983 Reacties
één jaar geleden
Hi dames! Volgens mij hebben we de nieuwe groep nog niet gevonden allemaal.
Hoe is het?
Hier gaat het redelijk. Slaap slecht, veel bekkenpijn. Dus gisteravond even heel emotioneel.
M'n hoofd liep ook over, dus om 01uur snachts nog met m'n man een to do lijstje gemaakt. Wel grappig we maakte hem eerst afzonderlijk van elkaar, omdat ik het gevoel had dat we niet op 1 lijn zaten en dat klopte helemaal. Hij had hele andere dingen erop en qua prioriteit. Dus het was fijn om van elkaar te zien wat de ander belangrijk vindt en meteen afgesproken hoe we het willen aanpakken.
In de oude groep zag ik nog een lekkere taart voorbij komen!! Is het recept al gedeeld? 😍
één jaar geleden
Goedemorgen mama’s en mama’s in spé.
Hier gaat het wel oké. Al 4 dagen niet heel erg ziek geweest of (te)veel pijn gehad. Voor het eerst sinds week 6, dus voor mij een mijlpaal. Gisteren wel veel gespuugd, maar dat kwam waarschijnlijk door het eten van taart welke buiten de koelkast had gestaan en ik word overal ziek van 🤣
Ben 0.3 kilo aangekomen afgelopen week, week ervoor 0.6 afgevallen. Maak me soms best zorgen want je hoort 0.5? per week aan te komen ofzo? Maar gok dat ik nog wel wat in ga halen want hongergevoel groeit met de dag en ik moet en zal zowat elke dag een ijskoffie (mega vd ijssalon) drinken/eten. Wel onzin want dat ding is 4€ en vult als een lunch 😂 helaas nog elke week een virusje of griep en daardoor veel diarree en kots.
M’n borsten zijn gevoelig & begin soms kramp te krijgen(s nachts) in m’n benen.
De baby lijkt soms door m’n buik heen te komen. Kleine Hulk in de maak. Absurd hoe m’n buik dan aanvoelt, net een bowlingbal qua hardheid (geen grap).
Babyshower gekregen, was heel gezellig en lief. Leuke cadeaus gekregen! de dag daarvoor had ik weer eens nachtelijk bezoek vd verloskundige thuis ivm hoge koorts, spugen van zwart gal & bloed en het niet meer voelen vd baby. Dus was er mentaal niet lekker bij.
Zwangerschapskleding pas ik een hoop al niet meer van, maar wacht op het mooie weer en trek dan lekker maxi jurken aan. Weiger er echt geld aan uit te geven en ben soms jaloers op mooi geklede zwangere vrouwen, vind het gewoon zo zonde ofzo 😂 Gisteren bij de kringloop een leuke spijkerjurk gekocht voor 2.95 maat xxl van de wibra. Die zit heel mooi als Zwangerschapsjurk en ik vind het enorm fijn om daar te snuffelen naar goedkope kleding voor de laatste 10 weken. Deze kleding kan ik dan weer gratis weggeven aan de verloskundige en gaat dan naar dames die het écht niet kunnen betalen.
Heb een prik in m’n bips gekregen bij de 30weken controle omdat ik - bloedgroep heb en de baby +. Kinkhoest vaccinatie moet ik nog steeds gaan halen, blijf ik maar uitstellen….
Bevalplan besproken. Badbevalling hopelijk…
Plan voor na bevalling qua uren/verlof enz gemaild naar m’n werkgever afgelopen week. Vraag me af of ik 3 om 4 wel ga trekken in mijn functie (leidinggevende), maar dat zien we dan wel. Of dat ik een stapje terug ga doen of een dagje minder pak en elke week 3 dagen ga werken. Kijken wat financieel haalbaar is.
Dit was mijn spreekbeurt over begin trimester 3
🤣❤️🫶🏼
één jaar geleden
Reactie op SAN696
Hi dames! Volgens mij hebben we de nieuwe groep nog niet gevonden allemaal. ...
Dat klinkt goed, samen het to do lijstje bekijken. En vooral in de nacht, dan voel je je vast erg gesteund 🙂💕 Wel erg vervelend van het bekkenpijn en slecht slapen.
Hier ook alleen maar slecht slapen en veel pijn. Ik herken die emoties daarom al te goed.
Zaterdag stootte ik m’n hak hard, kon daarna m’n tenen niet meer goed drogen en alles deed zeer. M’n partner daarom heel lief en met veel geduld de tenen gedroogd, terwijl ik ondertussen heel hard aan het huilen was.
Dit weekend had hij allerlei verrassingen voor m’n verjaardag geregeld. Dat was heel lief. Ook al was het behapbaar en alleen gisteren eventjes 2 uurtjes visite, toch ben ik sindsdien bekaf en is mijn buik gespannen. Hopelijk lukt het me te ontspannen met wat yoga en meditatie en een kopje kamille thee 🙂
Hopelijk vind iedereen deel 2 snel! 🙂 Succes met de week allemaal ⭐️🦄
één jaar geleden
Reactie op SAN696
Hi dames! Volgens mij hebben we de nieuwe groep nog niet gevonden allemaal. ...
Welke to dos heb jij nog? Ik ben echt bang dat ik belangrijke dingen vergeet 😂
Bestellen er dames al een borstkolf? Ik krijg 80€ vd verzekering terug. Dus dat is fijn… gok Medela
één jaar geleden
Reactie op Fertility_4
Dat klinkt goed, samen het to do lijstje bekijken. En vooral in de nacht, d ...
Ahhhh fijn om te lezen ook zo’n partner 🫶🏼
Slapen is lastig hè. Ik heb vannacht met een grote knuffel geslapen (voor t eerst) en nog meer kussens en heb best goed geslapen 😂 had emotioneel een knuffelbeest nodig gok ik haha
één jaar geleden
Goedemorgen mama’s en mama’s in spé.
Hier gaat het wel oké. Al 4 dagen ni ...
Jeetje zeg, jij hebt ook zeker aardig wat ongemakken te verduren! Dat je nog kunt grinniken erom, is echt wel mooi 💕 Wat leuk dat de babyshower zo fijn was! Zo fijn om het nieuwe leven te vieren (en cadeautjes te krijgen ;-))
Qua kleding is het herkenbaar, koop vooral dingen die ik straks ook gewoon weer aan kan. De zwangerschapskleding die ik wel heb, gaat straks naar de weggeefwinkel. Behalve de leggings, die zijn nu al vrijwel helemaal afgedragen 🤣
Hopelijk gaan wij vanaf volgende week met de kraamzorg om de tafel voor het bevalplan en kennismaking. Ik las vandaag op de scheurkalender nog maar 77 dagen, pfoe 🤭🥳💛
één jaar geleden
Ahhhh fijn om te lezen ook zo’n partner 🫶🏼
Slapen is lastig hè. Ik heb va ...
😂
één jaar geleden
Zucht, mijn partner moet deze week 5 dagen werken bij de Keukenhof. Hij gaat dan 6.00 van huis en is op z'n vroegst 19.00 thuis. Vandaag en zaterdag is hij vrij. Zaterdag gaat hij 4 uur naar z'n vrijwilligerswerk. Gelukkig gaat mijn zoon morgen naar Opa en oma en blijft hij een nachtje slapen en komt dan woensdag voor het avondeten terug. Ik merk dat mijn hormonen dit wel lastig vinden.
één jaar geleden
Reactie op MvanAlphenWolf
Zucht, mijn partner moet deze week 5 dagen werken bij de Keukenhof. Hij ga ...
Oei ja dat is wel ff eenzaam zon week dan denk ik? 😞
één jaar geleden
Welke to dos heb jij nog? Ik ben echt bang dat ik belangrijke dingen vergee ...
Ik heb nog een borstkolf van m'n vorige zwangerschap.
In de eerste week moest ik al kolven, omdat ik kloofjes had (ik lag nachtje ziekenhuis en niemand had verteld hoe je de baby van de borst afhaalt. Namelijk eerst voorzichtig het vacuüm met je pink losmaken). Dus live voeden werd toen zo pijnlijk.
Uiteindelijk zelfs een periode 4 maanden fulltime gekolfd.
Ik was heel blij met m'n draadloze kolf. Ik kon dus tijdens het kolven nog dingen doen ipv m'n schoonzus die aan het stopcontact vast zat.
Ik heb nu een Horigen Grace. Maar ik ga denk ik de Youha of Elvie bestellen, voor nog makkelijker draadloos kolven.
één jaar geleden
Reactie op MvanAlphenWolf
Zucht, mijn partner moet deze week 5 dagen werken bij de Keukenhof. Hij ga ...
Ach hè, nee niet leuk 🧡
één jaar geleden
Het regent zwangerschapsgerelateerde klachten hier! Maar he, we krijgen er iets moois voor terug... 🤪
Hier gaat het goed, last van de bekken begint te komen rondom het schaambeen. Vervelend gevoel!! Gelukkig trekt het tot nu toe wel weer weg, maar hopelijk blijft het ook zo.
Vandaag weer controle bij de verloskundige, baby lag al ingedaald in de bekken 🥰 was een goed teken zei ze, m'n bekken hebben in ieder geval genoeg ruimte dus dat schept bij mezelf wel wat vertrouwen voor de bevalling.
Ze dacht ook dat onze baby een ruime achtponder zou worden nadat mijn man vroeg of een grote placenta ook een grote baby betekende. Dit was dan weer minder grappig om te horen 😵💫😂
één jaar geleden
Wat fijn om even uitgebreide updates van jullie te lezen!
Herkenbare klachten ook allemaal. Bekkenpijn en rugpijn na teveel activiteit, dus meer balans vinden.
Vandaag proberen te shoppen voor wat zomerse kleding, maar dat is in winkels zonder zwangerschapskleding toch wel echt een crime. Nu eindelijk wel een jumpsuit gevonden bij Costes die lang genoeg is (maat XXL voor die buik 🙈) Nog 2 korte chillbroekjes van H&M MAMA voor de hete zomer straks. Die kan je vast nog wel aan nadat je hebt gebaard 😂 En ik wacht nog op een tuinbroek van de Asos, lijkt me ook heel chill om die buik in te doen.
Deze week kraamhulp en een groei-echo, daar heb ik wel zin in!
Oh ja, en ik heb een skippybal gekocht waar ik af en toe op zit om m’n bekken te trainen; wie wil ik voor de bevalling ook gebruiken. Misschien nog een tip voor mensen die thuis willen bevallen. En het bad is ook geregeld.
Bijna 30 weken! Het wordt nu echt hè!
één jaar geleden
Reactie op Carmdevries
Herkenbare klach ...
Oh goed om te horen! Ja ik twijfel steeds om nog kleding te kopen, maar je kan het indd vaak daarna ook nog aan.
Die skippybal klinkt goed, ook voor evr bevalling. Welke heb jij?
één jaar geleden
Reactie op Carmdevries
Herkenbare klach ...
Klinkt leuk! Ik verwacht ook dat onze kraamzorg binnenkort contact opneemt voor een afspraak. Dan het bevalplan bespreken.
Zo’n pregnancy bal heb ik ook, geleend van een vriendin. Heel fijn ding voor sport en ontspanning. Het is een grijze van AJ Sports. Er zijn geloof ik 2 maten, maar meestal is de hoogste juist nu goed, begreep ik.
één jaar geleden
Wel grappig dat meerdere zeggen met de kraamzorg het bevalplan te bespreken.
Dat heb ik niet besproken tijdens de intake. Wel binnenkort met de verloskundige.
Met de kraamzorg meer dingen voor in huis, hebben we een wasmachine, stofzuiger, dweil etc. Hebben we een bedje, commode, bed op de juiste hoogte.
Wat vinden wij fijn, bijv geen schoenen in huis en niet roken. En geen stagiair mee.
Bij m'n vorige zwangerschappen was de kraamzorg ook niet op tijd voor de bevalling. Dus had het ook geen toegevoegde waarde dat zij het bevalplan kent. Je verloskundige is dan echt in de leidsters.
één jaar geleden
Reactie op SAN696
Wel grappig dat meerdere zeggen met de kraamzorg het bevalplan te bespreken ...
Ja de kraamzorg is niet bij mijn bevalling, misschien is dit elders anders?
één jaar geleden
Reactie op SAN696
Wel grappig dat meerdere zeggen met de kraamzorg het bevalplan te bespreken ...
Ja, vond het ook gek. Maar toch echt gaat de kraamzorg ons eerst daarover spreken. Dat bevalplan gaat daarna pas naar onze verloskundige. 🤷🏻♀️⭐️