13 Reacties
5 maanden geleden
Mijn zoontje heeft al twee weken last van doorkomende kiezen. Tanden komen bij hem blijkbaar altijd in vieren, we zitten nu op kies nummer drie. Hij heeft duidelijk veel pijn, maar alleen soms een beetje verhoging. Wij merken vooral dat hij 's avonds veel pijn heeft (aan z'n oor trekken, huilerig, met z'n handjes in z'n mond en heeeel veel kwijlen) en dat hij minder goed slaapt. We geven hem maximaal één zetpil per dag in deze periode, de oorzaak ligt hier zo duidelijk aan die kiezen. We hebben dit al twee keer eerder meegemaakt met tandjes die doorkwamen, dus herkennen het inmiddels. Als je twijfelt kun je natuurlijk altijd even de huisarts bellen, dan ga je in ieder geval met een wat geruster gevoel het weekend in.
5 maanden geleden
Reactie op Ada3
Normaal krijgen kindjes geen koorts van doorkomende tanden, maar hoogstens ...
Nou mijn zoon had altijd 24 uur fikse koorts, 39,5 gr daarna was het voorbij en een dag later was er een nieuwe tand of kies door. Eerste keer flink geschrokken en huisartsenpost gebeld, moesten het in de gaten houden (goed eten/ drinken/ minimaal zoveel plasluiers per 24 uur). Zetpil kalmeerde hem, volgende ochtend alleen nog lichte verhoging en eind vd dag weer normale temperatuur. En een dag later dus een nieuwe tand/ kies.
5 maanden geleden
Reactie op MK05
Bedankt voor je link! Ik vind het erg lastig hij lijkt niet ziek ofzo. Maar ...
Onze huisarts houdt bij deze kleintjes 5 dagen koorts als maximum aan, dan wil hij de kleine wel even real life zien. Misschien toch even telefonisch overleggen wat zij vinden?
5 maanden geleden
Onze oudste had ook altijd 5-7 dagen koorts als er tandjes doorkwamen. Waren er wel dan meestal 2 tegelijk of net na elkaar. Als je twijfelt even overleggen met de huisarts
5 maanden geleden
Hi,
Hoe gaat het nu met jullie? Hoe zijn jullie de periode doorgekomen?
Mijn dochter is al een tijdje hangerig. We zagen dat een tandje onder doorkomt.
Vannacht was ze flink huilerig en vanmorgen had ze 39°c koorts. Blijkt dat ook kiezen doorkomen. Vandaag is ze heel hangerig. Ligt de hele ochtend al op schoot en zit geen energie in. Wil niet eten en drinken. Heb het zo met dit arme zieltje te doen.
Heeft iemand hier nog tips?
5 maanden geleden
Reactie op MK05
Het heeft een week geduurd voor dat hij een dag kon door komen zonder koort ...
Een week, oke. Ook heel hangerig? Veel slapen en weinig eetlust?