983 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Sa--696

Hier ook heftige nesteldrang. Alleen wel verkeerde prios. Gisteren de koelk ...
Succes vandaag ermee 🙂🪁 Dan is de koelkast maar schoon in ieder geval 😃

één jaar geleden

Mijn nesteldrang bestaat vooral uit koopdrang 😬🌟 Kan nog steeds redelijk met mezelf in overleg ‘nee, is niet nodig, dat kun je straks wel bepalen of het echt nodig is’. Maarrrrr , dat zelf-overleg kost toch moeite pfoe😅

één jaar geleden

Ik heb sinds gisteren verlof en gisteren nog veel te veel gedaan. Vandaag gelukkig een rustig dagje houden, hopelijk iets minder dikke voeten want oh mijn god het deed gewoon pijn gisteren. Vanmorgen voor het eerst (prenataal) gekolfd. Niet ontevreden over de opbrengst!

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Ik heb sinds gisteren verlof en gisteren nog veel te veel gedaan. Vandaag g ...
Wat fijn! Goed om beetje balans te hebben en ook je rust te kunnen pakken. Dit is m'n 3e zwangerschap maar nog nooit prenataal gekolfd. Hoe werkt het dan? Vries je dit in? Krijg je er nu colostrum uit en ga je dit dan in een flesje geven als de baby geboren is en dus niet meteen aan de borst? Erg benieuwd naar 🥰

één jaar geleden

Reactie op Sa--696

Wat fijn! Goed om beetje balans te hebben en ook je rust te kunnen pakken. ...
Ik heb (randje) zwangerschapsdiabetes waardoor de kans groot is dat de baby na de geboorte wat extra nodig heeft. Ik zou het fijn vinden om (zo veel mogelijk) met mijn eigen melk bij te voeden! Dit dan d.m.v. fingerfeeding, en daarnaast ‘gewoon’ voeden aan de borst. Ook word ik mogelijk ingeleid en dat kan ook gevolgen hebben voor het op gang komen van de borstvoeding. Op advies van de lactatiekundige dus al wat eerder begonen. Ik ga het idd invriezen! Ik vond de kleur een beetje tegenvallen (vrij wit en waterig) dus ik vraag me af of het echt colostrum is 😅, eerste kindje 😜.

één jaar geleden

Afgelopen dagen dacht ik nog, oh wat fijn zo de tijd samen met onze kleine man van 2,5, maar wat is het ergens toch ook weer fijn dat hij vandaag naar het kdv is 🤣 rustig door de winkel kunnen lopen, het huis EINDELIJK een beetje op orde maken zonder dat er steeds een peuter aan je broek hangt 🤭 Nu hopen dat m’n lichaam het een beetje trekt allemaal 😅

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Ik heb (randje) zwangerschapsdiabetes waardoor de kans groot is dat de baby ...
Hello Karelg Ik wil volgende week gaan kolven, heb een handkolf vd week binnen gekregen. Doe jij elektrisch of? Wanneer ben jij uitgerekend? “Mocht” je al kolven?

één jaar geleden

Hello Karelg Ik wil volgende week gaan kolven, heb een handkolf vd week bi ...
Hoi! Ik doe het handmatig, dat is ook wat door de lactatiekundige werd aangeraden. Ik las in een ander topic wel dat sommigen met een handkolf doen, ik wilde het graag eerst zo proberen en het ging op zich prima! Prenataal kolven wordt vanaf 3 tot 4 weken voor de (vermoedelijke/geplande) bevaldatum geadviseerd. I.v.m. de diabetes en inleiding ben ik dus iets na 35 wkn begonnen. Jij succes!

één jaar geleden

Verlof 🥳🥳🥳🥳🥳

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Ik heb (randje) zwangerschapsdiabetes waardoor de kans groot is dat de baby ...
Moet dat als je zwangerschapsdiabetes hebt? Ik heb ook randje diabetes maar niks gehoord over bijvoeden als hij geboren is, of over vooraf kolven. Komt ook niks uit als ik erin knijp hoor :-D

één jaar geleden

Hoe gaat het dames? Beetje uit te houden met dit weer? Ik moest vandaag ong 30 m lopen van de parkeerplaats naar het schoolplein en toen al supermoe! Moest daar nog iets van 10 min wachten, omdat ze laat waren. Nou thuis meteen even op de bank gaan liggen!! Voor dit weekend heb ik eigenlijk niks op de planning. Een vriezer vol ijsjes en ijsblokjes (nieuwe verslaving 🙈). En verder lekker in de tuin met de Kids!

één jaar geleden

Reactie op Sa--696

Hoe gaat het dames? Beetje uit te houden met dit weer? Ik moest vandaag on ...
Pfff ik vandaag op de (elektrische) fiets naar werk geweest. 10km heen, 10 km terug. Alles doet pijn nu 😄 vooral m'n billen. Buik zat heel de tijd in de weg. Baby lekker bewegen. Op de helft moest ik alweer plassen natuurlijk. Niet voor herhaling vatbaar! 😄😄😄

één jaar geleden

Reactie op Sa--696

Ja verlof hebben met dit weer is fijn, maar die warmte is ook niet alles nee 😅 heb zelfs striemen op m’n voeten omdat mijn slippers te strak zitten 😰 Gelukkig ga ik een weekendje weg naar een huisje met airco 😊

één jaar geleden

Hier nog 6 volle dagen werken, schiet al wel aardig op! En ik zat vanavond met vrienden in een escaperoom, maar nooit aan gedacht dat dit weleens heftig zou kunnen zijn. Deze bleek met acteurs die je zochten en achtervolgden. Door krappe kruipruimtes, kleine liften, verstoppen, op de grond liggen en dat bij 35 weken zwanger 😂 Gelukkig sport ik nog, anders was ik er nooit uitgekomen hahaha.

één jaar geleden

Reactie op Emilie-88

Moet dat als je zwangerschapsdiabetes hebt? Ik heb ook randje diabetes maar ...
Je moet uiteraard niks! Het is alleen zo dat ‘diabetesbabies’ vaak bijgevoed moeten worden, en als je dit graag met je eigen melk wilt doen wordt het aangeraden om prenataal te kolven. Je kan er wat meer info over googlen of een lactatiekundige om specifiek advies vragen!

één jaar geleden

Reactie op Sa--696

Ik eet ook echt 20 ijsklontjes per dag 😂😂😂

één jaar geleden

Ik eet ook echt 20 ijsklontjes per dag 😂😂😂
Haha wat grappig. ik dus ook. Ik maak er nu zelfs crushed ice van en daar de hele dag op aan het kauwen 🙈

één jaar geleden

Reactie op Sa--696

Haha wat grappig. ik dus ook. Ik maak er nu zelfs crushed ice van en daar ...
Ja en ik koop nu deze pakken en doe er dan een schep vanille ijs bij en heeeeel veel ijsklontjes Goddelijk 🥹

één jaar geleden

Ja en ik koop nu deze pakken en doe er dan een schep vanille ijs bij en hee ...
Okeee haha dat klinkt geweldig. Straks m'n man naar de winkel sturen voor dit!

één jaar geleden

Ja en ik koop nu deze pakken en doe er dan een schep vanille ijs bij en hee ...
Ik ben ook zo blij dat mijn aerochino schuimer een koude functie heeft. Lekker Frappuccino’s maken met goed sterke espresso🤤 maarja, niet meer dan 2 dan weer helaas 🥲