983 Reacties

één jaar geleden

vandaag weer een echo gehad. Alles was goed. Alleen het buikje groeit hard. Dus weer even een afspraak gemaakt voor een GTT.

één jaar geleden

Hier gister ook een echo gehad en ergens toch fijn om te horen dat eigenlijk alles zoals het boekje gaat ❤️ Ik merk stiekem toch dat er nog flink wat onzekerheid in m’n systeem zit van mijn eerste zwangerschap (pre-eclampsie, dysmatuur kindje, vroeggeboorte) 🙈 Ik tel de dagen naar 22 juni af omdat ik dan 37 wkn ben en dan groen licht krijg voor een thuisbevalling wat ik echt zo graag wil 🙈

één jaar geleden

Reactie op yvonneth90

Hier gister ook een echo gehad en ergens toch fijn om te horen dat eigenlij ...
Ohh wat spannend!! Nou 22 juni komt steeds dichterbij. Ik wilde de vorige 2 keren persee naar het ziekenhuis, maar nu overweeg ik wel een thuisbevalling. Ik vond de rit naar het ziekenhuis vreselijk en beviel 15 minuten na aankomst. Dus het was echt onnodig. Alleen in m'n omgeving een aantal situaties geweest waarin ze met spoed na of tijdens de bevalling alsnog naar ziekenhuis moest. Dus ik houd beide opties open en ga denk ik in het moment beslissen.

één jaar geleden

https://www.instagram.com/p/CcOJQdEDcZw/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

één jaar geleden

Ik ben gisteren m’n slijmprop verloren denk ik! Meer van jullie dat al gehad? Ik lees dat het niet zoveel zegt, maar ben ergens een beetje bang dat de bevalling voor 40 weken dus al wel gaat inzetten. Heb vrijdag pas verlof 🙈

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Ik ben gisteren m’n slijmprop verloren denk ik! Meer van jullie dat al geha ...
Hier een aantal weken geleden al de slijmprop verloren. Zegt niet zoveel inderdaad.

één jaar geleden

Wie is er ook klaar met de hitte? Ondanks airco’s of ventilatoren. Ik wel dus, mega. Blegggggghhhhhhh. Sorry, dat moest ik blijkbaar hier even delen. Je mag negeren 🙃

één jaar geleden

We hebben vanmiddag onze 2e afspraak bij de gynaecoloog ivm zws diabetes. Hopelijk wordt er vanmiddag een ‘plan van aanpak’ besproken met inleidingsdatum etc, aan de hand van de groeiecho. Ben zo benieuwd!! Best een beetje spannend

één jaar geleden

Reactie op KarelG

We hebben vanmiddag onze 2e afspraak bij de gynaecoloog ivm zws diabetes. H ...
Spannend! Komt wel mega mega mega mega dichtbij hè! Toch lijkt het me fijn een datum te weten ondanks de vervelende reden 🥰

één jaar geleden

Reactie op Fertility_4

Wie is er ook klaar met de hitte? Ondanks airco’s of ventilatoren. Ik wel d ...
Is toch lekker joh (proberen te) slapen met het extreme vervelende geluid van een mobiele airco, zweten, jeuk, benauwdheid en geen eetlust. Niet zo zeuren 🤣

één jaar geleden

Spannend! Komt wel mega mega mega mega dichtbij hè! Toch lijkt het me fijn ...
Ja ik zou zooo graag de datum willen weten (natuurlijk liever geen diabetes!!) Maar daar maak ik me gewoon zoveel druk om. Gevoel dat mn huis de hele tijd in orde moet zijn, koelkast gevuld, en elke dag de vraag wie m'n kinderen dan zou opvangen. Dus dat alleen al geeft zoveel stress.. los van de kwaaltjes en de stress van bevalling!

één jaar geleden

Reactie op Fertility_4

Wie is er ook klaar met de hitte? Ondanks airco’s of ventilatoren. Ik wel d ...
M'n ventilator is my best friend. Ik sleep hem ook de hele dag mee van verdieping naar verdieping 🙈

één jaar geleden

Hier vandaag weer een Suikertest.. gisteren weer voor controle geweest en groeiecho gehad. Schatting is dat de kleine rond de 40 weken 5 kilo zou zijn.. 🙈 groot schrik ik niet van maar ik denk alleen maar help mijn bekken ( helaas heel veel pijn aan) was me aan te zien zeiden gisteren de verloskundigen… de verloskundige wou voor de zekerheid de test , alleen verwacht ze het niet zwangerschapsdiabetes dit omdat hij/zij wel mooi ik eigen lijn groeit. ik hoop heel erg dat of de kleine zichzelf snel zal gaan melden of ik vanaf 37 weken kan worden ingeleid… en dat ben ik volgende week… meer dames met de verwachting van een groot kindje?

één jaar geleden

Reactie op amandaieniniminie

Hier vandaag weer een Suikertest.. gisteren weer voor controle geweest en g ...
Jeetje kan mij voorstellen dat je hier van schrikt. Ik wil je wel meegeven dat bij veel vrouwen de echo's niet kloppen. Zo destijds ook bij ons eerste kindje. Ze zaten er 700 gram naast. Er is een grote foutmarge. De verloskundige vertelde mij dat echte zekerheid je pas hebt als hij/zij op de weegschaal ligt. Maar schatting van 5 kilo, kan je wellicht met 40 weken desondanks nog wel een kindje verwachten van een ruim 4 kilo.

één jaar geleden

Zijn er in onze groep vrouwen die ingeleid gaan worden (als keuze vanwege omstandigheden) en waarom kies je hier wel/niet voor als je de keuze hebt?😊

één jaar geleden

Zijn er in onze groep vrouwen die ingeleid gaan worden (als keuze vanwege ...
Hier word ik na 39 weken ingeleid door mijn eigen keuze, is handiger met plannen en opvang voor mijn oudste dochter

één jaar geleden

Zijn er in onze groep vrouwen die ingeleid gaan worden (als keuze vanwege ...
Ja, ik word ingeleid met 37 weken. Wij maken de keuze omdat ons vorige kindje met 35 weken is overleden in mijn buik en ik het met 37 weken wel genoeg stress vind geweest. Dit keer ook geen onbezorgde zwangerschap dus onze gynacholoog staat 100 procent achter onze keuze gelukkig.

één jaar geleden

Reactie op Zeefjuh

Ja, ik word ingeleid met 37 weken. Wij maken de keuze omdat ons vorige ki ...
O jemig wat erg ☹️ dan snapt iedereen wel dat je de kleine natuurlijk zsm in je arme wilt ☹️🫶🏼

één jaar geleden

met welke wasmiddel gaan of hebben jullie de babykleertjes gewassen? Wij gebruiken normaal Arielpods. Maar twijfel nu om neutral ofzo te halen voor de babykleding

één jaar geleden

Reactie op MvanAlphenWolf

met welke wasmiddel gaan of hebben jullie de babykleertjes gewassen? Wij g ...
Ik heb Puur van AH huismerk gebruikt