189 Reacties

één jaar geleden

Ik ben nu al zo'n anderhalve week weer een soort van ongesteld en het stopt ...
Btw weer aan de pil sinds zo'n 3 weken

één jaar geleden

Hallo, Ons knappe zoontje is geboren op 22-07 met 39+2. Hij woog toen 3635 gram en 52 cm. Cb geweest toen hij 3 weken oud was en toen 4181 gram en 54 cm. Volgende week weer naar het cb dus ben benieuwd…. Sinds deze week heeft die het lachen ontdekt.. echt een kleine charmeur nu🫢 en slaapt die overdag het liefst zo weinig mogelijk.. maar dit haalt hij dan snachts weer in wat ook erg fijn is🙊 (slaapt elke nacht van 23.00- 06.30)

één jaar geleden

Zijn jullie baby's ook snel overprikkeld waardoor ze moeilijk gaan slapen? Vraag me af of het normaal is of dat ik me echt zorgen moet maken. Mijn zoontje vind alles interessant. Als ik hem wieg om te slapen kijkt hij zelfs met grote ogen naar het plafond en vecht tegen de vermoeidheid. Uiteindelijk lukt slapen wel maar kost wel moeite. Dat gaan ze straks op de opvang natuurlijk allemaal niet doen

één jaar geleden

Reactie op Lindsert

Zijn jullie baby's ook snel overprikkeld waardoor ze moeilijk gaan slapen? ...
Ja hier precies hetzelfde. Sowieso slaapt hij sinds sprong 1 slecht overdag, komt zelf niet in slaap en wil ook nergens anders liggen dan bij mij of in de draagdoek. Sinds een paar dagen kan hij echt verder kijken en is alles nog interessanter. Hij is daardoor wel minder huilerig overdag en vindt het allemaal leuk maar wil nog steeds niet slapen haha. Ben hem nu aan het slaaptrainen en heb hem nu voor de tweede keer voor een dutje in bed weten te leggen waar hij nu al 3 uur slaapt. Maar weet ook dat hij dit niet nog een keer vandaag gaat doen

één jaar geleden

Reactie op Lindsert

Herkenbaar! Goed op de wakkertijden letten wil hier nog wel helpen. Eigenlijk is dat maximaal een uurtje 🙈 Hoe meer ik daar overheen kom, hoe moeilijker het is. En idd altijd maar grote ogen. Dat is wat iedereen als eerste zegt als ze in de wandelwagen kijken 😅

één jaar geleden

Reactie op Lindsert

Mijne ook. Probeer op wakkertijden te letten en gapen etc maar ze heeft dan nog grote ogen open en kijkt om zich heen. Ze vecht ook vaak tegen haar slaap als ze moe is en wel huilen ondertussen. Krijg haar overdag ook niet weggelegd wanneer ze wel slaapt alleen snachts lukt het😩

één jaar geleden

Reactie op xliesj

Mijne ook. Probeer op wakkertijden te letten en gapen etc maar ze heeft dan ...
Yep zelfde hier! Overdag slaapt ze alleen maar aan/ op de borst. Kan geen kant op. ‘S nachts kan ik haar wel in de co sleeper leggen en dan slaapt ze wel door. Ik plan een afspraak met Draagconsulent in en ga eens kijken of dragen werkt. Dan heb ik in elk geval, een soort van, mijn handen vrij 🙈

één jaar geleden

Gelukkig wel herkenbaar dus! Ik probeer die wakker tijden aan te houden maar daar is hij het zelf niet mee eens🤣 in de nacht slaapt hij prima eigenlijk, mag langer achter elkaar maar dat komt wel.

één jaar geleden

Reactie op Lindsert

Als er een sprietje licht is zijn hoofdje draaien tijdens het wiegen en met grote ogen kijken 😅🤣

één jaar geleden

M’n meisje morgen al 2 maanden! Gaat zo snel, lijkt wel 3 weken geleden dat ik bevallen ben 🥺

één jaar geleden

Reactie op Loes2002

M’n meisje morgen al 2 maanden! Gaat zo snel, lijkt wel 3 weken geleden dat ...
Hier ook 😭😭 mensen beginnen ook te zeggen dat het ‘Newborn’ er wel af is als ze m’n kind zien. 🫠😤😩 nieuwe fase!

één jaar geleden

Ervaren jullie sprong 2 (al)? Ik merk hier dat hij moeite heeft met inslapen ‘s avonds. Valt steeds 10 minuten in slaap en dan weer wakker. Dat is overdag ook steeds zo. Verder krijst hij meer dan dat hij huilt en is dan ook moeilijk rustig te krijgen.

één jaar geleden

Reactie op DTbaby

Ervaren jullie sprong 2 (al)? Ik merk hier dat hij moeite heeft met inslap ...
Jep. Mijn dochter is met 38+2 geboren en officieel zou ze aankomende zaterdag in sprong 2 zitten maar ik merkte het afgelopen dagen al. Sprong 1 was ze ook bijna weekje eerder. Overdag heel humeurig huilen/krijsen steeds maar slaapjes van een half uur. Een nacht kwam ze vanaf 3 uur elk uur. Heb haar om half vijf even opgepakt erna weer in bed gelegd voor de rest viel ze gelukkig wel weer snel in slaap. Maar wat was dat vermoeiend want ik werd constant wakker van haar.

één jaar geleden

Reactie op Loes2002

M’n meisje morgen al 2 maanden! Gaat zo snel, lijkt wel 3 weken geleden dat ...
Mijne woensdag twee maandjes oud en inderdaad het vliegt zo snel voorbij pff.

één jaar geleden

Reactie op DTbaby

Ervaren jullie sprong 2 (al)? Ik merk hier dat hij moeite heeft met inslap ...
Jaa ik denk dat hij er nu doorheen is. Opeens weer vaker komen in de nacht, overdag meer huilen en nog moeilijker weg kunnen leggen. Nu heeft hij opeens zijn handje ontdekt en slaapt hij weer beter en is hij een stuk vrolijker 🥰

één jaar geleden

Overdag slapen lukt bijna niet dus ik denk sprong 2 en soms echt flauw Wenen om niets ( met zo een gezicht dus das niet van pijn of honger )

één jaar geleden

Reactie op Tinaf

Overdag slapen lukt bijna niet dus ik denk sprong 2 en soms echt flauw Wene ...
Ahh mooi ventje! En herkenbaar. Sterkte! Ze zeggen dat het beter wordt 😅

één jaar geleden

Hoe gaat het met en bij jullie? Hier lijkt sprong 3 gestart te zijn. Ik was daar mentaal nog niet aan toe 🥺

één jaar geleden

Reactie op DTbaby

Hoe gaat het met en bij jullie? Hier lijkt sprong 3 gestart te zijn. Ik wa ...
Hier ook denk ik 😅 tot nu toe 1 slechte nacht gehad en wat meer spugen. Hoe merk jij het?

één jaar geleden

Reactie op DTbaby

Hoe gaat het met en bij jullie? Hier lijkt sprong 3 gestart te zijn. Ik wa ...
Oh houd op. Net paar daagjes van sprong twee af🥲 ze zit zit sws eerder in haar sprongen dan de oei ik groei app aangeeft. Verwacht eind volgende week of week erop. Pff wat merk je bij sprong drie? 😵‍💫