983 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Emilie-88
Vandaag kwam de kraamhulp langs voor een intake gesprek. Zei begon over nav ...
Ik heb een cordring gekocht. Alleen ik had ook gelezen dat niet alle zorgverleners er bekend mee zijn, dus kan altijd nog een navelklem worden.
Wat ik het voordeel van de cordring vind, is onder andere dat heel veel kleiner en zachter is (ivm materiaal natuurrubber) dan een navelklem, dus ook minder in de weg zit voor je kleintje
één jaar geleden
Reactie op Emilie-88
Vandaag kwam de kraamhulp langs voor een intake gesprek. Zei begon over nav ...
Cordring sowieso! Onze verloskundigen zijn ook helemaal fan; natuurlijker materiaal en minder irritatie voor de baby.
één jaar geleden
Reactie op Hel1J
Ik heb een cordring gekocht. Alleen ik had ook gelezen dat niet alle zorgve ...
Dat zou eigenlijk wel raar zijn dat nog niet iedere zorgverlener er bekend mee is. Ik ben in april 2020 bevallen van mijn dochter en toen waren ze net met de cordring bezig. In kraampakket had ik toen 2 navelklemmen en van de verloskundige heb ik toen een cordring gekregen. Navelklem nooit gebruikt. Nu 3 jaar later zwanger van de 2e en in kraampakket zit nu een cordring. Deze gaan we nu weer gebruiken.
één jaar geleden
Dat zou eigenlijk wel raar zijn dat nog niet iedere zorgverlener er bekend ...
Ik had ook op internet gelezen dat niet iedereen er al helemaal bekend mee is. Of als de navelstreng te dik is wordt het alsnog een navelklem. Hier zat het ook nog niet in het kraampakket. Maar als ik het zo lees ga ik het wel kopen!
één jaar geleden
Reactie op MvanAlphenWolf
eerste keer deze zwangerschap (no fish) sushi gegeteb
Wat lekker!! Zelf ik eet ik wel af en toe sushi met gefrituurde garnaal of met crabstick. Maar ik weet dat garnaal nu afgeraden wordt.
In m'n vorige zwangerschappen mocht dit nog en at ik dit heel vaak. Nu denk ik 4 of 5 keer gegeten deze zwangerschap en echt wel even genieten. Al kan ik niet wachten tot ik ook weer rauwe zalm kan eten! Mijn nichtje komt uit Zweden en daar mag zij dit wel eten van haar verloskundige, maar dat durf ik toch niet aan!
één jaar geleden
Wanneer ben je uitgerekend en wanneer denk je zelf dat de baby komt? 😎
één jaar geleden
16 juli uitgerekend. We gaan er vanuit dat de baby eerder komt, rond week 37. Dat is puur op gevoel en de ervaring van mijn zus en moeder met alle zwangerschappen. Maar wie weet blijft ie graag rondhangen tot na week 40 🪁💗
één jaar geleden
14 juli uitgerekend. De eerste is op ďe uitgerekende datum gekomen. Ik heb geen idee, denk de 40 weken wel te halen. Mijn zoon zegt dat zijn broertje op zijn verjaardag geboren word. En zijn gevoel heeft deze zwangerschap er nog niet naast gezeten.