983 Reacties
één jaar geleden
HG (-9 kilo)
Tussendoor Noro virus gehad
Zwart geval spugen
Bloed spugen
...
Och jee en dan klaag ik met bekkenpijn 🫣
één jaar geleden
Vandaag heb ik weer een controle. Vorige keer lag hij nog in onvolkomen stuit. Ik ben benieuwd hoe hij nu ligt. Ik voel hem echt all over te place, dus heb zelf eigenlijk geen idee.
Verder is m'n man vannacht thuis gekomen van een tiendaagse werktrip. Dus dat geeft mij weer wat meer lucht en rust. Hij heeft voor aankomend weekend een hele to do list van mij van klusjes in en rond het huis 🙈
Ik moet nog 3 dagen werken!! Echt aan het aftellen nu en bijna alles afgerond.
Hoe is het verder met iedereen? Nog leuke dingen op de planning voor het pinksterweekend?
één jaar geleden
Gisteravond last gehad van voorweeen. Ik voelde echt kramp in mn onderrug en liezen en het duurde echt lang. Bijna 2 uur.. meerdere die dat hebben? Het voelde echt als menstruatiepijn voor mijn gevoel, maar de pijn was niet zo scherp maar wel echt aanwezig
Ik ben vandaag 33 weken
één jaar geleden
Met mij gaat het eigenlijk niet zo heel goed. Sinds gistermiddag niets anders dan huilen.
Ik heb een aantal weken dagcurves bijgehouden en zit af en toe nuchter bv 0.2 te hoog. Een kleine afwijking in mijn ogen, maar moét doorgestuurd worden naar de gynaecoloog. Ik vind het een enorme consequentie om hiervoor bv insuline te moeten gaan spuiten en eerder ingeleid te moeten worden. Mijn zwangerschap verloopt al wat anders dan gehoopt (tot 18 weken overgeven, toen ik weer iets kon eten buikgriep, toen kreeg ik enorme straie en nu ik dat iets of wat geaccepteerd heb, diabetes). Ik hoopte dat ik dan in ieder geval nog wat te zeggen kon hebben op de bevalling, maar dat is nu dus voor mijn gevoel ook van de baan.
Ik blijf allerlei afwegingen en doemscenario’s afspelen in m’n hoofd. Wordt het niet beter van. Ik vond zwanger zijn buiten alle ongemakken en lastige periodes zo ongelofelijk speciaal en mooi, maar dit brengt voor mij echt een enorme smet op deze tijd…
Sorry voor het lange verhaal. Even van me afschrijven… groot verdriet 🥺
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Met mij gaat het eigenlijk niet zo heel goed. Sinds gistermiddag niets ande ...
wat vervelend allemaal. ik denk dat u eerder op voeding zal moeten letten dan insuline ofzo spuiten. je bent er bijna
één jaar geleden
Reactie op MvanAlphenWolf
wat vervelend allemaal. ik denk dat u eerder op voeding zal moeten letten ...
Ben al bij de dietiste geweest maar mijn suikers na voeding zijn perfect. Enkel de nuchtere waarde (onder invloed van hormonen dus) wijkt af. Dat ik er zelf geen invloed op heb is dus extra balen…
één jaar geleden
Reactie op SAN696
Vandaag heb ik weer een controle. Vorige keer lag hij nog in onvolkomen stu ...
het gaat best goed. probeer elke dag wel even een uurtje ofzo te gaan liggen. Dit weekend word de babykamer afgemaakt. behangen oa.
één jaar geleden
Reactie op SAN696
Vandaag heb ik weer een controle. Vorige keer lag hij nog in onvolkomen stu ...
Veel verjaardagen op de planning. Hoop dat ik het vol hou!
En jij?
Vandaag eerst weer een echo'tje in het ziekenhuis :-) altijd leuk
Ik zeg dan altijd: we gaan weer op de foto! 😍
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Ik ga vandaag terug naar de gyneacoloog. Heb net 4 dagen geprikt.
Ze proberen daar positief te blijven door te zeggen: het is maar tot de bevalling! Dus hou dat gevoel vast. Je kan het!!!!
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Wat vervelend zeg. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen/tips die ik kan geven.
Ik weet alleen van mijn eerste bevalling, dat het eigenlijk zelden volgens plan gaat. Ik zal je de details besparen maar ik werd rond 32 weken ook ineens medisch, achteraf voor helemaal niets. 5 weken veel stress en onzekerheid gehad (bevallen met 36.6) voor iets wat niet het geval was. Achteraf kijkend, had ik liever niet-medisch en thuis bevallen? Ja, ik denk het wel maar het was ook wel fijn om toch die zorg in t ziekenhuis te hebben. En uiteindelijk vond ik het het belangrijkst dat m’n zoontje en ik gezond waren, ondanks de (onnodige) zorgen. Ik voelde zelf dat de baby gezond was en daar heb ik me door laten sturen de laatste weken voor de bevalling.
één jaar geleden
Reactie op Emilie-88
Wat gaan jullie doen met het kraambezoek. Wordt het beschuit met muisjes of ...
Ik vind beschuit met muisjes dus echt 0 boeiend 😂 bij m’n eerste muffins gedaan die kleine met toef slagroom en daarop een paar muisjes. Nu wordt het meisje dus zijn er meer ‘kleur geschikte’ opties. Roze koeken vind m’n man te saai. Maar misschien een mix van roze koeken, kleine tompoucen en weer muffin met muisjes ofzo. Hehehe
één jaar geleden
Reactie op Emilie-88
Wat gaan jullie doen met het kraambezoek. Wordt het beschuit met muisjes of ...
Ehm… ze mogen zelf wat meenemen 🥲🤣