983 Reacties

één jaar geleden

Reactie op SAN696

Ja herkenbaar die pijn bij schaambot/schaambeen. Het lijkt soms erger te wo ...
Ja dat heb in dus ook. Het gaat alleen over wanneer ik op een zij ga liggen. Leuk hè? Zwanger zijn 😂

één jaar geleden

Vandaag kwam de kraamhulp langs voor een intake gesprek. Zei begon over navelklem of cordring. Nu ken ik de cordring totaal niet en heb er wat over gelezen op internet. Wat heeft jullie voorkeur en waarom?

één jaar geleden

Reactie op Emilie-88

Vandaag kwam de kraamhulp langs voor een intake gesprek. Zei begon over nav ...
Ik heb een cordring gekocht. Alleen ik had ook gelezen dat niet alle zorgverleners er bekend mee zijn, dus kan altijd nog een navelklem worden. Wat ik het voordeel van de cordring vind, is onder andere dat heel veel kleiner en zachter is (ivm materiaal natuurrubber) dan een navelklem, dus ook minder in de weg zit voor je kleintje

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

Ik heb een cordring gekocht. Alleen ik had ook gelezen dat niet alle zorgve ...
Dat lijkt mij inderdaad ook fijner!

één jaar geleden

Reactie op Emilie-88

Cordring sowieso! Onze verloskundigen zijn ook helemaal fan; natuurlijker materiaal en minder irritatie voor de baby.

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

Ik heb een cordring gekocht. Alleen ik had ook gelezen dat niet alle zorgve ...
Dat zou eigenlijk wel raar zijn dat nog niet iedere zorgverlener er bekend mee is. Ik ben in april 2020 bevallen van mijn dochter en toen waren ze net met de cordring bezig. In kraampakket had ik toen 2 navelklemmen en van de verloskundige heb ik toen een cordring gekregen. Navelklem nooit gebruikt. Nu 3 jaar later zwanger van de 2e en in kraampakket zit nu een cordring. Deze gaan we nu weer gebruiken.

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Cordring sowieso! Onze verloskundigen zijn ook helemaal fan; natuurlijker m ...
Ik heb hem ook los gekocht. In kraampakket zat nog een navelklem.

één jaar geleden

Dat zou eigenlijk wel raar zijn dat nog niet iedere zorgverlener er bekend ...
Ik had ook op internet gelezen dat niet iedereen er al helemaal bekend mee is. Of als de navelstreng te dik is wordt het alsnog een navelklem. Hier zat het ook nog niet in het kraampakket. Maar als ik het zo lees ga ik het wel kopen!

één jaar geleden

eerste keer deze zwangerschap (no fish) sushi gegeteb

één jaar geleden

Reactie op Emilie-88

Cordring op advies van mijn verloskundige. Kun je je baby lekker knuffelen zonder zo'n mega ding.

één jaar geleden

Reactie op MvanAlphenWolf

Heerlijk! Hoe was het?

één jaar geleden

Reactie op Maplo92

Heerlijk! Hoe was het?
prima te doen.

één jaar geleden

Reactie op MvanAlphenWolf

Wat lekker!! Zelf ik eet ik wel af en toe sushi met gefrituurde garnaal of met crabstick. Maar ik weet dat garnaal nu afgeraden wordt. In m'n vorige zwangerschappen mocht dit nog en at ik dit heel vaak. Nu denk ik 4 of 5 keer gegeten deze zwangerschap en echt wel even genieten. Al kan ik niet wachten tot ik ook weer rauwe zalm kan eten! Mijn nichtje komt uit Zweden en daar mag zij dit wel eten van haar verloskundige, maar dat durf ik toch niet aan!

één jaar geleden

Wanneer ben je uitgerekend en wanneer denk je zelf dat de baby komt? 😎

één jaar geleden

9 juli uitgerekend, ik denk zelf 23 juni. Man denkt 37,5 week (dus 21/22 juni). Bij m’n eerste bevallen bij 36+6

één jaar geleden

11 juli uitgerekend. Eerste kwam met 39+6 Tweede kwam met 40+3 Dus ergens gok ik wel gewoon rond 40 weken. Maar heb ook lang gedacht dat het een juni baby ging worden, dus dan zou het wel eerder zijn!

één jaar geleden

16 juli uitgerekend. We gaan er vanuit dat de baby eerder komt, rond week 37. Dat is puur op gevoel en de ervaring van mijn zus en moeder met alle zwangerschappen. Maar wie weet blijft ie graag rondhangen tot na week 40 🪁💗

één jaar geleden

9 juli, maar denk op de een of andere manier dat ze wel na 41 weken pas komt. Bij zowel m’n zus, moeder als tante kwamen de kinderen ruim na de uitgerekende datum

één jaar geleden

14 juli uitgerekend. De eerste is op ďe uitgerekende datum gekomen. Ik heb geen idee, denk de 40 weken wel te halen. Mijn zoon zegt dat zijn broertje op zijn verjaardag geboren word. En zijn gevoel heeft deze zwangerschap er nog niet naast gezeten.

één jaar geleden

11 juli uitgerekend, ik denk zelf dat hij wel wat eerder komt… maar wanneer precies geen idee haha