9 Reacties
6 maanden geleden
Hier niet zoveel moeite, hij vreet echt bijna alles(behalve spinazie). Maar ik houd zoveel mogelijk dezelfde tijden aan kwa eten en fles geven. En ook bijna hetzelfde eten. Smorgens wakker word een fles 150, uurtje later ontbijtpap van olvarit of Nestlé (wel pap maar verschillende smaken), in de middag een broodje met smeerbeleg (pindakaas, smeerkaas, vega smeerworst), tussendoor weer een fles, rond 4 a 5 uur gezond avond eten. Om 7 uur eet hij gezellig een paar hapjes met ons mee, en om 8 uur nog een fles.
En wil hij nog meer dan krijgt hij een maisstengel of iets.
En ik zorg altijd dat we samen eten, als hij moet eten neem ik ook iets.
Vooral gezellig maken.
6 maanden geleden
Hier ook heel lang gehad.. en nog steeds soms. Vooral met het avondeten is het hier, ze gooit ermee, knijpt er in en eet vooral niet zelf want dan beland alles op de grond. Ik heb het een beetje los gelaten, wat ze eet dat eet ze en als ze honger heeft geeft ze het echt wel aan.
5 maanden geleden
Laat je haar ook wel eens echt zelf eten? Dat ze zelf mag prutsen met een vorkje/lepel? Hier weigert mijn dochter het als ik het in haar mond wil doen, maar eet wel (bijna) alles als ze het zelf mag doen 🤷♀️
5 maanden geleden
Laat je haar ook wel eens echt zelf eten? Dat ze zelf mag prutsen met een v ...
Dit heb ik ook! Als ik hem wil geven gaat het soms goed maar soms weigert hij en wilt hij het zelf doen en is alles koek en ei😅. Dus misschien is dat ook een tip (althans als je dat nog niet doet)
5 maanden geleden
Reactie op GreenBean
Hier gaat het eten opeens super goed nu we met z’n vieren tegelijk hetzelfd ...
hier gaat het ook echt beter nu ze echt met ons mee eet met haar handjes. cb zei dat spelen met eten minstens net zo belangrijk is als het proeven. we accepteren de rommel en na een paar weken gaat echt steeds meer in de mond
5 maanden geleden
Wat fijn, hoop dat het ook zal omslaan. Maar wat jullie zeggen, hebben we al toegepast.
Ze heeft dat schort van Ikea (zijn eigenlijk bedoeld voor verven)ideaal om haar lekker haar gang te laten gaan. Wat betreft samen eten, dit doet ze al sinds ze mag eten en dan bedoel ik echt alles. We doen zowel de maaltijden samen als tussendoortjes aan tafel.