13 Reacties
5 maanden geleden
Wij hebben zelf ook een dochter met koemelkallergie en ei-allergie en hebben de melkladder geprobeerd. Wij kwamen helaas niet verder als de eerste stap. We zagen dezelfde dag nog veel onrust, enorme verkoudheid en ook benauwd, veel overgeven en overstrekken. Deels dezelfde klachten die jij omschrijft. Wij hebben zelf een hele fijn diëtiste en kinderarts van de allergiepoli en elke keer dat deze klachten zag bij provoceren heb ik contact met ze opgenomen en overleg gehad. Vaak was dat in de trant van loslaten en drie maanden later weer opnieuw proberen
5 maanden geleden
Zou heel goed kunnen hoor. Wij zijn er nu doorheen en onze dochter is er overheen gegroeid.
Ik zou contact opnemen met cb of kinderarts. Kan best dat ze zeggen dan wacht maar even. Ik zou zelf voor nu stoppen. De symptomen die jij beschrijft klinkt alsof ze er nog niet tegen kan.
5 maanden geleden
Wij zijn heel vroeg begonnen, rond 3/4 maand ongeveer. Wij liepen bij de kinderarts en kinderdietiste (en pre logopediste voor fles oefeningen).
Met 8 maanden was ze hier koemelkvrij. Ze gaven aan dat kindjes er meestal met 8-12 maanden overheen groeien. Is jouw dochter al 1 jaar? Hoe lang zijn jullie al bezig?
5 maanden geleden
Wij zijn heel vroeg begonnen, rond 3/4 maand ongeveer. Wij liepen bij de ki ...
Koemelkallergievrij*
5 maanden geleden
Wij zijn heel vroeg begonnen, rond 3/4 maand ongeveer. Wij liepen bij de ki ...
Ze wordt dinsdag 1. We zijn nu 1,5 maand bezig, met echt hele kleine stapjes omdat ze toen ze een maand of 4 was, een vrij heftige reactie heeft gehad.
We weten wel dat het geen Ige gemedieerde kma is, ze is er op geprikt
5 maanden geleden
Reactie op Robin2811
Ze wordt dinsdag 1. We zijn nu 1,5 maand bezig, met echt hele kleine stapje ...
Bij ons heeft het echt wel 4-5 maanden geduurd voordat ze er overheen was. We hebben heel lang in stap 1 en 2 gezeten, heb vaak de neiging gehad om te stoppen wegens projectielbraken en ALTE's.
Hier was het ook heel ernstig, maar ook geen lge gemedieerde kma. Haart start was enorm zwaar (en voor ons ook, want ik gaf bv en wij als gezin waren maandenlanf ineens vegan). We zijn - voor we van de KMA afwisten - 2 keer in het ziekenhuis opgenomen geweest, 1 keer toen ze 6/7 weken oud was en nog eens drie weken later.
Blijf volhouden met de kleine stapjes. Ik sloeg soms wel eens een dag of twee over. Misschien dat ze er nog een beetje overheen kan groeien, maar er is ook een kans dat het niet meer beter wordt. Al vind ik dat nog te vroeg om te zeggen, want jullie zijn relatief kort bezig. Er kan nog een hoop gebeuren!
Wij hadden succes met de overstap naar de Cracottes, croissants, pannekoekjes en ik heb zelfs een paar keer zo'n chocoladevlok gegeven (van broodbeleg). Alles in heeeele kleine mate. Soms slikte ze het niet door, maar had het wel in haar mond. Ik kan me voorstellen dat het voor jullie nog heel zwaar en onzeker kan zijn. Heel veel succes
5 maanden geleden
Reactie op Robin2811
Ik ben zelf idd geneigd om te stoppen en het over een paar maanden weer te ...
Wanneer je helemaal stopt is de kans heel groot dat de allergie blijft bestaan. Dit zal de diëtiste ook wel laten weten.
Een paar dagen pauzeren is wel mogelijk. Ook zul je pas resultaat zien na 3 maanden, dacht ik. Het is een hele zware weg die je moet bewandelen... Ik hoop dat jullie er snel van af zijn
5 maanden geleden
Wanneer je helemaal stopt is de kans heel groot dat de allergie blijft best ...
Ik heb niet zo'n hoge pet op van de dietiste. Het is een kinderdietiste maar ik moest dr helpen omdat ze niet meer wist dat de melkladder, de melkladder heette. Dus het zou mij niet verbazen als ze dat niet eens weet.
Ik ga mijzelf morgen maar eens goed inlezen denk ik.