...
Ah wat sneu! Hopelijk gaat het snel wat beter met jullie. ♥️ Ik vind het ook pittig, lastig om een goed voedings- en slaapritme te vinden. Mijn zoon is snel overstuur.

één jaar geleden

Reactie op Chanmel

Awh val er net buiten met 17-7
Wat mij betreft mag je meepraten hoor, als je dat fijn vindt! Of een eigen groep aanmaken met andere data? Dacht doe niet te veel data, want dan lopen de weken en sprongetjes enzo erg uiteen. Leek me juist prettig om (h)erkenning te vinden in lastige weken.

één jaar geleden

Hier 18 juli 🩵 het gaat super goed! Slaapt 9 van de 10 keer goed door (21:00-06:00). Vind het nog wel lastig om tummy time te doen. Hoe doen jullie dit? Hij kan z’n hoofd wel omdraaien maar niet al hoog in de lucht

één jaar geleden

Hier ook 18 juli! Wel met 42 weken dus hij is al wel een stuk groter en loopt volgens mij redelijk voor qua ontwikkeling 😊

één jaar geleden

Hier ook een meisje geboren op 18 juli 🩷 Ik merk eigenlijk weinig van de regeldagen die ze heeft. Sinds een week is ze in een keer heel veel aan het lachen, vooral als ik tegen haar praat!

één jaar geleden

Reactie op JaneB

Hier 18 juli 🩵 het gaat super goed! Slaapt 9 van de 10 keer goed door (21: ...
Als ik haar op haar buik leg dan kan ze idd haar hoofd ook nog niet echt omhoog houden. Maar als ik haar bij mij op de borst/buik leg (als ik ook plat lig) dan gaat haar hoofdje echt super goed omhoog haha.

één jaar geleden

Onze dochter is ook 22 juli geboren

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook op 18-7 geboren. Sinds deze week lacht hij veel meer en kijkt al veel om zich heen. Ik ben nog steeds aan het ontdekken welk huiltje wat betekent, maar dat gaat steeds beter 🫣

één jaar geleden

Reactie op MelanieJR

Precies het zelfde, hongerhuiltje en moeheidhuiltje herken ik. Pijn huiltje ...
Wat een goede tip! Ons meisje ook nagel breukje, ik ga het vandaag meteen oefenen. 🙏

één jaar geleden

Reactie op Loes2002

Als ik haar op haar buik leg dan kan ze idd haar hoofd ook nog niet echt om ...
Ja dit heb ik ook indd! Van het cb moet het echt vanaf een vlakke bodem. Onze borsten zijn een steuntje voor ze 😂

één jaar geleden

Hoe lang doen jullie aan tummy time? Mijn dochter vind het ook erg moeilijk. Het draaien lukt haar redelijk maar omhoog doet ze nog niet…

één jaar geleden

Reactie op liyah19

Hier een zoontje van 22 juli 🤎
Yess hier ook! 💙

één jaar geleden

Yess hier ook! 💙
Hier ook💙

één jaar geleden

Leuk dit! Fijn om ervaringen uit te kunnen wisselen. Ons zoontje is 19 juli geboren met 41+3. Wat ik ontzettend leuk vind is dat hij elke dag meer contact maakt en heel veel lacht! Ik smelt daar helemaal bij weg. Hier ook de eerste weken wel wat uitdagingen gehad waaronder een te korte tongriem (waarvoor hij inmiddels is behandeld) en spruw. Hierdoor was borstvoeding geven een struggle. Ik kolf nu alles en probeer langzaamaan weer wat aan de borst te 'oefenen'.. Nu hebben we binnenkort nog een afspraak bij de oogarts omdat hij regelmatig scheelt kijkt (naar buiten). Nog even een tipje betreft tummy time: bij ons werkt tummy time wel goed op het aankleedkussen. Hij is namelijk ook niet zo'n fan maar het lijkt alsof hij dan net wat meer grip heeft en huilt niet. Ondertussen masseer ik dan zijn rug en benen een beetje en moedig hem aan, haha. Maar na zo'n 5 minuten is hij het vaak wel zat, dan stoppen we ook gewoon.

één jaar geleden

Reactie op MamaLott

Leuk dit! Fijn om ervaringen uit te kunnen wisselen. Ons zoontje is 19 juli ...
Dank je wel voor je reactie over tummy time! Het aankleedkussen ga ik meer proberen. Is je zoon die 5 minuten ook volledig actief? Romée kan ook wel eens gewoon blijven liggen…

één jaar geleden

Morris is geboren op 20/07, vorige vrijdag en maandag had hij twee moeilijke dagen van veel huilen , meer voedingen en minder slapen. Ik denk dat hij in zijn 1ste sprongetje zit. Sinds deze week begint hij af en toe bewust te lachen en is hij wel alerter. Op de borst lukt tummy time wel al flink maar op het voedingskussen begint hij snel te huilen en lukt het hem niet zijn hoofdje te tillen. Als jullie hier tips voor hebben hoor ik het graag ☺️

één jaar geleden

Dank je wel voor je reactie over tummy time! Het aankleedkussen ga ik meer ...
Haha heerlijk! Hij is wel actief maar na die 5 minuten laat hij meer zijn hoofd liggen en wordt hij wat jengelig. Ik ben dan snel geneigd om maar te stoppen maar we proberen het nu steeds een heel klein beetje te verlengen en doen het 2 keer per dag. Ik vind ergens wel dat het leuk moet blijven en het uiteindelijk vast en zeker, ook met minder tummy time, goed komt met die nekspieren, haha!

één jaar geleden

Hier ook een zoontje geboren op 20 juli. Over het algemeen een heel tevreden mannetje en slaapt in de nachten vaak bijna door. Overdag een ander verhaal. Hij komt moeilijk in slaap en wil eigenlijk alleen slapen nadat ik heb heb aangelegd. Ik kan hem ook niet wegleggen voor hij in diepe slaap is want dan is hij gelijk wakker. Ik ga maandag met hem naar de chiropractor hiervoor want hij heeft ook veel last van krampjes. Hopelijk helpt het! Hij zit in de nasleep van de eerste sprong en ik vind het zo leuk dat ik steeds meer echt contact kan maken en hij naar me glimlacht. Ook het volgen doet hij goed en contrast boekjes vindt hij helemaal geweldig

één jaar geleden

Hoe spelen/vermaken jullie je baby eigk?

één jaar geleden

Reactie op JaneB

Hoe spelen/vermaken jullie je baby eigk?
Ik zing liedjes, laat haar mijn gezicht of een speeltje volgen en we kijken graag in een zwart wit boekje. Hoe speel jij met je baby?