6 Reacties

5 maanden geleden

Op het moment dat onze dochter 11 maanden was ging ze naar haar eigen bed in haar eigen kamer en stopte ik met borstvoeding. Ik heb haar de eerste dag getroost wanneer ze huilde door te sussen, wiegen, knuffelen, neuri毛n en met white noise. Het was een lange nacht waarin ze vaak huilend wakker werd. De volgende nachten trooste mijn man haar 's nachts en is ze iets van 3 keer wakker geworden. Het heeft hier een week of misschien twee geduurd tot ze helemaal doorsliep. Ze werd steeds later een keer huilend wakker en steeds minder vaak tot ze op een gegeven moment helemaal doorsliep. Hier was sprake van gewenning en het stoppen was 猫cht even doorbijten. Blijven troosten, maar geen voeding geven. Nu gaat het al iets meer dan een maand super!

5 maanden geleden

Op het moment dat onze dochter 11 maanden was ging ze naar haar eigen bed i ...
Super fijn zeg! Het is inderdaad de vraag of ze dorst hebben of troost zoeken. De borst helpt bij beide 馃槃 Dan denk ik dat we eens moeten kijken wat er gebeurt als we geen voeding aanbieden. Ze slaapt bij ons op de kamer, het gaat ook zo gemakkelijk.

5 maanden geleden

Is natuurlijk ieder zijn manier, en heb er zelf nog geen ervaring mee want ik voed 's nachts nog, maar je kan ook nog drinken aanbieden 's nachts. Wij hebben 's nachts als we wakker worden soms ook dorst. Dus je kan bij wakker worden eens slokje water en/of gewone melk aanbieden. Ik probeer dat nu soms ook al es omdat ik niet altijd zin heb om bv te geven 's nachts. En het uiteindelijk ook wil kunnen afbouwen. Soms drinkt hij beetje, soms wil hij er niks van weten. Zal sowieso even wennen zijn ook zoals Lytse zegt.

5 maanden geleden

Reactie op Ada3

Is natuurlijk ieder zijn manier, en heb er zelf nog geen ervaring mee want ...
Ja, dat is het ook. Ik vind het nu helemaal niet erg maar ik wil wel wat af gaan bouwen. Maar ik denk dat we het eerst eens moeten proberen en dan merk je snel genoeg of ze echt dorst heeft. In een ander topic het advies gekregen om te stoppen ivm beter eten overdag. Ik ga er in ieder geval over nadenken!

5 maanden geleden

Ik volg mijn dochter. Ze is nu 1 jaar en 3 weken en ik merk dat het steeds minder wordt, nu nog 1-2x per nacht maar ze slaapt dan ook bij ons in bed. Zal vanzelf een keer komen dat het ophoudt denk ik

5 maanden geleden

Reactie op LaLaley21

Ja, dat is het ook. Ik vind het nu helemaal niet erg maar ik wil wel wat af ...
De gedachte dat ze dorst zouden kunnen hebben in de nacht had ik eerst ook. Ik twijfelde daarom enorm om door te gaan, maar ik wist dat het gewenning was door het patroon van wakker worden 's nachts. Hier werd ze vaak rond dezelfde tijdstippen wakker nadat ze op bed was gelegd. Overdag meer voeden kan zeker bijdragen om een goed vol gevoel te krijgen. Ik gaf bijvoorbeeld twee keer avondeten. Om 1600u een beetje (tot ze niet meer wilde) en om 1700u bood ik nog wat avondeten aan. Voor het op bed leggen gaf ik de borst. Zo wist ik zeker dat ik haar niet hongerig achterliet. En mijn man lag 's nachts bij haar zodat ze niet mijn borst kon ruiken en ook niet in de verleiding kon komen. Dat hielp fantastisch! Jij als moeder kent je kleintje het beste en ik weet ook zeker dat het goed zal komen. 馃榿 Hier was het de beste beslissing ooit. Ze was altijd een slechte slaper (waarschijnlijk door mij) en nu slaapt ze overdag lekker 3 uren achtereen en 's nachts van 20-0530u zonder wakker te worden.