983 Reacties

één jaar geleden

Vandaag de groei-echo gehad, zo fijn om hem weer even te hebben gezien! (Ben nu 29+4) 1476 gram en hij zit op P49: erg gemiddeld kind 😂👌🏼 Hoofdje lag al naar beneden en zijn rug compleet van links naar rechts overdwars in m’n buik. Lekker breeduit 🦦

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Vandaag de groei-echo gehad, zo fijn om hem weer even te hebben gezien! (Be ...
Oh wat grappig en dat kan dus wel zo. Ik voel echt zo vaak zowel links als rechts schopjes. Dus ik dacht die is vast nog niet ingedaald. Fijn dat de echo goed was en heerlijk om weer even te kijken!

één jaar geleden

Reactie op Lexi Lena

Afgelopen nacht zijn hier de vliezen gebroken met 30 +2 🙄 ik hoop zooooo d ...
Hopelijk gaat alles goed met jullie. En hopelijk kan de kleine nog even op een veilige manier onder controle blijven zitten. Belangrijkste is dat met jou en de kleine goed gaat! Zelf ook afgelopen 2 dagen in het ziekenhuis geweest. Ivm bijna geen leven. Vermoeden was minder vruchtwater en kindje was heel rustig mocht nog net en gisteren weer geweest. Toen zat er gelukkig weer meer leven in.. vruchtwater eigenlijk niet gevraagd met als het nou te weinig wordt of kan het nog weer meer worden??? Geen idee… morgen gelukkig nog weer controle.. kindje is ook groot zeggen ze ik was maandag 29,6 en benen en buik werden al ruim boven de 36 weken gemeten. Nu schrik ik daar niet perse van omdat wij zelf ook lang zijn 🙈.. kortom erg benieuwd hoe dit verder gaat..

één jaar geleden

Reactie op SAN696

Hoop het ook! En hoe werkt dat, moet je dan bloed prikken paar keer per dag ...
Nuchter, 1 uur na ontbijt, avondeten en lunch doe je een vingerprikje. Mijn nuchtere waarde was iets te hoog, 1 uur na ontbijt en lunch goede waardes en over een half uurtje 1 uur na diner prikken. Ben echt blij dat de metingen goed waren, maar het is wel een soort ‘realisatie’ dat het toch belangrijk is om niet te veel suiker te eten 😅😂 Vertrouw inderdaad op de verloskundige, maar ga ook van je gevoel uit. Als je bijvoorbeeld zelf twijfelt is het goed om toch even te testen! Spannend, de groeiecho 🥰. Wij hebben dat pas met 34 weken

één jaar geleden

Hoi allemaal, bedankt voor de lieve berichtjes. De kleine zit gelukkig nog en alles is rustig. Wel heb ik prikken gekregen om de longen snel te doen rijpen en medicatie voor de hersentjes. Die zijn morgenvroeg optimaal in werking dus ik hoop dat ze het nog tot zeker morgenvroeg vol houd. Iedere dag daarna is er 1 extra. Maar het blijft toch spannend. @amandaieniminie het vruchtwater blijft aangemaakt worden. Ik blijf het zelf door de gebroken vliezen ook verliezen maar ze heeft nog ruim voldoende. Die aanmaak stopt gelukkig ook niet. Sommige kunnen zelfs nog weken door met gebroken vliezen. Daar hoop ik zelf uiteraard ook op. Dus dat zal bij jou vast goed komen 😊

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Vandaag de groei-echo gehad, zo fijn om hem weer even te hebben gezien! (Be ...
Ik ben blij om dit te lezen want sinds wat dagen voel ik op grotere schaal een hard vlak en hij “lag goed” dus hoop dat de man gewoon hetzelfde ligt als bij jou 🤣

één jaar geleden

Reactie op amandaieniniminie

Hopelijk gaat alles goed met jullie. En hopelijk kan de kleine nog even op ...
Oeh ook bij jou een spannende situatie! Model in spé met die beentjes 😍 moest je in het ziekenhuis slapen? Eng hè opeens niks voelen, ik leef met je mee! 🫶🏼

één jaar geleden

Reactie op Lexi Lena

Hoi allemaal, bedankt voor de lieve berichtjes. De kleine zit gelukkig nog ...
Goed zo! Goed om te lezen. Hoop dat ze nog wat weekjes blijft hangen bij je. Fijn dat er zoveel goede zorg is 🫶🏼

één jaar geleden

@lexiLena Fijn dat na omstandigheden alles goed gaat met de baby. Hopelijk met jou ook alles goed , zal mentaal denk ik ook wel een lastige tijd zijn. Ik merk dat ik opeens weer erg moe ben. Merk op dit moment ook dat de linkerkant van m'n buik wat zeer doet , zal wel de banden pijn zijn. Mijn man is volgende week ook nog op Woensdag en Zaterdag na veel van huis ivm met werk. Ik kan nu door van alles echt uitkijken naar m'n verlof

één jaar geleden

Reactie op Lexi Lena

Hoi allemaal, bedankt voor de lieve berichtjes. De kleine zit gelukkig nog ...
Hé wat een opluchting 🎈🧡 We blijven duimen dat het goed blijft gaan

één jaar geleden

Reactie op MvanAlphenWolf

@lexiLena Fijn dat na omstandigheden alles goed gaat met de baby. Hopelijk ...
Vervelend van die pijn. Groeipijnen voelen ook wel zo, geloof ik. 💕

één jaar geleden

Reactie op SAN696

Wel grappig dat meerdere zeggen met de kraamzorg het bevalplan te bespreken ...
Ik heb hier trouwens een antwoord op van onze verloskundige. Had vanmiddag een reguliere check. 🙂De kraamzorg assisteert de verloskundige tijdens een thuisbevalling. Daarom start de kraamzorg met het bevalplan en zal het daarna gezamenlijk besproken worden. Weten we dat ook weer 😄

één jaar geleden

Reactie op Fertility_4

Ik heb hier trouwens een antwoord op van onze verloskundige. Had vanmiddag ...
(Niet dat ik al weet of we voor een thuisbevalling gaan, maar dit is dan het proces sowieso.)

één jaar geleden

Reactie op Fertility_4

(Niet dat ik al weet of we voor een thuisbevalling gaan, maar dit is dan he ...
Hier gaat de kraamzorg ook mee bij een poliklinische bevalling in het ziekenhuis! Volgens mij is dat ook wel gebruikelijk omdat ze ook daar je eigen VK ondersteunt. Pas als je medisch wordt nemen de artsen/verpleegkundigen/verloskundigen van het ziekenhuis het over. Tenminste zo is dat hier geregeld

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

Hier gaat de kraamzorg ook mee bij een poliklinische bevalling in het zieke ...
Ja bij m'n vorige bevalling werd de kraamzorg wel gebeld om te komen naar het ziekenhuis, maar kwam ze niet op tijd. Dus wel assistentie van verpleegkundige ziekenhuis. Sinds vorig jaar heeft ons ziekenhuis beleid dat ze zelf de begeleiding doen en de kraamzorg niet meer naar ziekenhuis komt. Nu 50% kans voor thuisbevalling, sta er wel voor open. Maar dus niet bij mijn intake kraamzorg besproken!

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

Hier gaat de kraamzorg ook mee bij een poliklinische bevalling in het zieke ...
Ohja klopt, dat zei ze ook tegen ons inderdaad:-)

één jaar geleden

Oeh ook bij jou een spannende situatie! Model in spé met die beentjes 😍 m ...
Lief dankjewel! Nee ik hoefde niet in het ziekenhuis te slapen. Er is me op het hart gedrukt heel rustig aan te doen.. vanmorgen weer ctg gehad en gelukkig verneem ik de kleine weer wat meer.. maandag was de baby ook heel erg kalm.. gelukkig nu weer wat meer leven maar maakt je wel onzeker.. er wordt gezegd bij twijfel weer bellen en dat is heel gek maar best een dingetje voor mij maar alle verloskundigen die ik tot nu toe heb gesproken zeggen echt doen! We zijn er toch 24u per dag.. 😊 en beter een keer te veel controle dan 1x te weinig.. en tuurlijk is dat zo.. @lexi Lena ik hoorde het vanmorgen ook van de verloskundige en het leek nu weer oké wat betreft vruchtwater ☺️. Hopelijk blijft bij jou de kleine nog even een tijdje zitten. Ik duim met jullie mee!

één jaar geleden

Krijgen jullie ook een streep op je buik? 🥲🤣 Hoe is t met iedereen? Allemaal de kamers klaar? Zijn er meer die al een vluchttas gaan pakken? Slapen jullie ook zo shit?

één jaar geleden

Krijgen jullie ook een streep op je buik? 🥲🤣 Hoe is t met iedereen? All ...
Ik heb er al 1 tot m’n navel vanaf week 10 🙈 bizar hè! Maar vind het ook wel mooi ergens. Kamer zo goed als klaar ja, heel fijn gevoel! En de vluchtkoffer doe ik pas bij 35 weken hoor. Nu nog nergens voor nodig (hoop ik) Vandaag hele dag naar het bevrijdingsfestival geweest met een campingkrukje 😂 Echt heerlijk om er te kunnen zijn en zelfs nog wat te dansen. Nu wel uitgeteld op de bank natuurlijk, maar het was me alles waard! En slapen: ja joh, zoveel en vaak wakker ‘s nachts. Maar door de meivakantie kon ik ook vaak nog in de ochtend doorslapen 👌🏼 En jij?

één jaar geleden

Krijgen jullie ook een streep op je buik? 🥲🤣 Hoe is t met iedereen? All ...
Die streep heb ik vanmorgen voor het eerst gespot, ofja, ik niet, mijn partner vroeg of ik zelfbruiner op had gedaan en dat ik die niet goed had uitgesmeerd 🤣 Hier heerlijk op “babymoon” 🇬🇷🏖️🌞 Echt nog even samen genieten 💙 De kamer is nog niet klaar hoor, de meubels staan en daar is alles mee gezegd, het behang moet er nog op, nieuwe gordijnen moeten nog gekocht worden, net zoals de rest van de aankleding 🤭 De vluchtkoffer ga ik langzaam aan een keer aan beginnen als we over 1,5 week weer terug in Nederland zijn.. De koffer moest eerst voor vakantie gebruikt worden 😆 Vannacht voor het eerst bijna (op 3x plassen na) doorgeslapen! Een unicum! Normaal moet ik echt 5 à 6 keer eruit 🚾🙈 Verder gaat het -op het vele maagzuur na- erg goed! De buik wordt wel (voor mijn gevoel) met de dag groter en de kleine man blijft erg druk in mijn buik, de lieve schopjes worden karate trappen tegen mijn ribben en mijn blaas wordt als boksbal gebruikt 😂😂 En dan moeten we nog een aantal weken 🤰🏼