120 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Rojeba2022
Even een vraagje❤️ mijn dochter gaat vanaf 3 januari naar het kdv. Daar sla ...
Bij ons sliep hij de 1e keer pas helemaal aan het einde toen ik hem net wilde ophalen. En de 2e keer hadden ze hem in slaap gewiegd en had hij 1,5 uur geslapen (doet hij thuis nooit, zo lang)
Eigen slaapzakje mee.
Ik vind het fijn om hem echt te laten wennen en steeds een uurtje langer achter te laten. Vreemde ogen dwingen hè 😅 En zo moe van alle prikkels. Ik zou het gewoon eens aanzien bij het wennen en nu af en toe al eens proberen om haar weg te leggen in de co-sleeper overdag?
één jaar geleden
Reactie op Rojeba2022
Even een vraagje❤️ mijn dochter gaat vanaf 3 januari naar het kdv. Daar sla ...
Soms gaat het ergens anders juist wel heel goed, maar ik ben zelf ook meer gaan proberen hem aan het bedje te laten wennen en zelfstandiger in slaap laten vallen zodat de overgang makkelijker ging. Bij het kdv sliep hij de eerste keer heel slecht en daarna normaal tot langer daar. Hier sliep hij eerst ook zowat alleen in de draagzak en dat maakte het wel lastig
Ik vond het deels heerlijk om hem bij mij te laten slapen, maar op een gegeven moment vond ik het wel juist fijn voor jezelf als hij zelf kon slapen op bed, want dan kan je ook meer doen. Maar dat is persoonlijk wat je fijn vindt
één jaar geleden
Net heel veel reacties teruggelezen en wat een verademing! Zoveel herkenning, ook over de twijfels: hoe lang kan je doorgaan met contact naps, borstvoeding op verzoek en slapen in de draagdoek als je kindje straks ook bij andere mensen gaat zijn? Moet je al oefenen met de fles en zelfstandig slapen of wordt dat makkelijker naarmate hij ouder is? Als ik m'n gevoel volg vind ik het natuurlijk ouderschap fantastisch, maar soms slaan de twijfels toe. Gelukkig kan ik waarschijnlijk langer verlof opnemen zodat we nog langer met de flow mee kunnen. Maar heel leuk om jullie hier te vinden❤️❤️
één jaar geleden
Fijn topic, hier wel de bedoeling vooraf was om bv te geven als het lukte en gaat als een tierelier maar het bed sharing is ontstaan omdat de kleine man de co sleeper niet in wou, vond ie veel te ver weg. Hier een bedhek zodat hij er niet uit valt als ik in slaap val tijdens voeden aan die kant, super blij hiermee.
savonds slaapt ie alleen op ons en kan die echt niet weg gelegd worden, voor wij naar bed gaan bedoel ik dan vanaf avond eten is dat ongeveer, hii clustert enorm dan en helemaal overstuur raakt ie als we hem weg leggen, wat mij best wel opbreekt onder tussen want nouja ik mis de intimiteit met mijn man, tegen hem aan kunnen liggen, knuffelen en vaker seks kunnen hebben. Omdat snachts hij in bed ligt bij ons waar als ik van hem af draai hij wakker wordt en gaat huilen en zoeken en avonds dus op mij en nouja overdag werkt mijn man 😅
We hebben nu dus last van een kleine cockblocker 🤭
Iemand tips ?
één jaar geleden
Reactie op Elllebel
Fijn topic, hier wel de bedoeling vooraf was om bv te geven als het lukte e ...
Ohhh herkenbaar!!! Ik mis het geknuffel ook met mijn vriend maar zou niet weten hoe ik dit moet organiseren. Kusjes en knuffels tussendoor doen we wel gelukkig en het zit gewoon goed, dat voel ik. Maar mis het wel.
één jaar geleden
Wij hebben nu eindelijk een groot bed voor ons drieën. Zo fijn en gemakkelijk.
Mijn kindje moet trouwens straks met 5.5 maanden naar de opvang en in het kader van natuurlijk ouderschap heb ik er moeite mee. Niet met het afgeven van mijn baby, maar wel dat het random mensen zijn. Wij hebben helemaal geen familie in de buurt en ook geen vrieden waar hij terecht zou kunnen. Ik zou willen dat er gewoon fijne mensen waren waaraan hij zich permanent kon hechten.. maar misschien draaf ik ook te ver door en maakt het niks uit.
We hebben wel een antroposofische opvang gevonden. Dat is dan wel weer leuk.
Wat denken jullie hiervan?
één jaar geleden
Wij hebben nu eindelijk een groot bed voor ons drieën. Zo fijn en gemakkeli ...
Als je kindje wekelijks naar de opvang gaat wordt dat ook soort van tweede thuis. Dus die random mensen worden na tijdje helemaal niet zo random. Beetje afhankelijk van wat voor soort opvang natuurlijk. Bij ons is het een onthaalmoeder met 5 kindjes, dus is allemaal heel erg huiselijk.
één jaar geleden
Wat is de natuur toch mooi hè? Ons kleintje en het moederschap laten mij zo goed zien hoe alles is zoals het hoort te zijn en dat wanneer je zelf dicht bij de natuur blijft, het ook allemaal beter te verklaren is en lekker flowt.. 😍 Hier echt helemaal verliefd op onze mooie meid en we gaan zo fijn samen!
En wat heb je eigenlijk weinig nodig als je elkaar hebt! 💓💓💓💓
één jaar geleden
Ha grappig ik dacht dat ik echt niet in deze categorie zou vallen, was toch even benieuwd door de titel.
Maar ik kan ze allemaal afvinken.
Ik doe zeker een jaar/anderhalf jaar aan slapen op onze kamer. En ook in ons bed.
En nog steeds heb ik er geen problemen mee als de kinderen bij ons komen in de nacht. Als zij die geborgenheid zoeken en dan lekker slapen, dan wil ik dat graag bieden.
De eerste heb ik 14 maanden borstvoeding gegeven en de tweede tot 2 jaar.
Ik ben er zelf heel trots op en voelde me er heel prettig bij, maar ik merkte wel dat mensen het een beetje raar vonden na 1 jaar. Dus op een gegeven moment zei ik niet echt meer tegen mensen dat ik dat nog deed
één jaar geleden
Wij hebben nu eindelijk een groot bed voor ons drieën. Zo fijn en gemakkeli ...
Wat fijn! Wij hebben een bed van 180, maar een groter bed staat op verlanglijstje. Ik heb ook gekeken naar 2x 180, maar ik zag dat je ook bedden van 240 hebt.
Onze oudste van 5 Jr komt regelmatig bij ons liggen in de nacht. Die van 3 jaar ook. En nu net een baby gekregen, dus ik verwacht dat we de komende jaren nog wel kunnen genieten van een groot bed!
één jaar geleden
Reactie op NRB
Ik heb wel de fles regelmatig gegeven. (Niet elke dag wat dus schijnbaar mo ...
Ik ook! Gaf eerst elke dag 1x gekolfde melk en rest live. Maar was er even weekje mee gestopt omdat hij ziekjes was en gewoon steeds aangelegd.
Maar nu neemt hij de fles gewoon niet
Al 2x fles moeten weggooien. Zo zonde en dit maakt het wel lastig om hem even thuis te laten bij m'n man
9 maanden geleden
Hoi hoi, alweer een tijdje geleden dat hier wat in geplaatst is en vraag me af hoe iedereen er verder op gedijt. Ik geniet heerlijk van het natuurlijk ouderschap, tegen alle verwachtingen vooraf in, ben ik dus helemaal pro natuurlijk ouderschap. Antroposofisch. Soms overvalt me het gevoel van ‘kon die maar dit.. zodat ik even weg kon of tijd voor mezelf had’ maar 95% van de tijd geniet ik enorm!
9 maanden geleden
Leuk, ik zie dit topic nu sinds een tijdje weer bewust. Ik had hier nooit eerder gepost, maar ik blijk het ouderschap ook redelijk in deze richting in te vullen.
Ik loop er soms tegenaan dat anderen in mijn omgeving snel commentaar hebben of advies geven omdat zij het anders doen of gedaan hebben en ondanks dat ik heel blij ben met hoe ik het doe is dat soms vervelend om aan te horen. Herkennen jullie dat?
9 maanden geleden
Fijn topic nog steeds!
Ik merk ook dat er vanuit de omgeving wel meningen komen, omdat zij het anders (zouden) doen, maar dit kan ik makkelijk laten gaan. Ons dochtertje gaat alleen 1 dag per week naar de opvang en daar krijgen we tegenwoordig elke week het commentaar dat ze niet zelfstandig in slaap kan vallen en dat we dat moeten oefenen. Ik vind het lastig wat we hiermee moeten. Ze is vanaf het begin geen makkelijke slaper geweest, maar met wiegen, aan de borst of in de wandelwagen valt ze wel goed in slaap. Dit wiegen is iets waar ze op de opvang eigenlijk niet echt de tijd voor hebben, maar slaaptrainen staat me eigenlijk best wel tegen. Herkennen jullie deze situatie en hebben jullie tips/ervaringen?
9 maanden geleden
Reactie op Mbjb
Fijn topic nog steeds!
Ik merk ook dat er vanuit de omgeving wel meningen k ...
Hey hey,
Mijn zoontje is ook eigenlijk altijd niet een makkelijke slaper geweest. Vooral in het begin toen wilde hij niet makkelijk in slaap komen en in slaap blijven. Wij zijn toen naar de osteopaat geweest, paar dagen in een hell geweest want hij reageerde er heftig op, maar uiteindelijk is het veel makkelijker geworden. (Uiteraard fases daar gelaten.)
Hij had 2 plekjes op zn schedel die wat strak zaten. Dat heeft ze losgemasseerd. Ze zei dat het voor hem als een licht zeurende pijn zou hebben gevoeld en dat het daarom zo lastig was om in slaap te komen.
Op zich als het bij jullie met kort wiegen wel lukt, denk ik niet dat het effect zal hebben voor jullie, maar wellicht zit er wel iets kleins dwars. :)
9 maanden geleden
Ik had ook totaal niet verwacht dat ik zoveel nog zou doen en vooral met samen slapen (wat deels ook "nood" is omdat hij nog zo vaak komt snachts) vind ik lastig om eerlijk te zeggen. Meestal klinkt het meer alsof ik de co-sleeper gebruik (soms ook), maar in de realiteit val ik vaak met liggend voeden in slaap. Echter hoor ik gelukkig ook steeds vaker mensen die dat ook doen en er niet over oordelen. Eerst vond ik mezelf echt vreselijk dat ik dat deed want het is gevaarlijk toch...? Maar ondertussen maak ik me ook geen zorgen met hem erbij. Alleen als ik ziek ben en bvb pcm op heb wil ik het liever niet.
Ook borstvoeding wilde ik heel graag geven, maar geen idee hoelang ik het zou doen. Dacht dat een half jaar normaal was, maar dat is echt voorbij gevlogen! Wel ook met kunstvoeding want ik heb te weinig productie, maar zoveel als lukt geven we het wel. Mijn nieuwe goal is toch wel 1 jaar maar het ligt er een beetje aan waar hij zelf behoefte aan heeft met melk naast de hapjes. Ik zie het wel. 🤷♀️
9 maanden geleden
Hier ook een dame slaper🙌 ze wil soms wel in de co sleeper maar meestal eindigt de toch halverwege de nacht in mn oksel. Links rechts en weer andersom, ik slaap dan redelijk snel weer in. Lekker aan de tiet in slaap vallen😂 dat is toch wat ze het liefst heeft. Ik wil ook minimaal een jaar borstvoeding geven, al vullen wij soms ook dagen met bio geiten opvolg om wat borstvoeding op te sparen voor bijvoorbeeld als ik een weekendje weg ben (gaat dit weekend voor het eerst gebeuren, heel spannend).
9 maanden geleden
Hier ook nog samen slapen hoor. Ik moest daar in het begin aan wennen, maar inmiddels kan ik überhaupt niet slapen als hij niet naast me ligt 🤭 Ook hier wordt hij nog een aantal keer wakker 's nachts, en hij valt alleen aan de borst in slaap. Dus ook nog niet zelfstandig. Werkt prima zo voor ons. Mijn man vroeg gister wel voor het eerst of mijn zoontje nu niet wat groot begon te worden voor borstvoeding. 😅 Toen ik hem vroeg of hij liever had dat ik Nutrilon ging halen (grapje natuurlijk), kwam hij daar snel van terug 😂 Hij had geen idee dat de WHO-norm 2 jaar is. Dat verbaasde hem. Weet ook niet of we dat hier gaan halen hoor. Maar een jaar is zeker het doel, en ik zie geen reden waarom dat niet zou lukken.
9 maanden geleden
Reactie op Mbjb
Fijn topic nog steeds!
Ik merk ook dat er vanuit de omgeving wel meningen k ...
Hee, ik vind het een beetje vreemd vanuit de opvang. Er zijn zoveel kindjes die dat niet kunnen. Het is heel normaal in mijn beleving. En juist een opvang moet toch weten wat te doen?
Mijn dame vond ik ook geen goed slaper, nu ondertussen wel.
Op de opvang hebben ze;
- haar eerst altijd in kinderwagen bak gelegd en en ermee rond gewandeld tot ze in slaap viel, daarna de rockit erop.
- nu ze beter slaapt , slaapt ze wel in een bedje met een muziekje erbij.
- als ze verkouden is dan sliep ze ook wel eens in onze kinderwagen (zit gedeelte) zodat ze rechtop was.
Zou zeker niet slaaptrainen als je dat tegenstaat!!
Oh en in slaap vallen met melk kan op de opvang ook helpen. Dus altijd het flesje voor het slapen gaan ipv erna