1050 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Newborn1

Hier juist iemand die nooit een drankje overslaat. Mijn vrienden net zo. Du ...
Ohh ja, zo lastig dan en vooral ook om dingen daarvoor nu af te zeggen omdat het anders al gauw duidelijk is. Ik was de vorige keer ook zo blij dat ik zwanger was in lockdown om geen smoesjes te hoeven verzinnen. Leuke uitdaging voor nu🤪

één jaar geleden

Ik ben uitgerekend voor 11 juli. Best spannend want eerder dit jaar een miskraam gehad op 8 weken, was heftig. Durf daarom nog niet heel ‘enthousiast’ te zijn en vertel het daarom ook nog aan niemand… Mijn symptomen gaan op en af. Het enige wat dagelijks blijft is de vermoeidheid en de opgezette buik/winderigheid. Voor de rest wisselend per dag: soms vlagen van misselijkheid, soms pijn aan onderrug en soms gezwollen borsten. Eerste echo is 22/11, ben dan normaal 7 weken. Echo is eerder omwille van vorig miskraam. 🌈🍀♥️

één jaar geleden

Reactie op Newborn1

Hier juist iemand die nooit een drankje overslaat. Mijn vrienden net zo. Du ...
Hier ook zo. Vind het erg moeilijk om smoesjes te verzinnen, vorige week ook een borrelavond afgezegd omdat ik gewoon niet wist wat ik moest zeggen..

één jaar geleden

Ik ben volgens eigen berekening 12 juli uitgerekend van ons eerste kindje. Nu veel misselijk rond lunchtijd en vind dat zo lastig op m’n werk. Ik voel me nog niet ready om het daar al te vertellen, maar heb niet het idee dat ik er nog lang omheen kan draaien. Ik was ook altijd de persoon die in was voor een drankje, maar ik zorg nu gewoon dat ik altijd de bob ben. Heb Colitis Ulcerosa en zeg gewoon dat ik er last van heb de laatste tijd. Voor het eerst dat ik er misbruik van maak 😂

één jaar geleden

Hier uitgerekend op 15 juli! Ga volgende week maar eens een verloskundige zoeken en kijken wanneer de eerste echo gepland kan worden. Voel me goed. Volgens mij zijn mn borsten wel wat gevoeliger. En moet echt vaker plassen, ben vroeg moe savonds en vroeg op (5 a 6u🥲) alcohol hier niet zo'n probleem want drink al een half jaar niet haha. Dat scheelt weer.

één jaar geleden

Ik ben nu 5 weken en ongeveer 16 juli uitgerekend, merk wel iets van klachten maar nog niet extreem en heb pas 6 december eerste echo dus duurt nog lang hoe komen jullie de tijd door? 😱

één jaar geleden

Hier uitgerekend op 11 juli van nr2. Heb eigenlijk nog nergens last van. Had ik bij de eerste ook niet echt dus hopelijk blijft dat zo. 25 november de eerste echo!

één jaar geleden

Hoi allemaal! Volgens mn eigen berekening ben ik 14 Juni uitgerekend. Het was met de eerste cyclus proberen direct raak dus toen mn menstruatie uitbleef dacht ik eerst dat t wel van stress zou zijn (1 oktober verhuist naar eerste koophuis en nieuwe baan) maar na een aantal dagen toch maar getest. . Heb niet veel symptomen, alleen vermoeidheid en meer honger. Ik vertel het (sommige) mensen om me heen wel, want kan het niet voor me houden, wil geen smoesjes verzinnen en wil het ook kunnen delen mocht het misgaan. Gister had ik een verjaardagsfeestje van goede vrienden en heb veel gedanst en mezelf steeds mocktails gemaakt. Om 24.00 was ik kapot, en nu net zo brak als dag ik het mét alcohol veel later zou hebben gemaakt 😅

één jaar geleden

Reactie op JetdH

Hoi allemaal! Volgens mn eigen berekening ben ik 14 Juni uitgerekend. Het w ...
Ouders/schoonouders willen we wel pas met kerst vertellen omdat we er dan een echt 'momentje' van kunnen maken

één jaar geleden

Leuk! 10 juli uitgerekend en 24 november eerste echo! Af en toe vermoeid/misselijk, maar tot nu toe valt het reuze mee! :)

één jaar geleden

Gezellig! Ik ben 10 juli uitgerekend van ons eerste kindje. Zooo blij maar ook nog onzeker en voorzichtig vanwege eerdere miskraam in juli. Ergens wel extra bijzonder als dit kindje gezond en wel geboren wordt in juli, hoop het zo🥰. Ik heb (nog) niet heel veel last van symptomen, wel erg moe, wat hoofdpijn af en toe, gevoelige borsten en heel vaak moeten plassen... Uit ervaring weet ik wel dat de misselijkheid nog kan komen, hopelijk valt het mee 🤞

één jaar geleden

Volgens mijn eigen berekening ben ik 9 juli uitgerekend. Ik vind het erg spannend, de oudste is in juli 2 geworden. En de jongste 8 maanden. Allebei HG zwangerschappen gehad, waarvan de laatste wel erg heftig was. Zie er ook een beetje tegenop om tegen mijn ouders te vertellen. Ik had 3 weken terug last van mijn tepels vanwege spruw en kloven, en advies van de huisarts was om te stoppen met borstvoeding omdat ik er al lang mee liep en toen gaf mijn moeder al aan van, het is beter van niet dat je zwanger bent. Hier sinds 2 dagen enorm misselijk en duizelig terwijl het eerder wel te doen was (kan ook oververmoeidheid zijn, de jongste is vaak nog zo'n 8x per nacht wakker), was al uit voorzorg gestart met medicatie. Eerst echo 1 december. We hopen het met kerst geheim te kunnen houden.

één jaar geleden

Leuk! 15 juli uitgerekend🥰 Buikje niet echt te zien aangezien ik wat volle ...
Oeh leuk, ik ben ook de 15e van juli uitgerekend. Ik heb eigenlijk nog niet veel klachten, wel soms wat lichte krampjes (dit zal de groeiende baarmoeder wel zijn) en ook heel erg moe

één jaar geleden

Reactie op Newmommy2023

Oeh leuk, ik ben ook de 15e van juli uitgerekend. Ik heb eigenlijk nog ni ...
Ik ook 15🥳

één jaar geleden

Hallo Ik ben uitgerekend op 12/07! Mijn bloedafname is 24/11 en mijn eerste echo 02/12. Ik woon in België en hier moeten we eerst bloed afnemen. Zelf heb ik last van een opgeblazen gevoel, lage onderrugpijn en veel meer trek in dingen 😊 ik vind het best wel spannend! Het is ons eerste kindje! Wanneer vertellen jullie het naar jullie vrienden en familie? Ik lees er veel die het zeggen met Kerst maar is dit nog net niet te vroeg?

één jaar geleden

Reactie op Amberdsr

Hallo Ik ben uitgerekend op 12/07! Mijn bloedafname is 24/11 en mijn eerste ...
Ik heb het nu al mensen verteld, ik wil het kunnen delen en óók kunnen delen als het misloopt. Familie doen we wel met kerst omdat het zo'n mooi moment is ervoor

één jaar geleden

N paar weten het er wel al. Vooral omdat mn vriend zn mond niet kan houden 🤣

één jaar geleden

Hoi, ik ben 8 juli uitgerekend. En de 29e eerste echo. Heel klein select groepje weet van de zwangerschap: nooit verwacht dat ik namelijk zwanger kon worden ivm medische geschiedenis en vrij onverwachts dus. 🙈 Maar oh zo welkom. Nu +- 6 weken. Vooral last van m’n borsten, buikpijntjes en opgeblazen buik. En nachtzweten 😩.

één jaar geleden

Hey dames, volgens mijn berekening ben ik uitgerekend voor 13 juli. Op 21 November mag ik nog naar de huisarts voor bloed te laten afnemen om onder andere mijn hcg waarde en nog andere waarden te checken en op 2 december de eerste keer bij de gynaecoloog in het ziekenhuis en ik vermoed dan ook de eerste echo 🙏🏻 Super spannend allemaal omdat het ons eerste kindje is. Zelf heb ik niet veel kwaaltjes… vooral heel moe s’avonds , een opgezwollen gevoel ( vooral naar de avond extra hard) en mijn borsten die precies wat voller lijken met tepels die met momenten gevoelig zijn ( maar niet continu) Het lijkt daarom nog zo onwezenlijk dat het écht is omdat ik zelf niet zo heel veel ervaar, maar volgens de huisarts kan dit zeker en hoef ik niet persé misselijk te zijn 🫣 Aftellen naar de doktersafspraken dus 🥰

één jaar geleden

Reactie op Amberdsr

Hallo Ik ben uitgerekend op 12/07! Mijn bloedafname is 24/11 en mijn eerste ...
Ik woon ook in België 😃 Wij vertellen het tegen de familie na de echo en ook aan enkele vrienden omdat ze het snel zouden doorhebben als ik een drankje afsla 🫣 🤭 en ik wil niet moeten blijven liegen Mocht het toch mislopen dan zijn ze er ook om ons te steunen… maar we gaan sowieso wachten na de eerste echo , dat we een hartje horen 🥰