1050 Reacties

één jaar geleden

Ik ben (volgens eigen berekening) 15 juli uitgerekend van ons eerste kind. Vorige week begon het met ongesteldheidskrampjes maar dan iets lichter en een opgeblazen gevoel. Dat laatste heb ik soms nog steeds en sinds kort gevoelige borsten en dat ik extra vroeg wakker ben. Vandaag 04:50 klaarwakker op ZONDAG 😂. Was altijd wel meet een ochtendmens, maar weet even niet wat ik met dit soort tijden moet.

één jaar geleden

Reactie op poppybaby

Ik ben 14 juli uitgerekend, wel pas 15 december de eerste echo. Hoe krijgen ...
Mijn termijnecho 10-12 weken is wel rond die tijd. Deze wordt ook vergoed, maar je kan ook een echo krijgen rond 7-8 weken die je zelf moet betalen. Hier kijken ze dan of het hartje klopt. Bij mij werd er eigenlijk niet eens gevraagd of ik dit wilde, maar hebben we het gewoon meteen ingepland. Anders even bellen en vragen of je eerder kan? Of woon je in België en is het hier anders? 🤔

één jaar geleden

Ik ben 10 juli uitgerekend van mijn 2de kindje ! 28 november de eerste echo 😊

één jaar geleden

Volgens mijn berekening ben ik 11 jullie uitgeteld van ons 1e kindje samen we hebben er alle 2 al 3 uit een eerdere relatie. 24 november hebben we de 1e echo. Ik ben vooral heel moe, mn bortsen doen zeer en kan alles eten wat los en vast zit
Ik ben 13 juli uitgerekent, ik heb voornamelijk onderrug pijn en buikpijn en sinds 3 dagen misselijk… 3 vriendinnen weten het, zijn dolblij maar ook spannend . Mijn moeder weet het sinds gisteravond en is woest.. ik heb daardoor een enorm lastige situatie en brengt veel stress en wil juist zo min mogelijk stress hebben. Maandag ga ik de verloskundige bellen voor 1e echo!

één jaar geleden

Wat leuk en herkenbaar van de klachten! Hoelang weten jullie het al en waaraan herkenden jullie het? Volgens eigen berekeningen 16 juli uitgerekend. De innesteling heb ik 9 dagen na eisprong gevoeld. 4 dagen erna last van misselijkheid en toen ook maar een testje erop gewaagd en die was positief! 5 december eerste echo. Verder nog aan niemand verteld dat willen we met kerst vertellen (als we dat gaan volhouden🙈) Elk weekend een feest op de planning waarbij nu al gelet wordt op wat ik eet/drink. Gisteren bijvoorbeeld sloeg ik droge worst af, heb de smoes maar gedaan dat ik geen honger had. Vervolgens half honger geleden want het zou opvallen als ik kort erna wat anders zou pakken 🤣 Hoe gaan jullie hiermee om?

één jaar geleden

Reactie op Rchell88

Wat leuk en herkenbaar van de klachten! Hoelang weten jullie het al en waar ...
Ik weet het sinds 1-11, had sinds positieve ovulatietest zo'n gevoel dat het deze maand wel eens raak kon zijn! Had al een tijdje last van krampjes/steekjes bij mn liesen en vrij snel heelgevoelige borsten, dit had ik vorige rondes niet en herkende ik van voor m'n miskraam. Had geen positieve test eigenlijk verwacht en toch wel 10dpo 🥰 Ik ben ook inderdaad druk aan het nadenken voor smoesjes aankomende weken, ik ben zo slecht in liegen en moet het nog 6 weken voor mij houden 😅

één jaar geleden

Ik weet het sinds 1-11, had sinds positieve ovulatietest zo'n gevoel dat he ...
Sluit mij aan, wist het ook op 10 DPO. Ben nu 5 weken en 4 dagen. Vorige keer ging het rond deze tijd mis. Hopelijk gaat het nu goed! Spannend vind ik het wel!

één jaar geleden

Reactie op lisannemonna

Sluit mij aan, wist het ook op 10 DPO. Ben nu 5 weken en 4 dagen. Vorige ke ...
Snap ik! Ik ben nu 5w1d, vorige keer ging het fout rond de 6,5 week. Dus hoop als we 24ste onze echo hebben we goed nieuws krijgen 🥰 Naar de wc gaan blijft spannend elke keer 🙈

één jaar geleden

Ik weet het sinds 1-11, had sinds positieve ovulatietest zo'n gevoel dat he ...
Deze eerste weken blijven inderdaad erg spannend en zeker na een miskraam. De wachttijd naar de eerste echo toe duurt voor mijn gevoel vreselijk lang 😅 Haha, hou me op de hoogte van de smoesjes. Kan wel wat inspiratie gebruiken! Gelukkig zijn 2 feestjes ook hier thuis dus dan kan ik non alcohol cocktails maken dus dat valt hopelijk iets minder op

één jaar geleden

Reactie op Rchell88

Deze eerste weken blijven inderdaad erg spannend en zeker na een miskraam. ...
Jaa pfff dat wachten vreselijk😂, Bij mij zijn ze, op mijn eigen verjaardag, allemaal buiten de deur😅.. Ik ben gelukkig al een paar maanden minder aan t drinken dus heel gek is het niet, maar denk dat ze t toch verdacht zullen vinden🤔

één jaar geleden

Jaa pfff dat wachten vreselijk😂, Bij mij zijn ze, op mijn eigen verjaardag ...
Dat scheelt dat je al een paar maanden minder aan het drinken bent. Hier vaak altijd even een glaasje wijn bij het eten of in de avond na de koffie. Misschien valt alcohol vrije cocktails ook wel op want meestal drink ik dat in de zomer. Anders maar alcohol vrije wijn in een glas inschenken maar zal de fles dan moeten verstoppen in huis voordat iemand vraagt ook hetzelfde te willen of proeven 🤣

één jaar geleden

Reactie op Rchell88

Dat scheelt dat je al een paar maanden minder aan het drinken bent. Hier va ...
😂😂, ik heb voor mn verjaardag al 2 lege flessen staan die ik ga vullen met alcoholvrije wijn. Hopelijk hebben ze t niet door 😂

één jaar geleden

Hallo allemaal, Ons eerste kindje is uitgerekend op 13 juli. Op dit moment vooral dagelijks last van misselijke momentjes. Met een beetje eten wordt het bij mij gelukkig wel ook minder. Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

één jaar geleden

😂😂, ik heb voor mn verjaardag al 2 lege flessen staan die ik ga vullen me ...
Zul je net zien dat iemand zelf bijschenkt en denkt wat een gekke smaak 🤣 Wel goede tip om het over te schenken in een fles!

één jaar geleden

Reactie op poppybaby

Ik ben 14 juli uitgerekend, wel pas 15 december de eerste echo. Hoe krijgen ...
Omdat ik een buiten baarmoederlijke zwangerschap heb gehad, is dit een medische indicatie om te kijken of het op de goede plek zit.

één jaar geleden

Reactie op Rchell88

Zul je net zien dat iemand zelf bijschenkt en denkt wat een gekke smaak 🤣 ...
Hahaha nou zou me niks verbazen, zo zijn m'n vrienden helaas wel 😂 Nouja heb nog 6 weken om wat te bedenken 🤭 Eerst maar aankomende weken iets bedenken, misschien toch m'n partner maar opofferen🙈 ik denk namelijk niet dat ze in de antibiotica smoes trappen

één jaar geleden

Hier juist iemand die nooit een drankje overslaat. Mijn vrienden net zo. Dus het valt eeerg op als ik niet drink. Afgelopen keer was het in de lockdown tijd goed te doen. Maar nu... heb gisteren al een avond 'flink stappen' met vriendinnen afgezegd omdat ik simpelweg geen excuus wist te verzinnen... dus hier erg zoekende.

één jaar geleden

Leuk! Ik ben naar eigen berekening 12 juli uitgerekend en op 28 november de eerste echo. Nog weinig klachten, wel val ik nu elke avond op de bank in slaap haha. Heb er vertrouwen in dat het deze keer goed mag gaan ❤️ maar dat blijft natuurlijk heel erg spannend. 3e zwangerschap. 1e keer miskraam, 2e keer een heel naar syndroom tijdens de 13-weken echo gezien, ‘gekozen’ (heb je keuze? Echt een ontzettend groot ethisch dilemma) om de zwangerschap af te breken bij 17 weken. Zo benieuwd voor nu naar dit nieuwe leven ❤️

één jaar geleden

Reactie op Newborn1

Hier juist iemand die nooit een drankje overslaat. Mijn vrienden net zo. Du ...
Oh wel vervelend voor je! Ik drink geen alcohol meer sinds we proberen om een kindje te krijgen. Mensen rondom ons weten dat ook. Gelukkig heb ik dus die zorg niet rond alcohol, wel met chocomousse en droge worsten 🤣