47 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Narcis23
Wij geven geen flessen meer! Gewoon uit een bekertje drinken!
Hoe heb je het beker drinken geleerd?
Wij zijn gaan oefenen met een open beker met handvatten, maar hier schudt ze het op en neer, stopt haar hand erin, loopt ermee weg, maar drinkt er niet uit. Een heuse kliederboel!
Wij zitten nog vast aan een rietjesbeker 😭
5 maanden geleden
Wij zijn gaan oefenen met een open b ...
Hier ook flink aan het oefenen met een open beker. Met dit mooie weer laat ik haar er maar lekker mee klieren.
Zit nu nog water in.
Melk wil ze hier echt alleen uit haar fles drinken en de rietjesbeker is alleen voor water, zodra ze er iets wits in ziet zitten gooit ze hem weg.
We oefenen rustig verder.
5 maanden geleden
‘s morgens en ‘s avonds 210 ml, nu nog op opvolgmelk maar dit maken we nu nog op en dan gaan we over op halfvolle melk. Dit krijgt ze tussen dit middag al bij brood 120 ml.
Qua water drinken is per dag verschillend hoe dat gaat.
Omdat ze qua avondeten niet altijd goed eet heeft ze nu iets langer opvolgmelk, zodat ze wel alles binnenkrijgt wat ze nodig heeft.
5 maanden geleden
Hier al een maandje van de fles af. De rietbekers zijn hier volop in gebruik, ‘s avonds flesje normale warme melk voor het slapen gaan
5 maanden geleden
Reactie op Sineadx
Zelf ben ik langzaam gaan opbouwen, eerst af en toe een babyccinno en in de ...
Ja maar gelijk ochtend fles vullen met koemlek of. Helft helft
5 maanden geleden
Reactie op Sineadx
Mijn dochter is nu aan het afbouwen met de ochtend fles gewoon steeds iets ...
En geven jullie koude melk of warmen jullie het eerst op met melk aanbieden in beker?
5 maanden geleden
Wij zijn gaan oefenen met een open b ...
Heel veel oefenen al een hele tijd haha! Eerst zelf de beker vasthouden en hem alleen laten drinken, en erna hem helpen met z’n handjes om de beker heen laten drinken en erna zelf. Knoeien hoort erbij denk ik maar🤣
Met een open beker en hij drinkt goed uit de munchkin 360.
5 maanden geleden
Wij geven sinds ze 1 jaar is (7juli) koe melk. Heb het heel even gemengd zodat ze aan de smaak kon wennen. We geven s’ ochtends en s’ avonds nog wel een flesje gewone melk. Puur omdat ik het een fijn moment samen vindt omdat ze dan lekker bij me ligt. Ze is ook gek op de fles want ze wordt altijd heel blij als ze hem ziet 🤣 merk dat ze steeds minder behoefte heeft en laat vaak de helft staan dus geef nog kleine flesjes van 100cc ofzo. (Vind het met dit weer ook wel heel fijn dat ze haar flesje drinkt, extra vocht!)
Daarnaast drinkt ze thee en water uit een open beker met rietje of haar rietjes beker.
Ze lust trouwens alles want ze drinkt ook wel van ons wat optimelk of fristi ofzo 😂 laat haar ook alles proeven, zo went ze aan alle smaakjes denk ik dan.
4 maanden geleden
Hier smorgens en savonds nog een fles 170 ml met 4 schepjes. Meer voor het vocht omdat hij tot nu toe maar een paar slokjes neemt van iets anders over de hele dag. Met hele warme dagen krijgt hij er smiddags ook nog 1