983 Reacties
één jaar geleden
https://www.instagram.com/reel/CtSLStQLedj/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Wauwie ...
Dit hebben we allemaal in Nederland. En het heet kraamzorg 🫶🏼😂
Als enige land van de wereld!
één jaar geleden
Reactie op Carmdevries
Dit hebben we allemaal in Nederland. En het heet kraamzorg 🫶🏼😂
Als enig ...
Echt!? O dat wist ik niet joh! Iets dankbaarder nu 😝
één jaar geleden
Reactie op Emilie-88
Oh echt, is dat in het buitenland niet?
Nee! En in Amerika hebben ze ook bijna geen zwangerschapsverlof.
Je wil echt niet ruilen!
In andere landen is het daarentegen weer veel beter gesteld met het verlof. In Duitsland 1 of 2 jaar. In Tsjechië 3 jaar. In Scandinavië ook zoiets. Ook voor vaders hele goede regelingen😅
één jaar geleden
Reactie op Carmdevries
Je wil ech ...
Ja de regelingen was ik wel bekend mee maar de kraamzorg niet. Ben ook benieuwd hoe ik dat zelf zal ervaring. Iemand in huis heel de tijd. Maar ben wel zeker blij dat wij die zorg allemaal hebben in NL. Qua dat hebben we het wel goed in ons landje.
één jaar geleden
Reactie op Carmdevries
Je wil ech ...
Wauw zoveel verlof is echt belachelijk 😂 waarschijnlijk geen populaire mening haha
één jaar geleden
Reactie op Emilie-88
Ja de regelingen was ik wel bekend mee maar de kraamzorg niet. Ben ook beni ...
Ik heb echt 2 totaal verschillende ervaringen met kraamzorg.
Bij mn eerste was ze veel te aanwezig en ik was veel te beleefd om de hele dag naar haar verhalen te luisteren. Dat heeft me zoveel energie gekost!
Die bij de tweede was echter top en gaf ons juist heel veel ruimte en ondertussen draaide ze het hele huishouden.
één jaar geleden
Reactie op Sa--696
Wat spannend!! Hoe was het om de ballon in te brengen, lijkt me niet pretti ...
Net als toucheren! Niet prettig, maar niet pijnlijk. Hij is er inmiddels al uitgevallen ook 😂 Kreeg er echt vreselijke krampen van, dus blij dat ie er weer uit is
één jaar geleden
Reactie op Sa--696
Dank voor je antwoord!!
Maar spannend hij is er uitgevallen dus. En kunnen ...
Ik zit te wachten tot ze vliezen komen breken en een infuus komen aanleggen met magnesium nogwat. M’n bloeddruk gaat echt heel slecht en ze zijn bang voor insulten… dus ja, zonder pauze door, zeiden ze!
één jaar geleden
Reactie op Carlijnxoxo
Ik zit te wachten tot ze vliezen komen breken en een infuus komen aanleggen ...
JE BENT ER BIJNA 🥹🫶🏼
één jaar geleden
Zijn er al meerdere bij wie het nog meer een beetje rommelt (en dan heb ik het niet over het onweer 😅😋). Ik zit echt zwaar hard in ontkenning 😂 allemaal van die vage krampen, dat ik me soms afvraag of t nou m’n darmen zijn, of toch iets anders 😅 Harde buiken vallen voor de verandering een keer mee en een bad maakt het gelukkig weer wat rustiger 🙈 argh ik wil die 37 weken zo graag halen donderdag 😋🙈 nog 27 uur haha
(En zul je straks zien dat ik m dik uit ga dragen (wat ik ergens betwijfel))
één jaar geleden
Reactie op Broedkip
Rommelt bij mij sinds zaterdag avond (toen was ik 36.6, met m’n zoontje bev ...
Ik ben bij m’n eerste met 36+1 bevallen, dus ik tel ook elke dag verder 😅 maar ik wil zo graag thuis bevallen nu 🙈 wilde ik toen ook al maar mocht toen niet vanwege dysmatuur kindje, en nu gaat alles volgens het boekje 🥲
één jaar geleden
Even een update: rond de 4 cm enorm veel pijn gehad door de weeën opwekkers die veel te snel gingen. Ruggenprik gehad, wat een verademing! Binnen een uur van 4 naar 9 cm!!!!
één jaar geleden
Reactie op Carlijnxoxo
Even een update: rond de 4 cm enorm veel pijn gehad door de weeën opwekkers ...
Hahaha wat heerlijk zo’n live verslag! Zet ‘m op Carlijn, you can do it! 😍🫶🏼
één jaar geleden
Wat een nacht… onze Jurre is om 03:26 geboren 🩵 over het algemeen een goede bevalling gehad, maar de kleine heeft nog wat longproblemen overgehouden aan de misschien iets té snelle bevalling of het feit dat hij nét 37 weken was.
We liggen helaas apart, omdat ik onder strenge controle sta voor de zwangerschapsvergiftiging en Jurre moet op de kinderafdeling blijven. Beetje balen, maar mag me er heen laten rijden wanneer ik wil 🩵