120 Reacties

één jaar geleden

Ik doe ook alles op gevoel, aan wat de kleine aangeeft. Soms wel moeilijk, maar een gedwongen ritme/regeltjes is nog moeilijker. Wel flesvoeding ivm me eigen medicijnen(blije mama, kan beter voor baby zorgen;) ). Voeding krijgt ie op verzoek, soms ff kijken wanneer het opgehoogd moet worden. Slapen doet ie ook wanneer het lukt overdag, eerste weken op mij of naast mij. En snachts slaapt ie in ze babynestje tussen ons in of aan mijn kant(bed staat tegen de muur). Soms slaapt ie een nachtje of paar uurtjes in ze eigen bed. Maar dit doe ik vooral voor me eigen gestel, opstaan naar andere kamer lopen dingen doen en weer lopen sussen om hem te laten slapen werd ik zelf alleen maar sjago van, met als gevolg dat de kleine dit ook merkt en dus niet gaat slapen. Bij ons in bed, sta ik op om ze flesje te maken pak een schone luier, ga op bed zitten en verschonen, ga lekker liggen, en de kleine krijgt ook liggend ze fles. Is de fles op slaapt hij zo weer verder.(wonderbaarlijk geen last van lucht of krampjes of spugen op deze manier, ondanks de reflux.)

één jaar geleden

Ik geef ook volledig borstvoeding, baby slaapt wel sinds week 9 op eigen kamertje ivm zoveel geluiden 's nachts dat we er niet van konden slapen. Ben van plan zo lang borstvoeding te geven tot 1 van ons niet meer wilt

één jaar geleden

Onze eerste 18 maanden bv gegeven. 10 maanden op onze kamer geslapen en ook veel in zijn nestje bij ons in bed, sliep overdag 9 van de 10 x in de draagzak. Nu bij de 2e nu 5 maandjes en we stappen al over op kv, ze is heel onrustig aan de borst voor ons beide niet een fijn en geniet momentje zoals je bij bv wil. Wel slaapt ze nog in haar co sleeper bij ons maar ze doet alle slaapjes in haar bed en ze is meteen vetrokken zodra ze in haar bedje ligt. Vaak vroeg in de ochtend neem ik haar bij mij in bed omdat ze vaak anders gaat spoken en babbelen in bedje. Elke kindje is anders merk je maar weer😊Ik voelde mij schuldig dat ik haar niet zolang bv geef als mijn zoontje. Maar voor haar moet een drink moment ook fijn zijn!

één jaar geleden

Volg! Hier ook bv, draagzak en co-sleeper. We doen alleen in de extra ochtenddutjes aan bedsharing en dan ligt hij tussen ons in helemaal bovenaan in het bed onder een eigen dekentje. In de kraamweek heb ik donormelk gekregen van een vriendin om hem te helpen niet verder af te vallen. Dat heeft 1,5 dag geduurd en toen kon ik het zelf weer! M’n kraamverzorgster had t nog nooit meegemaakt in de 40 jaar dat ze werkte. Nu heb ik dit weer aangeboden (m’n oudste melk uit de vriezer) aan een vriendin die zwanger en zo ontstaat er een village waar wij als vrouwen elkaar ondersteunen waar nodig en niet bekritiseren. Dat wens ik iedereen toe!

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Volg! Hier ook bv, draagzak en co-sleeper. We doen alleen in de extra ochte ...
Oh wat gaaf! Dat is zo hard nodig.Vrouwen/moeders die er voor elkaar zijn. Zo mooi hoe jullie hier invulling aan geven 😊

één jaar geleden

Reactie op Rojeba2022

Hallo allemaal, Zo leuk! Hier ook volledige borstvoeding en soms een afgeko ...
Ja gaaf zeg! Heb je misschien tips voor websites of artikelen met foto’s van voorbeelden?

één jaar geleden

Reactie op Rojeba2022

Hoi, wij hebben ook een familiebed gemaakt bij ons eerste kindje. Heeeel fijn! 🥰 wij hebben gewoon een 1 persoonsbed tegen ons bed gezet (zelfde hoogte) en het ledikant er naast zodat ze er niet uit valt. Verder gewoon doen wat werkt voor jullie op dat moment. Mss is dat binnen 2 maand weer anders, en da’s ook oké!

één jaar geleden

Reactie op MinneenLieven

Ja gaaf zeg! Heb je misschien tips voor websites of artikelen met foto’s va ...
Ik vind de podcast liefde van een moeder heel interessant ❤️ daar wordt oa ingegaan op het inzetten van een familiebed maar ook een vloerbed Montessori stijl. Wij willen een soort combi maken hiervan. Dus een bed met voor ons een matras voor onze dochter een matras en dit dan liefst vrij laag bij de vloer. Verder heb ik deze site gevonden met wat info: https://www.livengo.nl/blog/post/familiebed-7-voordelen-samen-slapen Ik ben zelf ook nog op zoek naar mooie voorbeelden en foto's want er valt weinig beeldmateriaal te vinden! Dus als iemand het leuk vindt om zijn of haar familiebed opstelling in foto hier te delen, super benieuwd! Als die van ons gemaakt is zal ik m hier delen, maar dat duurt nog even😉

één jaar geleden

Reactie op Ada3

Als je zegt dat je je bed niet uit hoeft voor de voeding 's nachts, wil dat ...
als ik s nachts een voeding doe MOET ik ook echt een luierwissel doen ivm doorlekken. Ik heb een matje, doekjes, luiers en luiercreme naast mn bed liggen en ik verschoon dus de luier op mijn bed. Dan hoef ik ook mn bed niet uit. Ik vind het ideaal. die volle plasluier vouw ik samen en doe ik in een zakje en die gooi ik dan in de ochtend weg.

één jaar geleden

Reactie op Rojeba2022

Ja ik wil dat ook wel, een groot bed voor ons drieën. Nu slapen we op 1.40 nml en vooral met de bv is er erg weinig plek. Mijn bed staat in een inimini kamer met muren rechts en links en ook nog op hoogte. We willen er een bed van 1.70 m van maken en dan een hek om aan het voeteneinde voor als inze zoon wat mobiler wordt. Gisteren begon mijn vriend er wel over dat hij dacht dat ik meer aan mijn rust toekom als onze zoon in een eigen bedje slaapt en ik niet elk geluidje hoor. Ben het er totaal niet mee eens want als er dan wat is moet ik helemaal uit bed en dan ben je pas echt wakker 🙄 nu leg ik soms gewoon even mijn hand erop en slaaot hij door. Hoop dat we eruit gaan komen🍀

één jaar geleden

Hallo allemaal! Wat een fijn topic! Ik had helemaal niet van te voren bedacht of gepland om zo natuurlijk mogelijk met alles om te gaan, maar blijkbaar past het bij me, ik zou niet anders willen en kunnen! Al mijn "meningen" vooraf ("het bed is voor ons, daar komt de baby niet bij") ten spijt 😉 - Ik geef volledig live borstvoeding, ik wil dit in ieder geval zes maanden doen en sowieso tot één jaar ochtend- en avond/nacht voedingen. Het liefst ook overdag, maar dat zal door werk niet gaan. - Onze kleine slaapt al vanaf dag één overdag slecht/niet, maar contact slaapjes ná "slaapslokjes" (de borst) lukken tegenwoordig wel en dat doe ik dus ook. - Ik wandel elke dag met de draagzak, de wandelwagen vindt hij niet eens leuk, hahaha. Verder wordt de baby heel veel gedragen, is hij heel veel tegen mij en papa aan. - In de avond lukt het hem om zelf in slaap te vallen, keurig op tijd (is het enige wat hij "keurig" doet 😂), in de co-sleeper, slaapt dan een paar uur, maar vraagt daarna twee of drie nachtvoedingen en slaapt na de eerste keer wakker worden heel onrustig verder. De co-sleeper is hem niet dichtbij genoeg, waardoor ik hem vaak bij me in bed neem en dan slaapt hij zó veel beter. Ik volg mijn baby en mijn instinct en geloof dat dat werkt en dat alles wel goed zal komen. Ik maak me alleen wat zorgen over bed-sharing, niet vanwege de veiligheid, maar omdat ik mijn baby het samen slapen niet voor jaren aan wil leren (en dan weer af moet leren). Daarom probeer ik het te beperken, terwijl hij zoveel beter slaapt bij mij en ik dat eigenlijk zo logisch en natuurlijk vindt! Ergens denk ik dat het vanzelf wel ophoudt als hij wat meer baby-af is, maar is dat ook zo? Zijn hier ervaren ouders die samen (een deel) van de nacht slapen/sliepen, bij wie de baby wel gewoon in het eigen bedje kon slapen wanneer de baby ging doorslapen?

één jaar geleden

Reactie op RoseVargas

Hallo allemaal! Wat een fijn topic! Ik had helemaal niet van te voren bed ...
Ben ik ook wel benieuwd naar! Hier eigenlijk alles een beetje hetzelfde als zoals je het beschrijft!

één jaar geleden

Reactie op RoseVargas

Ik heb er vertrouwen in dat als hij op een gegeven moment een leuk eigen bedje heeft (ik wil dan een vloerbed wat op een huisje lijkt oid) en we daar beginnen het middagdutje te doen, en vervolgens daar samen te slapen, hij op een gegeven moment vast alleen daar wil slapen als ik hem uitleg dat grote jongens niet meer elke nacht bij papa en mama slapen haha. Maar ik kan daar best nog mee wachten, vind het gezellig zo met zn drieën 🥰

één jaar geleden

Fijn topic! Present! Zoontje is nu 4 maanden. Ik geef nog fulltime bv. Met 6 maanden starten we met BLW/Rapley. Hij slaapt voorlopig nog wel een tijd bij ons op de kamer, ook mede doordat we simpelweg geen extra slaapkamer over hebben ;) (Heb nog 3 oudere stiefkinderen). Het idee is wel in de cosleeper zoveel als lukt. Momenteel zit ie in een slaapregressie en is hij in z'n eigen bedje gerust 1-2x per uur wakker. Hij slaapt dus alleen 's avonds in de cosleeper. Als ik zelf naar bed ga, leg ik hem bij me. Ik ga absoluut geen strijd maken van slaap. Zo slapen we allebei lekker, en het is ook handig met bv 😋 Geen last van slaapgebrek hier dus 😄 Overdag slaapt hij in principe alle slaapjes goed in de cosleeper. Wel nog hazenslaapjes. Eigenlijk zijn al mijn 'natuurlijke keuzes' nooit echt keuzes geweest. Het voelde gewoon als de enige logische optie. Moet er niet aan denken het anders te doen eerlijk gezegd 😅

één jaar geleden

Ik heb er vertrouwen in dat als hij op een gegeven moment een leuk eigen be ...
Mooi vertrouwen en uitgangspunt! Klinkt heel ontspannen en wordt het vast ook geen "ding" 😊

één jaar geleden

Hier tandem voed ik mijn dochtertje van 3 maanden en mijn zoontje van 19 maanden. Tot 16 maanden aan bed sharing gedaan met mijn zoontje (toen werd dochtertje geboren). Nu slaapt dochtertje in de cosleeper aan t begin van de nacht en slapen we samen na de eerste nachtvoeding sinds ze in sprong 4 zit... vind het heerlijk om samen te slapen maar toch iets minder in de wintermaanden, maakt niet uit wat ik aan doe, het blijft fris.. Verder draag ik mijn dochter veel en soms ook samen met m'n zoontje, maar dat is alleen als ze allebei overstuur zijn en ze t allebei nodig hebben om even tot rust te komen.. want zwaar is het wel met een kereltje van 13.5 kg en dan z'n zusje nog voorop😅 mijn zoontje slaapt nu samen met zijn papa in een vloerbed, die is er lekker in mee gegaan 😄.

één jaar geleden

Reactie op RoseVargas

Ja, hier. Onze zoon slaapt samen met papa op zijn kamer in een vloerbed (ik slaap met ons dochtertje samen). Maar mijn partner heeft dus geregeld nachtdiensten en dan ligt mijn zoontje daar ook prima alleen. Valt wel nog steeds in slaap met een van ons, maar eenmaal in slaap, slaapt hij door in z'n bedje. Dit is vanaf een maand of 15 dat hij ging doorslapen. Daarvoor heb ik altijd samen met hem geslapen in de nacht. Overdag deed hij na 10 maanden ook z'n dutjes alleen in z'n vloerbed. Dus we lieten hem er toen wel al aan wennen.

één jaar geleden

Reactie op M00nchild

Ja, hier. Onze zoon slaapt samen met papa op zijn kamer in een vloerbed (ik ...
Wat goed om te lezen! Dankjewel! 🙏

één jaar geleden

Reactie op Aprilmoeder

Ik heb nu trouwens “door het live borstvoeden” een fles weigeraar. Hoe gaat ...
Ik heb wel de fles regelmatig gegeven. (Niet elke dag wat dus schijnbaar moest) en nu ook een flesweigeraar

één jaar geleden

Even een vraagje❤️ mijn dochter gaat vanaf 3 januari naar het kdv. Daar slapen ze op een kamertje in een bedje....maar thuis slaapt ze alleen snachts in de co sleeper en overdag gewoon op mij of in de draagzak tijdens het wandelen.... Moet ik haar nu wel laten wennen in bed smiddags? Voelt helemaal tegenstrijdig namelijk... Of zal het gewoon op een andere plek wel gaan? Iemand ervaringen/ tips?